ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Ο Τζιμ Κάρεϊ έγραψε μια αυτοβιογραφική νουβέλα με θέμα το τέλος του κόσμου όπως τον ξέραμε

Ο Τζιμ Κάρεϊ έγραψε μια αυτοβιογραφική νουβέλα με θέμα το τέλος του κόσμου όπως τον ξέραμε Facebook Twitter
«Ο Τζιμ Κάρεϊ του βιβλίου είναι ένας αντιπρόσωπος – είναι το άβαταρ οποιουδήποτε θα μπορούσε να είναι στην θέση μου ως καλλιτέχνης, ως σταρ, ως διασημότητα και ζει σ΄ αυτόν τον κόσμο προνομίων, υπερβολών, λαιμαργίας, ναρκισσισμού και ματαιοδοξίας».
0



ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ημι-αυτοβιογραφικής νουβέλας που υπογράφει ο Τζιμ Κάρεϊ μαζί με τον συγγραφέα Dana Vachon και έχει τον –χαρακτηριστικό του ύφους και των προθέσεων της– τίτλο «Απομνημονεύματα και Παραπληροφόρηση» ("Memoirs and Misinformation"), βρίσκουμε τον ίδιο το διάσημο σταρ στο μέσον μιας βαριάς υπαρξιακής κρίσης. Εγκλωβισμένος στο σπίτι του στο Λος Άντζελες, βλέπει όλη μέρα Netflix και βίντεο στο YouTube, πιστεύει ότι οι επιτυχίες του ως ηθοποιού, τόσο σε κωμικούς όσο και σε δραματικούς ρόλους, ανήκουν στο μακρινό παρελθόν, και το μυαλό του έχει κολλήσει στο αναπόφευκτο τέλος όχι μόνο του ίδιου αλλά και του σύμπαντος.

Κάπως έτσι ξεκινά μια σατιρική περιπλάνηση στις εμμονές της αυτοαναφορικής κουλτούρας του Χόλιγουντ. Συγχρόνως με την αναζήτηση μηνύματος στην ζωή του, ο ήρωάς μας δέχεται πρόταση να υποδυθεί τον Μάο Τσετούνγκ σε μια ταινία με θέμα τη ζωή του Κινέζου ηγέτη, ενώ επίσης έρχεται αντιμέτωπος, μεταξύ άλλων με την πύρινη λαίλαπα των καλοκαιρινών πυρκαγιών, με μια ομάδα αποκλειστικά θηλυκών οικο-τρομοκρατών και με μια εξωγήινη εισβολή.

Δεν θα μπορούσα να σκεφτώ σ΄ αυτή τη φάση της δημιουργικής ζωής μου κάτι πιο βαρετό από το να κάτσω να καταγράψω τα πραγματικά γεγονότα της ζωής μου με κάποιου είδους χρονολογική σειρά. Να προσπαθήσω δηλαδή να επεκτείνω το brand μου. Δεν είναι τέτοιο πράγμα...

Όπως εξηγεί ο ίδιος ο Τζιμ Κάρεϊ στη συνέντευξή του που δημοσιεύεται στους New York Times, «είναι το τέλος του κόσμου κι έχουμε το τέλειο βιβλίο γι' αυτό».

Ο Τζιμ Κάρεϊ έγραψε μια αυτοβιογραφική νουβέλα με θέμα το τέλος του κόσμου όπως τον ξέραμε Facebook Twitter
Ο Τζιμ Κάρεϊ σε φωτογραφία «καραντίνας» που ανέβασε ο ίδιος στα τέλη Απριλίου στο Twitter.

«Όχι το τέλος του πολιτισμού συνολικά» σπεύδει να ξεκαθαρίσει. «Απλά το τέλος ενός κόσμου, το τέλος του εγωιστικού κόσμου. Αυτό περνάμε τούτο τον καιρό...». Όσο για το κατά πόσο ισχύει το πρώτο σκέλος του τίτλου του βιβλίου («απομνημονεύματα»), λέει:

