Ένα χιουμοριστικό βίντεο που καλεί τους νεαρούς Γερμανούς να κάνουν το πατριωτικό καθήκον τους στον πόλεμο κατά του κορωνοϊού μένοντας σπίτι έχει γίνει viral στο ίντερνετ, μετρώντας ήδη πάνω από ένα εκατομμύριο κλικ.
Τα βίντεο της γερμανικής κυβέρνησης εκθειάζουν όσους είναι κολλημένοι στον καναπέ την στιγμή που η χώρα δίνει μάχη με το δεύτερο κύμα πανδημίας.
Η κυβέρνηση είπε πως τα κωμικά βίντεο είναι ξεκάθαρο μήνυμα προς το κοινό πως η μείωση των επαφών με άλλους είναι ζωτικής σημασίας στην αναχαίτιση της περαιτέρω εξάπλωσης του ιού.
Η πρώτη διαφήμιση με τίτλο «Zusammen gegen Corona #besonderehelden» [σ.σ. Μαζί ενάντια στον κορωνοϊό #Ξεχωριστοί Ήρωες], δείχνει έναν ηλικιωμένο να αναπολεί τον χειμώνα του 2020.
«Η μοίρα αυτής της χώρας βρίσκεται στα χέρια μας», λέει. «Οπότε, επιστρατεύσαμε όλο το κουράγιο μας και κάναμε ό,τι περίμεναν από εμάς, το μόνο σωστό πράγμα». Και συνεχίζει: «Δεν κάναμε τίποτα. Απολύτως τίποτα».
«Ο καναπές ήταν η πρώτη γραμμή και η υπομονή μας το όπλο μας», λέει η πρώτη διαφήμιση.
"Special times require special heroes"
— Axel Antoni (@antoni_UK) November 15, 2020
The sequel of the German government COVID public health advert now with English subtitles. pic.twitter.com/vQeOhoAkpW
Το δεύτερο βίντεο δείχνει την σύντροφό του, ενώ ένα τρίτο δείχνει έναν άντρα να αναπολεί τις μέρες που έπαιζε βιντεοπαιχνίδια στην διάρκεια του lockdown.
«Πριν την πανδημία, ήμουν χωρίς αμφιβολία ο πιο τεμπέλης άνθρωπος στη χώρα, δεν έφευγα σχεδόν ποτέ από το διαμέρισμα, έπαιζα βιντεοπαιχνίδια χωρίς την παραμικρή φιλοδοξία και έτρωγα κρύα ραβιόλια απευθείας από την κονσέρβα επειδή βαριόμουν υπερβολικά για να τα ζεστάνω», λέει ο άντρας.
«Και όταν εξαπλώθηκε ο ιός, παρέμεινα το ίδιο τεμπέλης όπως πριν. Ωστόσο, σε αντίθεση με μένα, ο κόσμος άλλαξε: για να περιοριστεί ο ιός, ο κόσμος κλήθηκε να μείνει σπίτι, μην κάνοντας τίποτα και ξαφνικά έγινε κοινωνικό έργο, η τεμπελιά μπορούσε να σώσει ζωές και εγώ ήμουν πρωταθλητής σε αυτό. Ο χειμώνας του 2020 ήταν δύσκολος. Αλλά ήταν εύκολο να γίνεις ήρωας».
Τα βίντεο προκάλεσαν γενικά θετικές αντιδράσεις ωστόσο αρκετοί ήταν εκείνου που δυσαρεστήθηκαν με την ιδέα, σχολιάζοντας αρνητικά την φαινομενική σύγκριση με τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.
«Όχι μόνο χλευάζουν τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά και τους ανθρώπους που επέζησαν στην πρώτη γραμμή και κατάφεραν μετά να μιλήσουν γι' αυτό», έγραψε κάποιος χρήστης.
Η Κριστίν Ρίχτερ, ειδικός επικοινωνίας από την Κολωνία, είπε στο γερμανικό WDR πως έχει ανάμικτα συναισθήματα. Όπως είπε, ο παραλληλισμός ανάμεσα στο σήμερα και τον πόλεμο εγείρει ηθικά ερωτήματα, αν και εξήρε την «χιουμοριστική και συγκινητική» προσέγγιση της κυβέρνησης.
Να σημειωθεί πως αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που διαφήμιση για τον κορωνοϊό προκαλεί διχασμό στη χώρα. Τον περασμένο μήνα, η τουριστική αρχή του Βερολίνου κυκλοφόρησε μια καμπάνια με μια ηλικιωμένη να υψώνει το μεσαίο δάχτυλο σε όσους αρνούνται να φορέσουν μάσκα.
Η Γερμανία κατέγραψε 10.824 νέα κρούσματα τις τελευταίες 24 ώρες και 62 θανάτους, με τον συνολικό αριθμό των νεκρών να ανέρχεται σε 12.547.
Η χώρα τελεί ήδη υπό μερικό lockdown, με μπαρ, εστιατόρια και χώρου ψυχαγωγίας να είναι κλειστά.
Με πληροφορίες από BBC