Nissan GT-R: Η ιστορία ενός θρύλου της αυτοκίνησης
Το 1969 η Nissan παρουσίασε το πρώτο GT-R, ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων το οποίο σημείωσε τεράστια επιτυχία.
ΤΟ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟ ΤΟΥ 1969 ένα θρυλικό αυτοκίνητο έμελλε να πραγματοποιήσει το ντεμπούτο του. Η Nissan συνδύασε τις καλύτερες τεχνολογίες της και κατασκεύασε το «Skyline 2000GT-R», ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας touring, με εντυπωσιακά υψηλές επιδόσεις.
Το ιαπωνικό μοντέλο διέθετε πολλά παραδείγματα αγωνιστικής τεχνολογίας που γεννήθηκαν από τις εμπειρίες της Nissan με το πρωτότυπο αγωνιστικό αυτοκίνητο «Prince R380», όπως ο κινητήρας DOHC τεσσάρων βαλβίδων και η ανεξάρτητη ανάρτηση σε κάθε τροχό, σφυρηλατώντας ένα σημαντικό μέρος της κυριαρχίας του στους αγώνες.
Το μνημειώδες ρεκόρ του «Skyline 2000GT-R», με τις 52 νίκες σε μια περίοδο τριών ετών δεν πρόκειται να ξεχαστεί ποτέ στην ιστορία των ιαπωνικών αγώνων.
Η πρώτη νίκη του μοντέλου ήρθε στις 3 Μαΐου του 1969, στον αγώνα TS-b του JAF Grand Prix στο Fuji Speedway, με την τετράθυρη έκδοση. Από το Grand Prix της Ιαπωνίας το 1969, τον Οκτώβριο του ίδιου έτους, όπου το GT-R κατέκτησε την 7η νίκη του, υιοθετήθηκε ένα σύστημα ψεκασμού καυσίμου, ανεβάζοντας την τότε μέγιστη απόδοση στους 230 ίππους.
Δύο χρόνια αργότερα, στον αγώνα του All Japan Suzuka Automobile (Μάρτιος του 1971), το hardtop GT-R προστέθηκε στην γκάμα του μοντέλου. Ωστόσο η ιστορική 50ή νίκη ήρθε στις 20 Μαρτίου του 1972, στον πρώτο γύρο του Fuji GC, του αγώνα ταχύτητας 300 χιλιομέτρων του Fuji.
Λόγω των ισχυρών ανέμων και της βροχής, ο αγώνας συρρικνώθηκε από τους 20 γύρους σε 12. Μέσα σε σύννεφα από σπρέι νερού, το αυτοκίνητο No. 15, ένα GT-R που οδήγησε ο K. Takahashi, κατέκτησε την καρό σημαία και ταυτόχρονα μπήκε στο πάνθεον της ιστορίας των αγώνων αυτοκινήτου.
Να σημειωθεί ότι το Nissan GT-R κυριάρχησε στους κορυφαίους αγώνες τουρισμού στην Ιαπωνία, κερδίζοντας συνολικά 52 εξ αυτών σε μόλις τρία χρόνια!
Αναπόφευκτα η αναγνωρισιμότητα του μοντέλου διεθνώς χτύπησε «κόκκινο», καθώς αρκετά Nissan GT-R έχουν εμφανιστεί στην πασίγνωστη σειρά βιντεοπαιχνιδιών «Need For Speed», ενώ τόσο το GT-R όσο και το Skyline εμφανίζονται στην εξαιρετικά δημοφιλή σειρά ταινιών «Fast and Furious».
Για την ιστορία, να σημειωθεί ότι ο αδικοχαμένος και εκ των πρωταγωνιστών των εν λόγω ταινιών, Paul Walker, ήταν λάτρης τόσο του Skyline όσο και του GT-R, τα οποία οδηγούσε ακόμη και στην πραγματική ζωή του.
Παράλληλα, δεκάδες διαφορετικές εκδόσεις του GT-R εμφανίζονται στο επαναστατικό παιχνίδι / προσομοιωτή οδήγησης του Gran Turismo, ως εικονικό αυτοκίνητο, με την ανταπόκριση από το κοινό να είναι τόσο ενθουσιώδης που οδήγησε την κατασκευή ενός πραγματικού πρωτότυπου αυτοκινήτου!
Και κάπως έτσι το δυναμικό DNA του θρυλικού μοντέλου της ιαπωνικής φίρμας, ευδοκιμεί μέχρι σήμερα στο υπάρχον και κορυφαίο Nissan GT-R (και GT-R Nismo) όλων των εποχών.