Ο τσελίστας Μιχάλης Χόιπελ συναντά την Αθηναϊκή Συμφωνική Ορχήστρα Νέων

Τετάρτη 11 Μαρτίου, ώρα 20:30 Αίθουσα Xρήστος Λαμπράκης

A.M. 8.3.2014 | 12:37

 

Ο τσελίστας Μιχάλης Χόιπελ συναντά την Αθηναϊκή Συμφωνική Ορχήστρα Νέων

 

 Το Μέγαρο υποδέχεται έναν ακόμη ταλαντούχο νεαρό καλλιτέχνη, τον τσελίστα Μιχάλη Χόιπελ, που εμφανίζεται για πρώτη φορά στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης, την Τετάρτη 11 Μαρτίου (ώρα έναρξης: 20.30).

Τον ανερχόμενο μουσικό, ο οποίος ζει και σπουδάζει στην Γερμανία, θα πλαισιώσει η Αθηναϊκή Συμφωνική Ορχήστρα Νέων υπό τον αρχιμουσικό Παύλο Σεργίου. Θα ακουστούν έργα Χάυντν, Σνίτκε, Κωνσταντινίδη και Κόκορα. Η συναυλία εντάσσεται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του νέου Κύκλου «Καλωσόρισμα-Νέοι Καλλιτέχνες στο Μέγαρο», μέσω του οποίου δίνεται η ευκαιρία στο κοινό να γνωρίσει αξιόλογους Έλληνες μουσικούς που σπουδάζουν σε ευρωπαϊκές ακαδημίες και διακρίνονται στο εξωτερικό. Ο τσελίστας Μιχάλης Χόιπελ γεννήθηκε το 1988 στην Αθήνα. Προέρχεται από καλλιτεχνική οικογένεια με μητέρα χορεύτρια-χορογράφο και πατέρα ζωγράφο. Είναι απόφοιτος του Συγχρόνου Ωδείου Αθήνας (δίπλωμα με άριστα και πρώτο βραβείο). Στην Ελλάδα, μελέτησε βιολοντσέλο με τον Ρενάτο Ρίπο. Χάρη σε υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση, συνέχισε τις μεταπτυχιακές σπουδές του με τον διακεκριμένο καθηγητή Τίλμαν Βικ στο Πανεπιστήμιο του Ανοβέρου και τον διεθνούς φήμης βιολοντσελίστα Άρτο Νόρας στο Πανεπιστήμιο του Αμβούργου. Έχει επίσης συμμετάσχει σε σεμινάρια και έχει μελετήσει τσέλο με τους Γκρήνχαους, Γκέρινγκας, Σμιντ, Μάιντς και Μπλύσμα. Είναι αποδέκτης του πρώτου βραβείου των Πανελληνίων Μαθητικών Αγώνων, καθώς και του βραβείου «Masefield» του Ιδρύματος Alfred Toepfer. Ο Μιχάλης Χόιπελ εμφανίζεται συχνά ως σολίστ και μέλος συνόλων μουσικής δωματίου εντός και εκτός Ελλάδος. Παίζει με βιολοντσέλο κατασκευασμένο το 1723 στη Ρώμη από τον David Tecchler. Ο πολλά υποσχόμενος σολίστ θα παίξει, στο πρώτο μέρος της βραδιάς, το Κοντσέρτο για βιολοντσέλο αρ. 2 σε ρε μείζονα, Hob. VIIb: 2, έργο 101 του Γιόζεφ Χάυντν (1732-1809). Μέχρι το 1951, οι ειδικοί αμφισβητούσαν τη γνησιότητα του έργου και το απέδιδαν με επιφύλαξη στον μεγάλο κλασικιστή μουσουργό, αλλά όλες οι αμφιβολίες διαλύθηκαν όταν ανακαλύφθηκε η υπογραφή του συνθέτη σε χειρόγραφη παρτιτούρα του κοντσέρτου. Γράφτηκε στα 1783 για τον βιολοντσελίστα Αντονίν Κραφτ, μέλος της ορχήστρας του Πρίγκιπα Εστερχάζυ, για λογαριασμό του οποίου ο Χάυντν εργάσθηκε ως αυλικός μουσικός επί σειρά ετών. Αποτελείται από τρία μέρη, είναι υψηλών δεξιοτεχνικών απαιτήσεων και έχει έντονα λυρικό χαρακτήρα.