Anna Daučíková
Μια από τις σημαντικότερες φεμινίστριες και queer καλλιτέχνες της γενιάς της εκθέτει στη State of Concept
Μια από τις σημαντικότερες φεμινίστριες και queer καλλιτέχνες της γενιάς της παρουσιάζει μια σειρά έργων της τελευταίας δεκαετίας καθώς και το νέο της φιλμ "In Their Shoes" (2018).
Μετά την αποφοίτησή της στην Ακαδημία Καλών Τεχνών στην Μπρατισλάβα το 1978, η Daučíková μετανάστευσε στη Μόσχα (τότε κομμάτι της ΕΣΣΔ), όπου έζησε και εργάστηκε μέχρι το 1991.
Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου επέκτεινε την πρακτική της στην ζωγραφική και το ενδιαφέρον της για τη φωτογραφία και τη γραφή, μέσω της φεμινιστικής οπτικής. Η εμπειρία της ζωής στη Σοβιετική Ένωση του '80, μεταφέρθηκε αργότερα στο έργο "Thirty-three Situations" (2015), μέρος του οποίου θα παρουσιαστεί στην έκθεση.
Επιστρέφοντας στην Μπρατισλάβα τη δεκαετία του '90, η καλλιτεχνική της πρακτική εξελίχθηκε στην κινούμενη εικόνα και τις περφόρμανς. Το σώμα του καλλιτέχνη και η κίνηση έγιναν το κύριο μέλημά της στην παρουσίαση της θέσης της σε εκείνο το χρονικό πλαίσιο. Η ανακάλυψη του βίντεο την βοήθησε να διευρύνει περαιτέρω την εγγενή πολιτική χρήση των μέσων.
Παράλληλα με το καλλιτεχνικό της έργο, η Daučíková ήταν συν-ιδρύτρια και ακτιβίστρια σε πολλές γυναικείες ΜΚΟ και εκπρόσωπος των δικαιωμάτων της κοινότητας των LGBTQI στη Σλοβακία. Αυτή η ακτιβιστική θέση μπορεί να μεταφραστεί στην παρουσιαζόμενη τριλογία «Portrait of a Woman with Institution» (2011), που ξεπερνά κατηγορίες όπως αυτοπροσωπογραφία, ντοκιμαντέρ και drag.
Η ακαδημαϊκή της καριέρα ξεκίνησε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών και Σχεδίου της Μπρατισλάβα και από το 2012 ηγείται τμήμα στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Πράγας.
Η δουλειά της Daučíková, στοχεύει στο να εξιστορήσει όλες εκείνες τις "άλλες" ιστορίες που η "κανονική" ιστορία καταπίεζε εδώ και αιώνες, προσπαθώντας είτε να τις σβήσει είτε να τις απαξιώσει. Επιλέγει με προσοχή αποσπάσματα της εγκόσμια πραγματικότητάς μας, επανατοποθετώντας τα και δίνοντάς τους νέες αφηγήσεις.
Όπως ακριβώς γίνεται στο "Three Curtains" (2014), ένα άλλο βίντεο στην έκθεση, όπου η αποβολή και η είσοδος κυμαίνεται μεταξύ του σωματικού και του πολιτικού. Είναι μια καλλιτέχνιδα που παίζει με την έννοια του φύλου, της εμφάνισης, του ενδιάμεσου και προσπαθεί να δώσει στον θεατή την ευκαιρία να μπορέσει να δει την "άλλη" ιστορία και "άλλες" πορείες που για χρόνια οι πατριαρχικές κοινωνίες έκρυβαν ή άφηναν στο περιθώριο.
Η Daučíková ενδιαφέρεται για ένα παρόν που διαβάζει την ανθρώπινη ύπαρξη έξω από κανονικότητες, και στενούς κανόνες οριοθέτησης.
Από το 1991 η καλλιτέχνης εκθέτει διεθνώς: 2018: Neubauer Collegium, Chicago; Gallery Carreras Múgica, Bilbao; Sleeping with the Vengeance, Dreaming of the Life, Gallery Lítost Πράγα; 2017: documenta 14, Αθήνα/Kassel; 2016, Gallery Futura, Πράγα; 2015: Kiyv Biennial/School of Kyiv; 2014: Manifesta 10, Eastern Window, St. Petersburg; 2013: “Good Girls”, MNAC, Βουκουρέστι; 2010: “Gender Check – Femininity and Masculinity in the Art of Eastern Europe”, Zacheta National Gallery of Art, Βαρσοβία και στο MUMOK, Βιέννη; “Ars Homo Erotica” στο Εθνικό Μουσείο στην Βαρσοβία; 2009: “Kunst und Öffentlichkeit”, 40 Jahre Neuer Berliner Kunstverein, Βερολίνο.
ΠΟΤΕ | 29/09/2018 - 24/11/2018 |
ΠΟΥ | STATE OF CONCEPT |