«Δεν θα μπορούσα να σκεφτώ σ' αυτήν τη φάση της δημιουργικής ζωής μου κάτι πιο βαρετό από το να κάτσω να καταγράψω τα πραγματικά γεγονότα της ζωής μου με κάποιου είδους χρονολογική σειρά. Να προσπαθήσω δηλαδή να επεκτείνω το brand μου. Δεν είναι τέτοιο πράγμα... Ο Τζιμ Κάρεϊ του βιβλίου είναι ένας αντιπρόσωπος – είναι το άβαταρ οποιουδήποτε θα μπορούσε να είναι στην θέση μου ως καλλιτέχνης, ως σταρ, ως διασημότητα και ζει σ' αυτόν τον κόσμο προνομίων, υπερβολών, λαιμαργίας, ναρκισσισμού και ματαιοδοξίας. Κάποια από αυτά που περιγράφονται συνέβησαν πραγματικά, απλά δεν μπορεί να είναι σίγουρος ο αναγνώστης ποια ακριβώς είναι αυτά».

Το Χόλιγουντ που παρουσιάζεται στο βιβλίο κατοικείται από μυθοπλαστικές εκδοχές πραγματικών σταρ όπως η Γκουίνεθ Πάλτροου, ο Νίκολας Κέιτζ και ο Άντονι Χόπκινς, μεταξύ άλλων. Όπως λέει στη συνέντευξή του ο ηθοποιός, έχει στείλει σε κάθε ηθοποιό ο οποίος αναφέρεται με το όνομά του στο κείμενο, μια «επεξηγηματική επιστολή» στην οποία ξεκαθαρίζει τους στόχους της νουβέλας του: «Πρόκειται για σάτιρα και για παρωδία, με διάθεση σεβασμού όμως. Οι περισσότεροι που αναφέρονται στο βιβλίο είναι άνθρωποι που εκτιμώ βαθιά».

Ο Νίκολας Κέιτζ, λόγου χάρη, εμφανίζεται ως συλλέκτης κρανίων δεινοσαύρων αλλά και ως ο καλύτερος φίλος του αφηγητή. Ο Κάρεϊ λέει ότι ο αληθινός Κέιτζ γνωρίζει για τον χαρακτήρα του στο βιβλίο και έχει δώσει την απόλυτη έγκρισή του: «Του μίλησα πριν λίγες μέρες και μου είπε ότι είναι πολύ κολακευμένος. Βοηθάει βέβαια το ότι του έχω δώσει τις καλύτερες ατάκες».

Ο Τζιμ Κάρεϊ έγραψε μια αυτοβιογραφική νουβέλα με θέμα το τέλος του κόσμου όπως τον ξέραμε Facebook Twitter
Με τον Νίκολας Κέιτζ, ο οποίος αποτελεί έναν από τους κεντρικούς χαρακτήρες του βιβλίου.

Ένας άλλος διάσημος σταρ ο οποίος εμφανίζεται στο βιβλίο είναι ο Τομ Κρουζ, όχι όμως με το πραγματικό του όνομα, αλλά ως "Laser Jack Lighting", προς αποφυγή πιθανής μήνυσης. «Απλά κάνουμε λίγη πλάκα με την εμμονή που υπάρχει στο Χόλιγουντ με τις μηνύσεις και τις αγωγές για συκοφαντική δυσφήμιση. Τον ξέρω τον Τομ Κρουζ, ελπίζω να μην παρεξηγηθεί και να θέλει να με πλακώσει. Θα το δεχτώ το ξύλο για χάρη της τέχνης».

Πόσο όμως αντικατοπτρίζει το βιβλίο τα αληθινά συναισθήματα του Τζιμ Κάρεϊ για το Χόλιγουντ;


«Το "Truman Show" δεν ήταν ατύχημα» απαντά. «Είμαι κι εγώ ένα άτομο που ξαφνικά μια μέρα κοίταξε ψηλά και είδε τους μηχανισμούς και τα φώτα πίσω από το σκηνικό. Κάθε νέο πρότζεκτ που συμμετέχω είναι σα να ανασκευάζω τον εαυτό μου από την αρχή. Σε όλη τη διάρκεια της καριέρας μου είχα απαιτήσεις από το κοινό μου κι εκείνο με τη σειρά του μου επέτρεπε να μεταμορφώνομαι».

