Νέα τροπή παίρνει η υπόθεση με το ξενοδοχείο της Ταϊλάνδης που προσέφυγε στη δικαιοσύνη όταν ένας πελάτης έγραψε αρνητικά σχόλια στο Trip Advisor με αποτέλεσμα να συλληφθεί.
Πλέον το Trip Advisor προχώρησε σε προειδοποίηση για το ξενοδοχείο που κινήθηκε νομικά εναντίον του πελάτη του. Ο Wesley Barnes, Αμερικανός πολίτης, δημοσιοποίησε αρνητικές κριτικές για το Sea View Resort στη δημοφιλή πλατφόρμα. Ο ίδιος συνελήφθη για συκοφαντική δυσφήμιση και ενώ το νομικό πλαίσιο της χώρας για το συγκεκριμένο αδίκημα θεωρείται ιδιαίτερα αυστηρό. Αφέθηκε ελεύθερος όταν ζήτησε δημόσια συγγνώμη.
Πλέον το Trip Advisor περνάει στην αντεπίθεση και ενώ όλα έδειχναν ότι η υπόθεση θα τελείωνε οριστικά την περασμένη εβδομάδα όταν ο Barnes έφυγε τελικά από την Ταϊλάνδη.
Πλέον το Trip Advisor έχει αναρτήσει μια εμφανή προειδοποίηση στη σελίδα του ξενοδοχείου στην οποία αναφέρεται στο περιστατικό σημειώνοντας πως ο πελάτης του ξενοδοχείου «ως αποτέλεσμα των σχολίων, πέρασε χρόνο στη φυλακή». Η πλατφόρμα αναγνωρίζει ότι το ξενοδοχείο κινήθηκε νόμιμα «υπό τη εθνική νομοθεσία» αλλά αναφέρει ότι «είναι ο ρόλος μας να σας προειδοποιήσουμε γι αυτό ενώσω εσείς σχεδιάζετε το ταξίδι σας».
Σύμφωνα με το BBC είναι η πρώτη προειδοποίηση αυτού του τύπου στο Trip Advisor.
Σε ανακοίνωσή του το Trip Advisor υποστήριξε ότι πιστεύει στο δικαίωμα του κάθε ταξιδιώτη να γράψει για τις εμπειρίες του - είτε είναι αρνητικές, είτε είναι θετικές. «Το Trip Advisor εναντιώνεται σε οποιαδήποτε κίνηση όπου μία επιχείρηση, όπως το Sea View Hotel & Spa στο Koh Chang, χρησιμοποιεί την εθνική νομοθεσία για να φυλακίσει κάποιον επειδή εξέφρασε την άποψή του». Εκπρόσωποι του ξενοδοχείου ανέφεραν στους New York Times ότι είναι «βαθιά απογοητευμένοι» και πως το «προειδοποιητικό μήνυμα στο Trip Advisor είναι εξαιρετικά παραπλανητικό ενώ στερείται βασικών πληροφοριών».
Τι είχε προηγηθεί
Σύμφωνα με το BBC, ο Barnes, ο οποίος εργάζεται στην Ταϊλάνδη, διέμεινε στο ξενοδοχείο νωρίτερα εφέτος. Ο ίδιος διαφώνησε με μέλος του προσωπικού καθώς επιθυμούσε να φέρει το δικό του μπουκάλι κρασί ενώ δειπνούσε στο εστιατόριο. Σε δήλωσή του το ξενοδοχείο ανέφερε ότι ο πελάτης του «προκάλεσε αναταραχή» και αρνήθηκε να καταβάλει την επιπλέον χρέωση για το άνοιγμα της φιάλης κρασιού, η οποία είχε αγοραστεί από αλλού. Σύμφωνα πάντα με το ξενοδοχείο η χρέωση δεν καταβλήθηκε μετά από παρέμβαση του διευθυντή.
Αφότου ο πελάτης έφυγε προχώρησε στην ανάρτηση αρνητικών σχολίων και το ξενοδοχείο, που κάνει λόγο για κακόβουλη κριτική, τον μήνυσε για συκοφαντική δυσφήμιση. Συνελήφθη τον Σεπτέμβριο.
Ο Barnes αναφέρει πως έχασε τη δουλειά του μετά το περιστατικό και εξέφρασε ανησυχία πως μετά τη δημοσιότητα που πήρε η υπόθεση θα είναι δύσκολο να βρει νέα δουλειά. Το ξενοδοχείο αναφέρει πως μετά τα σχόλια πολλοί πελάτες ακύρωσαν τις κρατήσεις τους και δέχθηκε ερωτήσεις για τη μεταχείριση των εργαζομένων.
Η υπόθεση μπήκε στο αρχείο όταν ο Barnes απολογήθηκε δημόσια για «αναληθείς δηλώσεις (...) που έγιναν κακόβουλα για να δυσφημιστεί το Sea View».
Με πληροφορίες από BBC