Όταν ήταν μικρή η Louisahhh προσευχόταν στη θεά Αθηνά
Η νέα super star της τέκνο μιλάει στην Φώφη Τσεσμελή (DJ Fo) λίγο πριν έρθει για πρώτη φορά στην Αθήνα.
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Νέα Υόρκη σε ένα περιβάλλον που αγαπούσε τη μουσική. Αυτή η αγάπη μεταμορφώθηκε σε πάθος, το οποίο την οδήγησε πίσω από τα decks σε μικρή ηλικία. Το DJing έφερε την παραγωγή και η παραγωγή τα φωνητικά, διαγράφοντας μια φρενήρη διαδρομή από τη Νέα Υόρκη στο Λος Άντζελες κι από εκεί στο Παρίσι και στην Ευρώπη. Η Louisa Pillot σαρώνει τα πάντα στο πέρασμά της και συγκεντρώνει γύρω της μοναδικούς συνεργάτες, επιτυχημένες κυκλοφορίες, σωστά labels, πολυσυλλεκτικότητα στον ήχο και με κοινό παρανομαστή το μοναδικό της χάρισμα να τρελαίνει τον κόσμο στα DJ sets της, εκτινάσσεται στην κορυφή. ‘Η νέα superstar της Techno’, σύμφωνα με το DJ Mag έρχεται για πρώτη φορά στην Αθήνα για να επιβεβαιώσει αυτό που φωνάζει παντού, μέσα από τη μουσική της. ‘I’m thrilled to be alive’!
-Τι οδηγεί ένα 17χρονο κορίτσι να τρυπώσει κρυφά στα clubs της Νέας Υόρκης χωρίς ταυτότητα; Σε έπιασαν ποτέ;
Ποιο παιδί που σέβεται τον εαυτό του δε θα γλιστρούσε στα clubs της πόλης στα 17 του; (Γελάει). Με τσάκωσαν μια φορά σε ένα πάρτυ που ονομαζόταν ‘Motherfucker’. Γινόταν σε μια παλιά roller skating πίστα (στην οποία είχα γιορτάσει τα 7α μου γενέθλια) που είχαν μετατρέψει σε ένα απίστευτο μεταμεσονύχτιο club. Πήραν την ταυτότητά μου, αλλά τότε είχα ήδη ξεκινήσει το DJing και γνώριζα προσωπικά τους πορτιέρηδες και τον ιδιοκτήτη κι έτσι δεν έγινε θέμα. Νιώθω πως όλοι αυτοί που τριγυρνούσα μαζί τους τότε, ήταν ανήλικοι! Ήταν μια καταπληκτική εποχή να μεγαλώνεις, ζήσαμε τα τελευταία ψήγματα αυτής της ελευθερίας στη Νέα Υόρκη.
Δεν έχω έρθει ποτέ στην Αθήνα και το περιμένω με φοβερή ανυπομονησία! Όταν ήμουν παιδί είχα ασπαστεί τον Πολυθεϊσμό (ναι, ήμουν περίεργο παιδάκι) και συχνά προσευχόμουν στη θεά Αθηνά. Είναι τιμή μου που θα επισκεφτώ την πόλη της.
-Πότε ένιωσες ότι ήθελες να γίνεις DJ και τι σε έσπρωξε σ’ αυτό;
Το τρομερό άγχος που ένιωθα όταν έπαιζα κάποιο όργανο, ή όταν τραγουδούσα σε μια συναυλία εξαφανίστηκε όταν ξεκίνησα να παίζω μουσική ως DJ. Ήθελα να βρω κάτι που μπορούσα να κάνω σε ένα club, ούσα αδέξια κοινωνικά και με την πεποίθηση ότι είχα το καλύτερο γούστο στη μουσική. Από τότε που ‘καθάρισα’ από τα ναρκωτικά και το αλκοόλ, όλο αυτό έχει μεταλλαχθεί από το να ‘το παίζω Θεός’ μέσα σε ένα χώρο που χορεύουν πολλοί άνθρωποι, στο να προσπαθώ να διοχετεύσω, να μεταφέρω την αγάπη που νιώθω. Μου άλλαξε και μου έσωσε τη ζωή.
