«Χαμένο» έργο του οποίου τα ίχνη χάνονται από τον 18ο αιώνα ως τις μέρες μας, λοξή ευρωπαϊκή ματιά στην κλασική ελληνική φιλολογία, ή hardcore «μπαροκιά» που ωθεί με σαδιστικό τρόπο την ανθρώπινη φωνή στα όριά της; Ένα είναι σίγουρο: πως η καντάτα Κασσάνδρα του σπουδαίου συνθέτη του ιταλικού μπαρόκ Μπενεντέτο Μαρτσέλλο (σε κείμενο του Αντόνιο Κόντι, βασισμένο στο ομώνυμο ποίημα του Λυκόφρονα) δεν αποτελεί αποξηραμένο ιστορικό απολίθωμα, αλλά, αντίθετα, μια διεγερτικά αινιγματική μάζα από αντιφάσεις και ένα απροσδόκητα ζωντανό έργο, που σφύζει από καλλιτεχνικούς χυμούς και σοκάρει με τον ετερόκλητο μοντερνισμό του.
Σημειώνεται πως η καντάτα (πολύ δημοφιλής, κατά τα φαινόμενα, στο πρώτο μισό του 18ου αιώνα για να εξαφανιστεί έκτοτε από το ρεπερτόριο, προφανώς λόγω της απαγορευτικής δυσκολίας της, καθώς απαιτεί πρωταγωνίστρια με φωνητική έκταση περί τις δυόμιση οκτάβες και ταυτόχρονα ευελιξία, εξαιρετική αντοχή και υποκριτικές ικανότητες), παρουσιάζεται για πρώτη φορά στη σύγχρονη εποχή.
Τον απαιτητικό ομώνυμο ρόλο τραγουδά η μεσόφωνος Ιωάννα Φόρτη, γνωστή από τις ερμηνείες της σε έργα του Μίκη Θεοδωράκη, αλλά και τις συμμετοχές της στην παράσταση Τροβατόρε στο BIOS (ως τσιγγάνα Ατζουτσένα) και στην παράσταση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Το μικρόβιο του έρωτα.
ΠΟΤΕ | 15/10/2010 - 17/10/2010 |
ΠΟΥ | ΘΗΣΕΙΟΝ |
Συγγραφέας | Μπενεντέτο Μαρτσέλλο |
Παίζουν | Φόρτη, Αρ. Λαμπέντ, Ν. Καρμπαχάλ, Λ. Μπατής |