H έκθεση αυτή περιλαμβάνει βίντεο έργα και δοκιμάζει τις δυνατότητες της εικόνας να αφηγείται και να ερμηνεύει την ιστορία. Καθένα έργο μιλά για τη δική του πολιτική και κοινωνική γεωγραφία. Περίπλοκες αφηγήσεις ξεπροβάλλουν σε σχέση με την Αρμενία, την Παλαιστίνη, το Μπαγκλαντές, το Ισραήλ, το Μαρόκο και την Τουρκία, παρότι το έργο της Didem Pekün ματαιώθηκε λόγω των πραξικοπημάτων και της έκτακτης κατάστασης της χώρας και εμφανίζεται με διαφορετική μορφή.

 

Οι καλλιτέχνες χειρίζονται ένα μεγάλο φάσμα αφηγηματικών πρακτικών, ιδιότυπων και κοινών: το προσωπικό βίωμα, το μύθο, το αρχείο σε κάθε πιθανή μορφή, το ανέκδοτο, ακόμη και το κουτσομπολιό και ξετυλίγουν προσωπικές και οικουμενικές ιστορίες. Ανατρέχουν επίμονα στο παρελθόν προκειμένου να αποδώσουν το παρόν. 

 

Η έκθεση εκτυλίσσεται σε ένα κτίριο που επιβίωσε των κοσμογονικών μεταβολών του περασμένου αιώνα. Πρόκειται για μια μεγαλοαστική Αθηναϊκή κατοικία του Βασίλειου Τσαγρή της δεκαετίας του 1920. Αρχικά κτισμένη για Έλληνες ομογενείς, στην πορεία έγινε κέντρο των διπλωματικών υπηρεσιών του Γ' Ράιχ και έδρα της Ένωσης Ανταποκριτών Ξένου Τύπου ώσπου τελικά απέμεινε άδεια. Το κτίριο κατέχει πρωταρχική σημασία στην έκθεση. Το αρχιτεκτονικό του ύφος και η ταυτότητα του διαπλέκονται με το σενάριο των έργων.

 

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Yto Barrada, Aikaterini Gegisian, Dor Guez, Jumana Manna, Naeem Mohaiemen, Didem Pekün. Σταεγκαίνια της έκθεσης η Didem Pekün θα δώσει μια ομιλία με τίτλο A Solliloquy: 7 thoughts on Inhabiting Purgatorium.

 

ΠΟΤΕ20/01/2017 - 04/03/2017
ΠΟΥΚΑΤΟΙΚΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΤΣΑΓΡΗ
Οδηγός Τέχνες & Πολιτισμός