-Χρησιμοποιούσες βινύλιο για αρκετά χρόνια και πλέον χρησιμοποιείς USB sticks, όπως πάρα πολλοί DJs. Έχει αλλάξει τον τρόπο που διαλέγεις μουσική για τα sets σου; Τον τρόπο που παίζεις, ή την αξία της μουσικής στο υποσυνείδητό σου; (Για παράδειγμα, το βινύλιο είναι πολύ πιο ακριβό και τα κομμάτια που μπορείς να βρεις σαφώς πιο περιορισμένα).
Η εξέλιξή μου τεχνικά ήταν η εξής: CDs, Serato, βινύλιο, USBs. Μετά τον υπερβολικό όγκο μουσικής που είχα ανά πάσα στιγμή στη διάθεσή μου με το Serato, συνειδητά το ‘γύρισα’ στο βινύλιο, γιατί με έκανε να δίνω αξία σε αυτό που διάλεγα να παίξω. Τα sets μου έγιναν πιο επιλεκτικά. Δηλαδή, αν δεν είμαι διατεθειμένη να δώσω 12 δολλάρια για ένα κομμάτι, το οποίο θα σέρνω μαζί μου σε όλο τον κόσμο, δεν υπάρχει κανένας λόγος να το παίζω. Κι όλο αυτό με βοήθησε, όταν ξεκίνησα να παίζω με USB. Μου λείπουν πολύ τα βινύλια, όμως. Υπάρχει κάτι μυστικιστικό και αβέβαιο σε αυτή τη διαδικασία που δεν το βρίσκεις στις ψηφιακές μορφές.
-Τι σε οδήγησε στη μουσική παραγωγή; Είσαι μια DJ που κάνει τα dancefloors να παίρνουν φωτιά. Σου ήταν, λοιπόν, πιο εύκολο να φτιάξεις κομμάτια που θα λάτρευε το κοινό;
Κάποια στιγμή έγινε απαραίτητη η ενασχόλησή μου με την παραγωγή, αφού ήθελα να εξελίξω την καριέρα μου και την καλλιτεχνική μου υπόσταση. Ξεκίνησα με φωνητικά και σύνθεση κομματιών και σιγά – σιγά το έχω φτάσει εδώ που βρίσκομαι αυτή τη στιγμή. Συνεχίζει να ‘μεγαλώνει’, ειδικά με τη δουλειά που κάνω τώρα με τη εταιρία μας, την RAAR.
-Ξεκίνησες με deep house και house, φτάνοντας στην techno και σε έναν πιο εσωτερικό και σκοτεινό ήχο. Τι κρύβεται πίσω από αυτή τη μουσική εξέλιξη και πώς συνδέεται, ή αντλεί έμπνευση από εσένα προσωπικά;
Πραγματικά προσπαθώ να μην κατηγοριοποιούμαι κάτω από τον όνομα ενός είδους, γιατί θεωρώ πως τα είδη είναι κατασκευάσματα του marketing, το οποίο είναι πολύ διαφορετικό από την Τέχνη. Δεν αξιώνω τη δουλειά μου μέσα από κάποια συγκεκριμένη δισκογραφική εταιρία, ώστε μετά να την απορρίπτω, επειδή η εταιρία αλλάζει ύφος και πρεσβεύει κάτι άλλο, ή επειδή κάτι δε θεωρείται πια της μόδας, ή, αν θέλεις, επειδή ‘όλοι με αυτό καταπιάνονται τώρα’. Όπως πολύ σωστά τόνισες πριν, η ηθική μου ως δημιουργός εκπορεύεται πρώτα από το DJing κι από το ότι μπορώ να δω τι ‘δουλεύει’ στο dancefloor και τι όχι. Μεγαλώνοντας, θεωρώ πως και ο ήχος μου ωριμάζει μαζί μου. Νιώθω πιο ατρόμητη και είναι πολύ ωραίο, αφού παρατηρώ πως έχω μια πολύ θετική ανταπόκριση από τον κόσμο σ’ αυτήν την αυθεντικότητα.
