Κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη: Ενώπιον του ανακριτή σήμερα ο δράστης

Κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη: Ενώπιον του ανακριτή σήμερα ο δράστης Facebook Twitter
0

Ενώπιον του ανακριτή Αθ. Μαρνέρη οδηγείται σήμερα ο κατηγορούμενος 49χρονος που ομολόγησε πως έκλεψε πίνακες μεγάλης αξίας από την Εθνική Πινακοθήκη πριν από εννέα χρόνια. 

Ο 49χρονος δράστης της κλοπής των έργων τέχνης, είναι αντιμέτωπος με την κατηγορία της διακεκριμένης περίπτωσης κλοπής κατά συναυτουργία, τετελεσμένης και σε απόπειρα, πραγμάτων καλλιτεχνικής σημασίας που βρίσκονταν σε συλλογή, εκτεθειμένα σε κοινή θέα και σε δημόσιο κτίριο: Δίωξη, που μετά την κλοπή είχε ασκηθεί κατά αγνώστων δραστών.

Η κλοπή είχε σημειωθεί τον Ιανουάριο του 2012 και οι πίνακες που αφαιρέθηκαν από τον δράστη ήταν του Πάμπλο Πικάσο και του Πιετ Μοντριάν. Το έργο του Πικάσο είχε τίτλο "Γυναικείο Κεφάλι" και είχε δωρηθεί το 1949 από τον καλλιτέχνη στον ελληνικό λαό, ως φόρος τιμής για την προσφορά των Ελλήνων στην αντίσταση κατά του ναζισμού. Ο δεύτερος πίνακας, του Ολλανδού ζωγράφου, έχει τίτλο "Ο Ανεμόμυλος Στάμμερ". Είχε κλαπεί επίσης ένα σχέδιο σε χαρτί, των αρχών του 17ου αιώνα, που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια (Μονκάλβο), το οποίο ο κατηγορούμενος ισχυρίστηκε ότι το πέταξε στην λεκάνη της τουαλέτας του, γιατί πίστεψε πως καταστράφηκε αφού το χρησιμοποίησε για να σκουπίσει αίματα από το χέρι του τη νύχτα της κλοπής.

Στην ομολογία που έδωσε ο 49χρονος κατηγορούμενος, περιέγραψε τον τρόπο που έδρασε προκειμένου να κλέψει τα έργα τέχνης, αναφέροντας πως επί έξι μήνες επισκέπτονταν την Πινακοθήκη, ώστε να καταγράψει κάθε στοιχείο που θα μπορούσε να αξιοποιήσει για να πετύχει τον στόχο της κλοπής των έργων:

«Έκανα συνεχείς επισκέψεις στην Εθνική Πινακοθήκη και απέκτησα οικειότητα με τα έργα και τον χώρο, ώσπου πίστεψα ότι ένα από αυτά μπορεί να γίνει δικό μου. Αυτές οι σκέψεις με βασάνιζαν 2 χρόνια περίπου και με οδήγησαν να κάνω το μεγαλύτερο λάθος της ζωής μου» φέρεται να αναφέρει στην ομολογία του ο δράστης, τονίζοντας πως έχει μετανιώσει και πως θα συνεργαστεί με τις αρχές για την ανάκτηση των πινάκων.

Σύμφωνα με τον κατηγορούμενο, μέρες και νύχτες παρατηρούσε, όχι μόνον τον χώρο εντός της Πινακοθήκης, αλλά και τον εξωτερικό χώρο: Λόγω της ενασχόλησής μου με τις οικοδομές, γνώριζα τα οικοδομικά υλικά και μπορούσα να καταλάβω πού υπήρχε τσιμεντένιος τοίχος και πού γυψοσανίδα. Καθόμουν ώρες στο εσωτερικό, παρατηρώντας, όχι μόνο τα έργα τέχνης, αλλά και τη διαμόρφωση του χώρου, τη συμπεριφορά των φυλάκων, πού υπήρχαν παράθυρα, κάμερες. Επίσης, το ίδιο έκανα και στον περιβάλλοντα χώρο.

Η υπόθεση μετά την εξιχνίασή της από την Αστυνομία, ανασύρθηκε από το αρχείο που είχε τεθεί ως δικογραφία κατά αγνώστων δραστών και πλέον ο δράστης είναι αντιμέτωπος με τη Δικαιοσύνη.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σιδηροδρομικός εφιάλτης: Ατυχήματα, φωτιές και παρ' ολίγον συγκρούσεις μέσα σε έναν μήνα

Ελλάδα / Οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι σε αφύλακτη διάβαση: Έξι σοβαρά ατυχήματα σε έναν μήνα

Από την παρ'ολίγον μετωπική σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών μέχρι την εισβολή συρμού στο Μετρό - Τα γεγονότα καταδεικνύουν την άμεση ανάγκη για επαναξιολόγηση των διαδικασιών ασφάλειας και εκπαίδευσης του προσωπικού
LIFO NEWSROOM
Ιράν - 1998: Όταν η Βάσω Παπανδρέου έσπασε τον ενδυματολογικό κώδικα της θεοκρατίας

Ελλάδα / Ιράν - 1998: Όταν η Βάσω Παπανδρέου έσπασε τον ενδυματολογικό κώδικα της ισλαμικής δημοκρατίας

Η Βάσω Παπανδρέου έχει μείνει στην ιστορία των γυναικών του Ιράν ως η πρώτη επίσημη επισκέπτης που «παραβίασε» το αυστηρό πρωτόκολλο του θεοκρατικού καθεστώτος
LIFO NEWSROOM
Συρμός προαστιακού στο Μετρό: «Ο ρυθμιστής κυκλοφορίας έκανε λάθος, ο μηχανοδηγός παραβίασε 2 φωτοσήματα»

Ελλάδα / Συρμός προαστιακού μπήκε στη γραμμή του Μετρό: «Ο ρυθμιστής κυκλοφορίας έκανε λάθος, ο μηχανοδηγός παραβίασε 2 φωτοσήματα»

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης αποκάλυψε το αλαλούμ που λίγο έλειψε να προκαλέσει νέο σιδηροδρομικό ατύχημα την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου
LIFO NEWSROOM