Στην πρώτη ατομική του έκθεση στην Αθήνα, ο Frank Selby παρουσιάζει μια σειρά από λεπτοδουλεμένα σχέδια που επικεντρώνονται στην εικονοποιία και τη γλώσσα της κοινωνικής αλλαγής. Ολα τα έργα έχουν γίνει κατα τη διάρκεια του 2011 ειδικά για την έκθεση στην Αθήνα.
Ο καλλιτέχνης ανατρέχει σε εικόνες αρχείου που απεικονίζουν πορείες, διαμαρτυρίες, και βίαια κοινωνικά επεισόδια και στη συνέχεια δημιουργεί σχέδια με απίστευτη διεισδυτικότητα, προσήλωση και εμμονή.
Σχολιάζοντας τη διαδικασία παραγωγής των έργων, η Karen Rosenberg γράφει στους New York Times, για σχέδια που αποτελούν διευρυμένη μετάφραση των εικόνων ‘όχι με το μηχανικό τρόπο που ο Warhol αποτύπωνε σε εικόνες από κοινωνικές εξεγέρσεις, αλλά με ένα ανθρώπινο τρόπο, ο Selby καταθέτει παραλλαγές οικείων εικόνων’. Η φιλοδοξία του καλλιτέχνη ξεπερνά την πιστή αναπαράσταση και την εξερεύνηση της σχέσης ζωγραφικής (σχεδίου) και φωτογραφίας. Μέσα από την επανεξέταση και τον επαναπροσδιορισμό του αρχείου, ο Selby θέτει ερωτήματα σχετικά με τα όρια και τους περιορισμούς της φωτογραφίας ντοκουμέντου και αναγνωρίζει την υποκειμενικότητα και την προκατάληψη ως αναφαίρετους παράγοντες στη θέαση, ανάγνωση και ερμηνεία μιας εικόνας. Ο ίδιος ο καλλιτέχνης απορρίπτει την απολυταρχική φύση της αναπαράστασης και καταφεύγει σε φωτογραφικές τεχνικές όπως η αντανάκλαση και η διπλοτυπία, τις οποίες εισάγει στα σχέδια του, συχά με εντυπωσιακά αποτελέσματα. Αυτή η αίσθηση κατακερματισμού του νοήματος και της εικόνας επεκτείνει τα όρια ανάμεσα σε παρουσία και απουσία, πραγματικότητα και κατασκευή, ιστορία και μύθο.
ΠΟΤΕ | 05/10/2011 - 12/11/2011 |