ADVERTORIAL
— Ποιοι παράγοντες διαμόρφωσαν το πλούσιο πρόγραμμα που θα παρουσιάσει φέτος το ΚΘΒΕ; Με ποια κριτήρια επιλέξατε τις παραστάσεις που θα ανέβουν;
Η διάθεση εξωστρέφειας, αλληλεπίδρασης και συνύπαρξης μέσω συνεργασιών σε συνδυασμό με την προσπάθεια το τελικό αποτέλεσμα να αγγίζει, κατά το δυνατό, την καλλιτεχνική αρτιότητα είναι οι βασικές παράμετροι που διαμόρφωσαν το φετινό πρόγραμμα με το οποίο το ΚΘΒΕ φιλοδοξεί να πάει το «Θέατρο παντού». Στόχος μας είναι η διεύρυνση των δικών μας οριζόντων αλλά και του θεατρόφιλου κοινού μέσα από ένα πλουραλιστικό πρόγραμμα που περιλαμβάνει μια ευρεία γκάμα έργων από το ελληνικό και το διεθνές ρεπερτόριο, με νέες μεγάλες παραγωγές αλλά και με παραστάσεις που αγαπήθηκαν και επανέρχονται. Ενδιαφέρουσες παραστάσεις, σπουδαίοι συγγραφείς, διακεκριμένοι σκηνοθέτες, σημαντικοί ηθοποιοί, δημιουργοί και καλλιτέχνες της παλαιότερης και νεότερης γενιάς συμπράττουν επί σκηνής για να μας «ταξιδέψουν», να μας προβληματίσουν και να μας ψυχαγωγήσουν μέσα από τη μαγεία του θεάτρου.
— Εκτός από τις παραστάσεις, τι είδους παράλληλες δράσεις/εργαστήρια έχετε ετοιμάσει για φέτος;
Δίνοντας έμφαση στον εκπαιδευτικό χαρακτήρα του ΚΘΒΕ, διοργανώνουμε για όγδοη χρονιά θεατρικά εργαστήρια που απευθύνονται σε όλες τις ηλικιακές ομάδες: βρέφη, νήπια, παιδιά, εφήβους αλλά και ενήλικες. Επίσης, υπερασπιζόμενοι ένα θέατρο που αγκαλιάζει και απευθύνεται σε όλους, χωρίς αποκλεισμούς, συνεχίζουμε το ταξίδι μας με τα καλλιτεχνικά εργαστήρια σε συνεργασία με την ομάδα Εν Δυνάμει, παρέχοντας για έκτη χρονιά δωρεάν μαθήματα για ΑμεΑ.
Στο πλαίσιο της ευρύτερης σύνδεσης του πολιτισμού και ειδικότερα του θεάτρου με την ψυχική υγεία, υλοποιείται μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ το πρωτοποριακό έργο «Πολιτιστική Συνταγογράφηση», το οποίο δίνει τη δυνατότητα πραγματοποίησης καλλιτεχνικών δράσεων, όπως το Εργαστήριο Θεάτρου και Θεατρικού Παιχνιδιού για παιδιά και εφήβους με ψυχικές διαταραχές που επισκέπτονται δημόσιες δομές ψυχικής υγείας. Παράλληλα, το έργο περιλαμβάνει δράση ticket set με τη διάθεση εισιτηρίων για οργανωμένη παρακολούθηση παραστάσεων του ΚΘΒΕ από τμήματα ενηλίκων που πάσχουν από τη νόσο Alzheimer.
Σχεδιάζονται και φέτος πολλές δράσεις, εκπαιδευτικά προγράμματα και συνεργασίες με ακαδημαϊκές κοινότητες, πολιτιστικούς φορείς, οργανισμούς, τον δήμο Θεσσαλονίκης και άλλους όμορους δήμους, συνέδρια για το θέατρο στην περιφέρεια αλλά και δημιουργία δικτύων μέσω των οποίων διερευνάται το πολιτιστικό και πολιτισμικό στοιχείο και η επίδραση του θέατρου στην ευρύτερη περιοχή της Βαλκανικής Χερσονήσου. Επίσης, το ΚΘΒΕ κάνει άνοιγμα στο κοινό της πόλης μέσα από τη διοργάνωση «Open Day’s» με ξεναγήσεις στις θεατρικές δομές του που δίνουν τη δυνατότητα στους κατοίκους της Θεσσαλονίκης να επισκεφτούν και να γνωρίσουν καλύτερα το δικό τους θέατρο. Τέλος, συνεχίζει τις Πολύχρωμες Κυριακές και διοργανώνει νέες δράσεις και παρεμβάσεις.
— Πόσο δύσκολο είναι να βρείτε τη χρυσή τομή μεταξύ του καλλιτεχνικού σας οράματος για το θέατρο και του τι θέλει το ευρύ κοινό;
Αυτό είναι ένα διαρκές στοίχημα, μια λεπτή ισορροπία αλλά και μια συνεχής αγωνία και προσπάθεια που κρύβεται κάθε φορά πίσω από τον σχεδιασμό και την τελική διαμόρφωση του ρεπερτορίου. Όλες οι επιλογές έχουν ως πρωταρχικό στόχο την υψηλή ποιότητα του καλλιτεχνικού αποτελέσματος, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν με ενδιαφέρει η αποδοχή του κοινού ή η εμπορική επιτυχία μιας παράστασης. Άλλωστε, δεν μπορεί να υπάρξει θέατρο χωρίς θεατές. Σίγουρα οι παραγωγές που παρουσιάζονται στις μεγάλες σκηνές του ΚΘΒΕ καλούνται να σηκώσουν ψηλότερα τον πήχη όσον αφορά την προσέλευση του κοινού, προσελκύοντας τον μεγαλύτερο αριθμό θεατών. Από την άλλη, ένα κρατικό θέατρο οφείλει και πρέπει να προτείνει παράλληλα πειραματικές ή εναλλακτικές παραγωγές, στοχεύοντας σε όλες τις ηλικιακές και κοινωνικές ομάδες, αλλά και να προσφέρει διαφορετικές επιλογές σε όλη την γκάμα του θεατρόφιλου κοινού, προσεγγίζοντάς το όσο το δυνατό πιο καθολικά.
— Σε προσωπικό επίπεδο, τι παρακαταθήκη θα θέλατε να αφήσει η θητεία σας στο ΚΘΒΕ;
Θα ήταν σπουδαίο αν κατάφερνα να αφήσω το στίγμα μιας ενιαίας ταυτότητας του φορέα σε όλα τα επίπεδα, η οποία να είναι αναγνωρίσιμη και θελκτική ως πυλώνας πολιτισμού με πλούσιο καλλιτεχνικό και κοινωνικό έργο για την ευρύτερη περιοχή, ενός θεάτρου παραγωγικού, με ποιότητα και εξωστρέφεια προς όλες τις κατευθύνσεις, συμπεριληπτικού και υπεύθυνου απέναντι στην προαγωγή του πολιτισμού του τόπου. Μεγάλη επιθυμία και ευχή είναι να ευοδωθεί επί των ημερών μου η ολική αναβάθμιση των υλικοτεχνικών υποδομών του οργανισμού η οποία είναι απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία του και την αναβάθμιση της αποτελεσματικότητας σε όλους του τομείς. Να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο μέρος του εξοπλισμού είναι παρωχημένο, χωρίς δυνατότητα αναβαθμίσεων, αφού ουσιαστικά υπάρχει από την περίοδο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας το 1997.
- Facebook
- Twitter
- E-mail
0