-Σε είδαμε πρόσφατα να φιγουράρεις στο εξώφυλλο του πολύ έγκυρου DJ Mag στο αφιέρωμα που έκανε για τις γυναίκες στην ηλεκτρονική μουσική, ως ‘η επόμενη superstar της Techno’. Πώς ένιωσες;
Ήταν λίγο σουρεαλιστικό... Ένιωσα πως είχα ένα χειροπιαστό στοιχείο που μπορούσα να παρουσιάσω στους γονείς μου και να τους αποδείξω πως κάνω κάτι στη ζωή μου. Μια πολύ όμορφη επιβεβαίωση, που πάραυτα δεν αλλάζει κάτι στην καθημερινή τριβή της δουλειάς, των ταξιδιών και της μουσικής παραγωγής. Είναι σαν τη Βουδιστική παροιμία που λέει ‘πριν τη διαφώτιση, κόψε ξύλα και κουβάλα νερό. Μετά τη διαφώτιση, κόψε ξύλα και κουβάλα νερό’. Μόνο που στη θέση της διαφώτισης βάζουμε το DJ Mag.
-Είναι κοινός τόπος στο χώρο του γυναικείου DJing πως υπάρχουν λιγότερες γυναίκες, γιατί λιγότερα κορίτσια διαλέγουν αυτή τη ζωή, ή έχουν πάθος με τη μουσική και τους μίκτες. Συμφωνείς;
Δεν ξέρω τι να πω, πια... Πιστεύω πως ήταν λιγότερο προφανής επιλογή καλλιτεχνικής καριέρας για τα κορίτσια δέκα χρόνια πριν κι ότι επίσης έπρεπε να αποδείξουμε πολλά, ώστε να μας πάρουν στα σοβαρά οι θεματοφύλακες της Πατριαρχίας. Σήμερα, δεν είμαι τόσο σίγουρη πως είναι αλήθεια. Υπάρχει μεγάλος αριθμός ταλαντούχων και ενθουσιωδών γυναικών που δουλεύουν και που αναγνωρίζονται στο χώρο, χωρίς αυτό να σημαίνει πως κατακτήσαμε την ισότητα. Έχουμε πολύ δρόμο να κάνουμε ακόμα.
-Παίρνοντας, λοιπόν, αυτό ως δεδομένο και διαβάζοντας το συγκεκριμένο τεύχος του DJ Mag δε γινόταν να μην παρατηρήσω πως στο τέλος της ημέρας τα στατιστικά καταστούν σαφές πως είναι πολύ πιο δύσκολο για μια γυναίκα να επιτύχει στο χώρο. Έχεις νιώσει ποτέ έτσι, υπήρξε κάποια στιγμή που ένιωσες πως πρέπει να αποδείξεις την αξία σου διπλά, συγκρινόμενη με τους άνδρες συναδέλφους σου;
Δεν μπορούμε σε καμιά περίπτωση να πάρουμε ως δεδομένη την ισότητα, γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει. Η δουλειά που έχουμε να κάνουμε είναι να ακονίζουμε συνεχώς τις ικανότητές μας, να ενθαρρύνουμε τις γυναίκες συναδέλφους, να παίζουμε κομμάτια που έχουν γράψει κορίτσια, να κλείνουμε γυναίκες στα φεστιβάλ και να τις βάζουμε στο δυναμικό των εταιριών που ασχολούνται με το management και τα bookings. Νιώθω πως ένα line up μόνο από γυναίκες είναι ακόμη και σήμερα πολύ μεγάλο ‘θέμα’, αλλά ίσως να είναι κι αυτό που πρέπει να αποφύγουμε. Προσμονώ τη στιγμή που θα θεωρείται δεδομένο στο line up ενός φεστιβάλ να υπάρχει ίσος αριθμός γυναικών και ανδρών. Κι εγώ θα συνεχίσω να απευθύνω τις συγκεκριμένες ερωτήσεις (και απαιτήσεις) στους ανθρώπους που ‘αγοράζουν’ ταλέντα, που κάνουν shows, που είναι promoters. Δεν έχουμε έλλειψη γυναικών που μπορούν ‘να παίξουν με τα αγόρια’. Βάλτε μας να δουλέψουμε και πληρώστε μας το ίδιο με τους άνδρες ομόλογούς μας.
