Kill the-M-all
Μέσα στο control room ενός εμπορικού κέντρου, ο φαινομενικά, άνδρας της διπλανής πόρτας κάνει ένα μακροβούτι χωρίς ανάσα στη ζωή του.
Ένας βετεράνος -χειριστής ηλεκτρονικών οπλικών συστημάτων- πιάνει δουλειά στο εμπορικό κέντρο της πόλης του και βιώνει εκ νέου τη ζωή του μέσα από τις οθόνες του control room. Οι μνήμες του ξυπνάνε, τα συναισθήματά του αρχίζουν να χτυπάνε κόκκινο, και ενώ δείχνει εξωτερικά πως τα έχει καταφέρει, μέσα του αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση... Αγωνιεί, αγωνίζεται, ερωτεύεται, βλέπει κατάματα την αλήθεια, μυρίζει το βαρύ άρωμα των ενοχών του και στο τέλος τα καταφέρνει και ακούει για πρώτη φορά την βαθύτερη φωνή του...
Βασισμένο στον μονόλογο «Το εμπορικό κέντρο» της Κατερίνας Παπαδάκη, το έργο αφορά την ιστορία ενός σύγχρονου βετεράνου, ο οποίος είχε πάρει μέρος σε διάφορες αποστολές, και την επιστροφή του στην πόλη του, όπου μαζί με το θέμα της προσαρμογής του αντιμετωπίζει και το τεράστιο πρόβλημα της ανεργίας... Ο ήρωας εξαιτίας της ειδικότητάς του στον στρατό, ως χειριστής ηλεκτρονικών οπλικών συστημάτων («έξυπνες βόμβες»), καταφέρνει και προσλαμβάνεται ως υπεύθυνος ασφαλείας σε ένα εμπορικό κέντρο. Έτσι ξαναβρίσκεται μπροστά σε μια οθόνη, κάτι πολύ γνώριμο και οικείο...
Η παράσταση έχει έναν ακόμη πρωταγωνιστή, το ίδιο το σκηνικό του έργου: ο πύργος ελέγχου ή, αλλιώς, το δωμάτιο ελέγχου καμερών (control room), αποτελείται από οθόνες-φωτιστικά που πλαισιώνουν τον σκηνικό χώρο-δράσης, με κυρίαρχο στοιχείο ένα Τοτέμ-τηλεοράσεων που δεσπόζει στη σκηνή και με τον τρόπο του παρεμβαίνει στη δράση. Μέσα στο Τοτέμ, ο κεντρικός ήρωας μας βλέπει/φαντασιώνεται/αφουγκράζεται/προβάλει εικόνες από το παρελθόν και το παρόν του. Πέρα δηλαδή από εργαλείο της προηγούμενης και παρούσας εργασίας του, το Τοτέμ αυτό είναι επιπλέον για εκείνον: ο Θεός, ο εχθρός, η ερωμένη, το αφεντικό, ο ψυχαναλυτής και ο μοναδικός του σύντροφος. Η συνδιαλλαγή μεταξύ τους είναι έμμεση και άμεση, καθώς ο ήρωας μας, φαινομενικά ένας άντρας της διπλανής πόρτας, επιχειρεί ένα οδυνηρό μακροβούτι-χωρίς- ανάσα μέσα στη βίαιη ζωή του, η οποία τελικά ανάσα μέσα στη βίαιη ζωή του, η οποία τελικά δεν διαφέρει τόσο από αυτό που βιώνουμε όλοι σήμερα.
ΠΟΤΕ | 14/10/2013 - 28/01/2014 |
ΠΟΥ | ΘΕΑΤΡΟ ΠΚ |
Συγγραφέας | Κατερίνα Παπαδάκη |
Σκηνοθεσία | Ζαφείρης Χαϊτίδης |
Παίζουν | Στέλιος Δημόπουλος |