Eraritjaritjaka, Το Μουσείο των Φράσεων, Κείμενα του Elias Canetti
O Heiner Goebbels στη Στέγη 26 - 28 Φεβρουαρίου
Μια εμβληματική παράσταση μουσικού θεάτρου, βασισμένη σε κείμενα του Νομπελίστα Ελίας Κανέτι, από τον πρωτοπόρο σκηνοθέτη και συνθέτη Χάινερ Γκαίμπελς. Η παράσταση που οδηγεί το μουσικό θέατρο σε νέες τοπογραφίες και τον θεατή του 21ου αιώνα στην εμπειρία ενός ολικού έργου τέχνης. Μια multimedia παράσταση για τον «νόστο για ό,τι χάθηκε».
Ένα ταξίδι στο χώρο και το χρόνο, ένας τρόπος να δούμε τη σύγχρονη Ιστορία της Ευρώπης, στην παράσταση που βραβεύθηκε από το Φεστιβάλ του Εδιμβούργου και από την Ένωση Κριτικών στο Παρίσι και παρουσιάζεται στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης στις 26, 27 και 28 Φεβρουαρίου 2014.
Ο εκπληκτικός Γάλλος ηθοποιός André Wilms, πλαισιώνεται από το Mondriaan Quartet που παίζει ζωντανά. Το θέαμα και το ακρόαμα, η περφόρμανς και η συναυλία, τα multimedia και τα εικαστικά, ο κινηματογράφος και το live video, η ποιητική της καθημερινότητας και η περιπέτεια της ευρωπαϊκής σκέψης γίνονται «ένα σώμα» σε αυτήν την παράσταση του 2004 που οδήγησε το μουσικό θέατρο σε νέες τοπογραφίες και τον θεατή του 21ου αιώνα στην εμπειρία ενός ολικού έργου τέχνης. «Νόστος για ό,τι χάθηκε» σημαίνει στη γλώσσα των Αβοριγίνων Αυστραλών ο δυσπρόφερτος τίτλος κι ένα «μουσείο φράσεων» απαρτίζει το κείμενο της παράστασης, συντεθειμένο από σκέψεις και αφορισμούς του Νομπελίστα συγγραφέα Ελίας Κανέτι.
Όλα ξεκινούν με το φημισμένο Mondriaan Quartet να ερμηνεύει το 8ο Κουαρτέτο του Σοστακόβιτς κι όλα εξελίσσονται με τον αινιγματικό και ονειρικό τρόπο του υπερρεαλισμού: μηχανές-ρομπότ και ένα κανονικό σπίτι εμφανίζονται στη σκηνή, ενώ ο πρωταγωνιστής, ο βετεράνος ηθοποιός Αντρέ Βιλμς, εγκαταλείπει ξαφνικά το θέατρο.
Μια χειροκίνητη κάμερα τον ακολουθεί στους δρόμους της Αθήνας και, έπειτα, σε ένα διαμέρισμα του κέντρου, όπου η παρασκευή μιας ομελέτας συγχρονίζεται άψογα με το Κουαρτέτο για έγχορδα του Ραβέλ, όπως ακριβώς η ύπαρξή μας συνενώνει το τετριμμένο και τη μεταφυσική.