-Έχεις μιλήσει εκτενώς στο παρελθόν για τον εθισμό σου στα ναρκωτικά και το αλκοόλ, τον τρόπο που βγήκες από αυτήν την κατάσταση και πώς το αντιμετωπίζεις. Πιστεύεις πως η κουλτούρα των ναρκωτικών είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το clubbing; Μήπως έχεις γίνει ο πιο δυνατός άνθρωπος στον πλανήτη, αφού αναγκαστικά κινείσαι σε αυτόν τον χώρο και καταφέρνεις να αποφεύγεις τους πειρασμούς;
Είναι μπερδεμένο. Δεν πιστεύω πως η σύνδεση των ναρκωτικών με τη χορευτική μουσική είναι πρόβλημα, εκτός κι αν κάποιος είναι εθισμένος. Δε γίνονται όλοι αυτοί που πίνουν και παίρνουν ναρκωτικά, αλκοολικοί και εθισμένοι στις ουσίες. Από την άλλη, είναι πολύ φυσικό, λόγω της ανατρεπτικής φύσης της νυχτερινής ζωής, να έλκονται σε αυτούς τους χώρους οι εθισμένοι, αφού εκεί τα taboo επιτρέπονται, ή θεωρούνται ακόμη και φυσικά. Είναι σαν το φίδι που τρώει την ουρά του. Σίγουρα δεν είμαι ο πιο δυνατός άνθρωπος στη Γη... Παλεύω καθημερινά να απομακρύνομαι από αυτή την εμμονή, εξαρτώμενη, πια, από την ψυχική μου ευεξία. Αν υπάρχει λόγος να βρεθώ κάπου, ακόμη και στο πιο νοσηρό περιβάλλον, συνήθως πηγαίνω νιώθοντας ασφαλής. Αν νιώσω πως διακυβεύεται η νηφαλιότητά μου, φεύγω . Ο λόγος για τον οποίο βρίσκομαι στο club είναι να εκπέμψω ένα (πολλές φορές υποσυνείδητο) φως και να δείξω στους ανθρώπους που υποφέρουν, όπως υπέφερα κι εγώ από τη νόσο του εθισμού, πως μπορούν να ‘βγουν’ απ’ αυτό κι ότι υπάρχει ζωή και μετά τα ναρκωτικά. Κι αν δυσκολεύεστε, δείτε εμένα.
-Θα ήθελα να μιλήσουμε για το προφίλ σου στο instagram. Είναι σίγουρα ένα από τα πιο περίεργα, αστεία και απρόβλεπτα που υπάρχουν! Είναι ο τρόπος με τον οποίον χλευάζεις όλη αυτή τη μόδα των social που επικρατεί στο χώρο (όλοι οι DJs ποστάρουν για τα events τους, τις κυκλοφορίες τους, ή μόνο πολύ κολακευτικές φωτογραφίες), ή απλά σπας πλάκα και εκτονώνεις την προσωπική σου αίσθηση του χιούμορ;
Καλά, πολύ συχνά μου φωνάζουν επειδή ‘βγάζω’ την προσωπική μου ζωή και τη δική μου αίσθηση του χιούμορ στους ‘καλλιτεχνικούς’ λογαριασμούς μου στα social media. Εγώ είμαι μια χαρά μ’ αυτό. Αντιμετωπίζω τη δουλειά μου πολύ σοβαρά, αλλά αν πάρω και τον εαυτό μου πολύ στα σοβαρά τη γάμησα. Το instagram είναι ο διάμεσος που επιλέγω για την έκφραση του χιούμορ μου. Λατρεύω τα αστεία σκυλιά, τι να πω...
-Έχεις έρθει ποτέ στην Ελλάδα;
Δεν έχω έρθει και το περιμένω με φοβερή ανυπομονησία! Όταν ήμουν παιδί είχα ασπαστεί τον Πολυθεϊσμό (ναι, ήμουν περίεργο παιδάκι) και συχνά προσευχόμουν στη θεά Αθηνά. Είναι τιμή μου που θα επισκεφτώ την πόλη της.
Η LOUISAHHH! θα βρίσκεται στο Death Disco (Ωγύγου 16 και Λεπενιώτου, Ψυρρή) την Παρασκευή 22 Απριλίου.
https://www.facebook.com/louisahhhofficial/
https://twitter.com/louisahhhh