Με στοιχεία από τους New York Times

Βιβλίο
0

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Γκάρι Ιντιάνα δεν μένει πια εδώ 

Απώλειες / Γκάρι Ιντιάνα (1950-2024): Ένας queer ήρωας του νεοϋορκέζικου underground

Συγγραφέας, ηθοποιός, πολυτάλαντος καλλιτέχνης, κριτικός τέχνης, ονομαστός και συχνά καυστικός ακόμα και με προσωπικούς του φίλους, o Γκάρι Ιντιάνα πέθανε τον περασμένο μήνα από καρκίνο σε ηλικία 74 ετών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τζούλια Τσιακίρη

Οι Αθηναίοι / Τζούλια Τσιακίρη: «Οι ταβερνιάρηδες είναι ευεργέτες του γένους»

Με διαλείμματα στο Παρίσι και τη Νέα Υόρκη, έχει περάσει όλη της τη ζωή στο κέντρο της Αθήνας - το ξέρει σαν την παλάμη της. Έχει συνομιλήσει και συνεργαστεί με την αθηναϊκη ιντελεγκέντσια, είναι άλλωστε κομμάτι της. Εδώ και 60 χρόνια, με τη χειροποίητη, λεπτολόγα δουλειά της στον χώρο του βιβλίου και με τις εκδόσεις «Το Ροδακιό» ήξερε ότι δεν πάει για τα πολλά. Αλλά δεν μετανιώνει για τίποτα απ’ όσα της επιφύλαξε η μοίρα «εις τον ρουν της τρικυμιώδους ζωής της».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«H woke ατζέντα του Μεσοπολέμου», μια έκδοση-ντοκουμέντο

Βιβλίο / Woke ατζέντα είχαμε ήδη από τον Μεσοπόλεμο

Μέσα από τις «12 queer ιστορίες που απασχόλησαν τις αθηναϊκές εφημερίδες πριν από έναν αιώνα», όπως αναφέρει ο υπότιτλος του εν λόγω βιβλίου που έχει τη μορφή ημερολογιακής ατζέντας, αποκαλύπτεται ένας ολόκληρος κόσμος βαμμένος στα χρώματα ενός πρώιμου ουράνιου τόξου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χυδαιότητα, ένα ελάττωμα της νεωτερικότητας

Βιβλίο / Χυδαιότητα, ένα ελάττωμα της εποχής μας

Το δοκίμιο «Νεωτερικότητα και χυδαιότητα» του Γάλλου συγγραφέα Μπερτράν Μπιφόν εξετάζει το φαινόμενο της εξάπλωσης της χυδαιότητας στην εποχή της νεωτερικότητας και διερευνά τη φύση, τα αίτια και το αντίδοτό της.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
«Μαθαίνεις να υπάρχεις μέσα στο γράψιμο και αυτό είναι επικίνδυνο»

Βιβλίο / «Μαθαίνεις να υπάρχεις μέσα στο γράψιμο και αυτό είναι επικίνδυνο»

Μια κουβέντα με τη Δανάη Σιώζιου, μία από τις πιο σημαντικές ποιήτριες της νέας γενιάς, που την έχουν καθορίσει ιστορίες δυσκολιών και φτώχειας και της οποίας το έργο έχει μεταφραστεί σε πάνω από 20 γλώσσες.
M. HULOT
«Τα περισσότερα περιστατικά αστυνομικής βίας εκδηλώνονται σε βάρος ειρηνικών διαδηλωτών»  

Βιβλίο / «Τα περισσότερα περιστατικά αστυνομικής βίας εκδηλώνονται σε βάρος ειρηνικών διαδηλωτών»  

Μια επίκαιρη συζήτηση με την εγκληματολόγο Αναστασία Τσουκαλά για ένα πρόβλημα που θεωρεί «πρωτίστως αξιακό», με αφορμή την κυκλοφορία του τελευταίου της βιβλίου της το οποίο αφιερώνει «στα θύματα, που μάταια αναζήτησαν δικαιοσύνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Η διαμάχη ανάμεσα στην Τζόαν Ντίντιον και την Ιβ Μπάμπιτζ συνεχίζεται και μετά θάνατον σε μια «διπλή» βιογραφία

Βιβλίο / Τζόαν Ντίντιον vs. Iβ Μπάμπιτζ: Μια διαμάχη που συνεχίζεται και μετά θάνατον

Η Ντίντιον και η Μπάμπιτζ πέθαναν με διαφορά έξι ημερών τον Δεκέμβριο του 2021: «Θέλω να πιστεύω ότι η Τζόαν Ντίντιον έζησε μια επιπλέον εβδομάδα από κακία», είχε γράψει τότε μια δημοσιογράφος σε ένα tweet που έγινε viral.
THE LIFO TEAM