Μία πλατφόρμα, όπου ο χρήστης μπορεί να δοκιμάσει ρούχα της επιλογής μέσω του virtual fitting, ανέπτυξαν φοιτητές του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Η πλατφόρμα, στην οποία περιλαμβάνονται καταστήματα ένδυσης και βιοτεχνίες, δημιουργήθηκε από τους Νικολίνα Γαντά, Στέφανο Μουζακίτη, Μιχάλη Κακλή, η Ραφαέλλα Πολυδώρου και Θεοδώρα Νασιουτζίκη που σπουδάζουν στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Μέσω του AvaTry, ο πελάτης θα δημιουργεί το προσωπικό του avatar εισάγοντας τις διαστάσεις του. Έπειτα θα επιλέγει ένα ρούχο και θα μπορεί να δει πώς εφαρμόζει επάνω του. Αν το νούμερο δεν είναι το ιδανικό γι' αυτόν, τότε θα εμφανίζεται μια ένδειξη που θα τον ενημερώνει. To AvaTry διαγωνίζεται στον τελικό του διαγωνισμού «JA Start Up 2021» του Junior Achievement Greece, που θα διεξαχθεί διαδικτυακά.
Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Νικολίνα Γαντά, η ιδέα πίσω από το AvaTry «γεννήθηκε» όταν λόγω της COVID-19 οι αγορές ρούχων γινόταν αποκλειστικά και μόνο διαδικτυακά.
«Όταν ξεκίνησε το ταξίδι μας στο Junior Achievement Greece και συγκροτήθηκε η ομάδα, κληθήκαμε να βρούμε μια επιχειρηματική ιδέα. Από την πρώτη κιόλας συνάντηση, αφού συζητούσαμε για προβλήματα και ανάγκες που ταλανίζουν την κοινωνία μας και εμάς τους ίδιους φυσικά, καταλήξαμε ομόφωνα πως οι διαδικτυακές αγορές ρούχων κρύβουν πολλά προβλήματα. Με βασικότερο εμπόδιο την επιλογή του κατάλληλου μεγέθους.»
Έτσι, λοιπόν, το AvaTry έρχεται να «απαντήσει» σ' αυτά τα προβλήματα καθώς αποτελεί μια πλατφόρμα που περιλαμβάνει μια σειρά από ελληνικά καταστήματα ένδυσης και βιοτεχνίες, όπου ο χρήστης μπορεί να δοκιμάσει όποιο ρούχο θέλει μέσω του virtual fitting.
Πιο συγκεκριμένα, όπως περιγράφει η Νικολίνα Γαντά, «ο χρήστης, αφού εγγραφεί στην πλατφόρμα, θα εισαγάγει τις διαστάσεις του σώματός του με τη βοήθεια μιας μεζούρας. Αμέσως μετά θα έχει δημιουργήσει το δικό του προσωπικό avatar. Έπειτα θα επιλέγει το ρούχο που επιθυμεί και θα μπορεί να δει πώς εφαρμόζει επάνω του. Αν το νούμερο δεν είναι το ιδανικό γι' αυτόν θα εμφανίζονται κάποιες ενδείξεις που θα τον ενημερώνουν σε ποια σημεία δεν εφαρμόζεται σωστά».
Τα πλεονεκτήματα για τους χρήστες της πλατφόρμας και τθς επιχειρήσεις είναι πολλά, τονίζει η φοιτήτρια και εξηγεί: «Μπορούν να δοκιμάζουν ρούχα από τον καναπέ του σπιτιού τους με ένα μόνο "κλικ", δεν είναι απαραίτητη η παρουσία σε φυσικά καταστήματα ένδυσης για την επιλογή του σωστού μεγέθους, ενώ υπάρχει και εξοικονόμηση χρόνου για εργαζόμενους και εργαζόμενους γονείς. Διευκολύνει επίσης τα άτομα με αναπηρία λόγω έλλειψης υποδομών στα φυσικά καταστήματα. Ως προς τα καταστήματα ένδυσης και βιοτεχνίες, το AvaTry αποτελεί ένα καινοτόμο κανάλι προβολής και διανομής και προσδίδει πλεονέκτημα για το συνεργαζόμενο κατάστημα ή βιοτεχνία έναντι των ανταγωνιστών τους, ιδιαίτερα δε τη δεδομένη χρονική περίοδο. Επιπροσθέτως, βοηθά στην προώθηση των ελληνικών βιοτεχνιών και την άμεση προβολή και προώθηση καθώς η πλατφόρμα μας αποτελεί μια νέα εμπειρία για τους χρήστες».
«Η δύναμη της συνήθειας είναι πολύ ισχυρή. Περισσότερο από έναν χρόνο πραγματοποιούμε αγορές διαδικτυακά, είτε επειδή πρέπει, είτε επειδή φοβόμαστε. Ο συνωστισμός, οι κλειστοί χώροι είναι λέξεις που ακόμα φοβόμαστε», απαντά η Νικολίνα Γαντά στην ερώτηση αν το virtual fitting ήρθε τελικά για να μείνει προσθέτοντας πως το AvaTry «έρχεται να επαναστατήσει φέρνοντας το virtual fitting στην Ελλάδα, και, ναι, προβλέπουμε να παραμείνει ως συνήθεια για πολλούς».
Παράλληλα, η φοιτήτρια του Πανεπιστημίου Αιγαίου, αναφέρει πως υπάρχουν ήδη σκέψεις στην ομάδα για να «ρίξουν» το AvaTry στην αγορά.
Σημειώνεται πως η ομάδα συντονιζόταν μέσα από το zoom και τα social media. «Δυστυχώς δεν μπορέσαμε να βρεθούμε από κοντά όλους αυτούς τους μήνες λόγω καραντίνας και ήταν κάτι που θέλαμε τόσο πολύ! (…) Αψηφήσαμε την απόσταση και όλες τις δυσκολίες που υπήρχαν και συνεργαστήκαμε άψογα για να έχουμε το αποτέλεσμα που θέλαμε.»
Η ομάδα, όμως, δεν ήταν μόνη σ' όλη αυτή την πορεία καθώς η αρωγή των καθηγητών τους από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το διαθέσιμο υλικό με τους μέντορες από την πλατφόρμα του JA στάθηκαν καταλυτικοί παράγοντες, όπως τονίζουν, στην ανάπτυξη και επιτυχία της ιδέας τους.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