O Patrice Scott απ' το Ντιτρόιτ φημίζεται για τα 'vinyl only' DJ sets του

Με αφορμή την έλευσή του στην Ελλάδα για ένα rooftop party της Θεσσαλονίκης απαντά σε 10 ερωτήσεις του LIFO.gr

LifO Newsroom 20.6.2016 | 17:05

 

O Patrice Scott, μάστορας της deep house και της ατμοσφαιρικής techno εδρεύει στο Detroit και είναι στη μουσική βιομηχανία από τα τέλη της των '80ς. Ο DJ, παραγωγός και ιδιοκτήτης της Sistrum Recordings εμφανίζεται για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη και το roοf garden του Porto Palace την Τετάρτη 22 Ιουνίου, καλεσμένος του Synthetic. Μίλησε στον Θωμά Παπαχρήστου.

 

—Το Ντιτρόιτ έχει να επιδείξει πολλούς σπουδαίους μουσικούς, ίσως περισσότερους από κάθε άλλη πόλη των ΗΠΑ. Πού πιστεύεις πως οφείλεται αυτό;

Δεν μπορώ να πω μετά βεβαιότητας πως έβγαλε περισσότερους μουσικούς απ΄όλες τις πόλεις στις ΗΠΑ - πολλοί προέρχονται επίσης από το Σικάγο, τη Νέα Υόρκη, την Ατλάντα κ.α. Μπορώ όμως να πω πως το Ντιτρόιτ έχει μεγάλη συμβολή συνολικά στη μουσική και έχει 'γεννήσει΄πολλούς 'μεγάλους' σε όλα της τα είδη. Υπάρχει πολύ μεγάλη κληρονομιά και έμπνευση. Με όλα αυτά στην περιοχή σου, γίνεται πιο εύκολο για τους καλλιτεχνικούς ανθρώπους να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους.

 

 

—Πότε άρχισες να «μπαίνεις» στην ηλεκτρονική μουσική και τι σε έκανε να συνειδητοποιήσεις πως ήθελες να ασχοληθείς με αυτή; 

Όταν ήμουν 12 χρονών. Αυτό συνέβη όταν την γνώρισα από ντόπους DJ του Ντιτρόιτ στις πρώιμες περιόδους της house. Αυτή η «έκθεση» στους ήχους της ηλεκτρονικής μουσικής με έκανε να θέλω να παίξω μουσική ο ίδιος. Ήταν μέσα στην καρδιά μου.

  

—Ποιό ήταν το πιο αξιομνημόνευτο gig που έπαιξες προσφάτως και για ποιο λόγο;

Στο LaGrave club στην Γενεύη της Ελβετίας. Το κοινό ήταν πολύ ανοιχτόμυαλο και με ωθούσε να παίξω ό,τι πραγματικά ήθελα. Ήταν έτοιμοι για τη διαδρομή. Θα μπορούσα άνετα να είχα παίξει όλο το βράδυ...

 

—Μπορείς να μας πεις μερικούς καλλιτέχνες ή jockeys που σου αρέσουν αυτή την περίοδο;

Οι αγαπημένοι μου Jockeys ατή τη περίοδο είναι οι Mike Huckaby, Marcellus Pittman, Theo Parrish, Jamie 326, Volkov, Zernell, Kai Alce, Ron Trent και Omar S.

 

Μεγάλωσα με την εικόνα του DJ να παίζει δίσκους, επομένως το θεωρώ το καλύτερο μέσον αναπαραγωγής για τη μουσική. Δεν γίνεται να ξεπεραστεί ο αναλογικός ήχος των δίσκων βινυλίου.

 

—Τι διάρκεια θα έπρεπε ιδανικά να έχει ένα dj set; Πόση ώρα θα έπρεπε να πάρει σε έναν πραγματικό DJ ναι χτίσει τη δική του ατμοσφαιρα και να μεταδώσει τον παλμό;

Ένα ιδανικό set για εμένα είναι μεταξύ 3 και 4 ωρών. Αν θέλεις να πεις μια ιστορία και να ταξιδέψεις σε μια διαδρομή όσους χορεύουν, αυτός είναι ο ελάχιστος χρόνος που απαιτείται.
Οτιδήποτε μικρότερο το θεωρώ βιαστική δουλειά όπου ο DJ δεν είχε την ευκαιρία να δείξει τον πραγματικό του εαυτό.

 

—Ο ρυθμός με τον οποίο παράγεις μουσική είναι αξιοσημείωτος. Δεν υπάρχει κάποια χρονιά, αφότου ξεκίνησες το 2006, κατά την οποία δεν έχει κυκλοφορήσει δίσκος σου...

Ειλικρινά πίστευα πως ο ρυθμός παραγωγής μου είναι αρκετά αργός, αλλά είναι ωραίο να ακούς το αντίθετο!
Δεν υπάρχει κάποιος προγραμματισμός. Φτιάχνω διαρκώς μουσική και μόλις κάνω κάτι που χρειάζεται να το μοιραστώ με το κοινό, το κυκλοφορώ. Είναι αρκετά απλό.

 

 

—Έχοντας ερευνήσει τη δισκογραφία σου, βρήκα μόνο μία συνεργασία (αυτή με τον Chris Mitchell και το project με το όνομα 'Modular One'.) Υπάρχει πιθανότητα να ξαναφτιάξεις μουσική με κάποιον άλλο και αν ναι, ποιόν θα διάλεγες;

Έχει καλό timing η ερώτηση σου. Αυτή τη στιγμή συνεργάζομαι με ένα καλλιτέχνη από το Detroit και θα κυκλοφορήσουμε τη μουσική του χρόνου στην Sistrum. Ανυπομονώ για αυτό, καθώς έχουμε δουλέψει σκληρά για αυτή την παραγωγή. Περισσότερες πληροφορίες στο εγγύς μέλλον!

 

—Ποια κυκλοφορία σου θεωρείς μεγαλύτερο επίτευγμα και σε κάνει να νιώθεις περήφανος;

Είμαι περήφανος για όλους τους δίσκους που έχω κυκλοφορήσει.

 

—Το βινύλιο περνάει μια φάση αναβίωσης. Πιστεύω πως εσύ πάντα έπαιζες μουσική χρησιμοποιώντας δίσκους βινυλίου. Τι νιώθεις γενικά για αυτό και συγκεκριμένα για τη συλλογή σου;

Ναι είναι αλήθεια πως χρησιμοποιώ βινύλιο από τότε που ξεκίνησα, στα τέλη των '80s. Είμαι μεροληπτικός προς αυτό, καθώς μεγάλωσα με την εικόνα του DJ να παίζει δίσκους, επομένως το θεωρώ το καλύτερο μέσον αναπαραγωγής για τη μουσική. Δεν γίνεται να ξεπεραστεί ο αναλογικός ήχος των δίσκων βινυλίου. Έχω καταφέρει να χτίσω μια συλλογή που αριθμεί πάνω από 10.000 βινύλια και δε θα την αντάλλαζα με τίποτα στον κόσμο...

 

—Έχεις ξαναπαίξει ποτέ στην Ελλάδα;

Έπαιξα στην Αθήνα πριν μερικά χρόνια και ήταν ένα πολύ καλό party. Πραγματικά ανυπομονώ να επιστρέψω στην Ελλάδα.