Το Μεταδεύτερο γιόρτασε την Πανευρωπαϊκή Γιορτή Μουσικής με τη Ντόρα Μπακοπούλου σε έργα του Μάνου Χατζιδάκι
Άλλη μια εκδήλωση του διαδικτυακού ραδιοφώνου που ομόρφυνε μια νύχτα της Αθήνας
Το Μεταδεύτερο δεν ξεχνάει ποτέ τον Μάνο Χατζιδάκι και είναι λογικό, αν υποτεθεί πως ιδρυτικά στελέχη του είναι, μεταξύ άλλων, ο Γιώργος Μητρόπουλος και ο Δημήτρης Λέκκας, δύο άνθρωποι που συνδέθηκαν στενά με τον μεγάλο συνθέτη την εποχή του Τρίτου Προγράμματος. Μαθητές του Μάνου και μαχητές του Καλού παράλληλα, όπως θα τολμούσα να τους χαρακτηρίσω, οι παραγωγοί του Μεταδεύτερου επιμένουν με ασκητική καρτερία στην ύπαρξη ενός διαδικτυακού - για την ώρα - ραδιοφωνικού σταθμού, στον οποίο περισσεύουν το ήθος, η συλλογικότητα, ο ακτιβισμός και η υψηλή αισθητική.
Το Μεταδεύτερο συμπληρώνει τον Ιούνιο τρία χρόνια λειτουργίας στον διαδικτυακό "αέρα". Εκπέμπει εικοσιτετράωρο δομημένο πρόγραμμα εφτά μέρες τη βδομάδα, δώδεκα μήνες το χρόνο. Μέσα σε αυτά τα τρία χρόνια έχει ήδη δημιουργήσει στρατηγικές συνεργασίες στη βάση της ανταλλακτικής παροχής υπηρεσιών με πληθώρα χώρων και διοργανώσεων πολιτισμού. Συνεργάζεται σταθερά με χώρους όπως το Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων, το Ίλιον plus, οι Χίλιες και δύο νύχτες, το ΖP87, το Γυάλινο Μουσικό Θέατρο, η Σφίγγα, το Θέατρο Τέχνης, το Θέατρο Vault, το θέατρο Τόπος Αλλού και με διοργανώσεις όπως το Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ Αθήνας, το Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ Χανίων, το φεστιβάλ Pulsar στη Σαμοθράκη, το Φεστιβάλ Σερίφου, το φεστιβάλ Κιόνι στην Ιθάκη, το Φεστιβάλ Βοτανικού "Κάτω από τις Γραμμές", το Διεθνές φωτογραφικό Φεστιβάλ Photometria στα Ιωάννινα, το Φεστιβάλ Vinyl is back και πολλά άλλα, προσφέροντας χορηγίες επικοινωνίας αλλά και μεταδίδοντας ζωντανά ή ηχογραφώντας τις δράσεις τους. To Μεταδεύτερο διατηρεί μια ιστοσελίδα που ενημερώνεται καθημερινά και προβάλλει το πρόγραμμα, τις εκπομπές και τις δράσεις του. H επισκεψιμότητα έχει σταθερά αυξητική τάση τόσο σε επίπεδο μοναδικών ακροατών, όσο και σε επίπεδο εμβέλειας. Ενδεικτικά αναφέρω ότι το τελευταίο τρίμηνο επισκέφτηκαν την ιστοσελίδα www.metadeftero.gr 50.000 ακροατές από 152 χώρες με εντυπωσιακά υψηλό μέσο όρο διάρκειας παραμονής (δύο ώρες). Συνεργάζεται σταθερά επίσης με τους ιστότοπους ArtiNews, Merlin's Music Box, Hit and Run, Magenta, τα έντυπα περιοδικά Τόπος Θεάτρου και Μανδραγόρας. Διατηρεί την κεντρική του σελίδα στο facebook που ενημερώνεται πολλές φορές την ημέρα και την παρακολουθούν 17.000 χρήστες καθώς και λογαριασμό στο twitter (@metadeftero). Οι περισσότερες εκπομπές έχουν δική τους σελίδα στο site του σταθμού, στο facebook και στο mixcloud, φτάνοντας σε ακόμα περισσότερους χρήστες εξειδικευμένων δικτύων πολιτισμού. Τέλος, το αρχείο του σταθμού από τον Μάρτιο του 2017 φιλοξενείται από το τμήμα Ψηφιακών Βιβλιοθηκών του Ιόνιου Πανεπιστημίου, και είναι προσβάσιμο στους ακροατές. Ο ακροατής μπορεί να περιηγηθεί στο αρχείο του σταθμού και να ακούσει εκπομπές On demand είτε μέσω του site είτε μέσω της πλατφόρμας Mixcloud.
Μετά απ' όλα αυτά δεν προξενεί καμία εντύπωση - κάθε άλλο - η επιλογή του Μεταδεύτερου να εορτάσει την Πανευρωπαϊκή Γιορτή Μουσικής με ένα ρεσιτάλ της Ντόρας Μπακοπούλου στα πιανιστικά έργα του Μάνου Χατζιδάκι, ''Ερημιά'', ''Έξι λαϊκές ζωγραφιές'' και ''΄Για μια μικρή λευκή αχιβάδα''. Την περασμένη Τετάρτη, η αυλή του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων στο Θησείο γέμισε από ανθρώπους όλων των ηλικιών. Εκεί ήταν ακόμη ο συνθέτης Θόδωρος Αντωνίου και ο σκηνοθέτης Δημήτρης Βερνίκος, επιστήθιοι φίλοι και συνεργάτες του Χατζιδάκι - ο Βερνίκος μάλιστα είχε στήσει τον εξοπλισμό του από νωρίς, κινηματογραφώντας το event. Η Ρηνιώ Κουρδάκη, επίσης, η πρώτη ερμηνεύτρια του έργου ''Οι Μπαλάντες της οδού Αθηνάς'', αλλά και η νεότερη συνθέτρια Δανάη Παναγιωτοπούλου.
Δυο λόγια μνήμης μοιράστηκε με το κοινό ο Θόδωρος Αντωνίου, εστιάζοντας στον φιλάνθρωπο Χατζιδάκι, δηλαδή σε μία πτυχή του χαρακτήρα του συνθέτη, που εξακολουθεί να συζητιέται, δοθείσης ευκαιρίας, 23 χρόνια μετά το θάνατο του. Εμφανώς συγκινημένη και συγκινητική ήταν και στο δικό της πρόλογο η Ντόρα Μπακοπούλου, λίγο πριν καθίσει στο πιάνο και μαγέψει κυριολεκτικά το κοινό της! Να πω σ' αυτό το σημείο ότι πέραν του ίδιου του Χατζιδάκι, που το παίξιμο του στο πιάνο παραμένει χαρακτηριστικότατο, ακόμη δεν έχει βρεθεί εκείνος ο νεότερος πιανίστας που θα αποδώσει τη μουσική του καλύτερα ή πιο κοντά τουλάχιστον στην εργασία της Μπακοπούλου. Απόδειξη αυτού είναι και μια πανέμορφη στιγμή που εκτυλίχτηκε αμέσως μετά το τέλος του ρεσιτάλ: Ένα νεαρό κορίτσι πλησίασε τη Ντόρα Μπακοπούλου και της πρόσφερε ένα λουλούδι. ''Άκουγα τη συναυλία από το Μεταδεύτερο'' της είπε, ''και προτού τελειώσει, σκέφτηκα να έρθω εδώ για να σας ευχαριστήσω με ένα κόκκινο τριαντάφυλλο''.
- Facebook
- Twitter
- E-mail
0