Απληστία, διαφθορά, αχρειότητα, εκμετάλλευση, δίψα για εξουσία, βία και ύποπτη ευκολία ροκανίζουν τη σάπια κοινωνία του Μαχαγκόννυ του 1930.
Ένα θέαμα –πορτρέτο του σήμερα σε τολμηρή παράσταση από τους Καταλανούς La Fura dels Baus, έτσι όπως θα την ήθελαν ο Κουρτ Βάιλ και ο Μπέρτολντ Μπρεχτ.
Ο Κουρτ Βάιλ και ο Μπέρτολντ Μπρεχτ έγραψαν την ‘Άνοδο και την πτώση της πόλης Μαχαγκόννυ’ για να προκαλέσουν, να σατιρίσουν την όπερα και να καταγγείλουν με μια παραβολή την κουρελιασμένη Δημοκρατία της Βαϊμάρης που ετοιμαζόταν να παραδοθεί στο ζόφο του Ναζισμού.
Και τι θα μπορούσε να είναι πιο επίκαιρο σήμερα από μια ιστορία απληστίας και αχρειότητας, ένα ανελέητο σχόλιο για τις εκτροπές του καπιταλισμού, για μια κοινωνία όπου η φτώχεια είναι ελάττωμα και αναπηρία, σκηνοθετημένη από μια απόλυτα ανατρεπτική ομάδα, τους La Fura dels Baus(Λα Φούρα ντελς Μπάους), σε μια παραγωγή που κέρδισε τον ενθουσιασμό των κριτικών και του κοινού.
Το Μέγαρο Μουσικής εγκαινιάζει τη συνεργασία του με το Teatro Real της Μαδρίτης με μια παράσταση που θα είχε ενθουσιάσει και τον ίδιο τον Μπρεχτ με την αμεσότητα, τις αδιανόητες επινοήσεις της και τη συναρπαστική αγριότητά της. Άλλωστε, η σκηνοθετική ματιά των La Fura dels Baus, σχεδόν αντιθεατρική, έχει μπρεχτικές καταβολές και γι αυτό και οι σκηνοθέτες Άλεξ Ογέ και Κάρλους Παντρίσσα, αλλά και οι υπόλοιποι συντελεστές, συναντήθηκαν ιδανικά με αυτό το έργο των ακραίων συμβολισμών.
‘Η άνοδος και πτώση της πόλης του Μαχαγκόννυ’, νέα παραγωγή του Τεάτρο Ρεάλ, έκανε πρεμιέρα στο φημισμένο θέατρο της Μαδρίτης στις 30 Σεπτεμβρίου 2010. Η όπερα ανεβαίνει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ενταγμένη στον Κύκλο Μπρεχτ, με τις υπογραφές των συντελεστών της παραγωγής του Τεάτρο Ρεάλ: σκηνοθεσία Λα Φούρα ντελς Μπάους (Αλεξ Ογέ – Κάρλους Παντρίσσα), σκηνικά Αλφονς Φλόρες, κοστούμια Γιούκ Καστέλ, προσαρμογή φωτισμών παράστασης Γκέοργκ Φάιτ, Βαλεντίνα Καράσκο συνεργάτις-σκηνοθέτις.
Η μετάφραση είναι της Ελένης Βαροπούλου Συμμετέχει η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα και Χορωδία της ΕΡΤ. Η μουσική διεύθυνση είναι του Νίκου Τσούχλου και τη διεύθυνση χορωδίας έχει ο Δημήτρης Μπουζάνης. Τη μουσική προετοιμασία έχουν αναλάβει ο Δημήτρης Γιάκας , η Μάτα Κατσούλη και ο Θάνος Μαργέτης(χορωδία).
Μια πολυεθνική ομάδα τραγουδιστών αναλαμβάνει τους ρόλους σε αυτή την όπερα που γράφτηκε για να σατιρίσει το παράλογο της όπερας, τις υπερβολές των τελετουργικών της, το στόμφο και την ισχνή ουσία της: Η αμερικανίδα σοπράνο, Τζέην Χένσελ ως Λεοκάντια Μπέγκμπικ, ο αμερικανός τενόρος, Ντόναλντ Κάας, ως Φάττυ ο Πληρεξούσιος, ο ολλανδός τενόρος Χουμπ Κλάσσενς ως Μωυσής Τριάδας, η πολωνέζα σοπράνο, Ελζμπιέτα Ζμύτκα, ως Τζέννυ Χιλλ, ο Ιταλός τενόρος, Franco Farina, ως Τζίμυ Μαχόνυ, ο βρετανός τενόρος Φίλιπ Σέφιλντ ως Τζακ Ο’Μπράιαν και Τόμπυ Χίγκινς, ο Έλληνας τενόρος, Χάρης Ανδριανός ως Μπίλ ο Κουμπαράς και ο επίσης Έλληνας τενόρος, Τάσος Αποστόλου, ως Λύκος της Αλάσκας Τζο.
ΠΟΤΕ | 13/02/2012 - 17/02/2012 |
ΠΟΥ | ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ - ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΡΙΑΝΤΗ |