Ένας πλωτός κήπος διαπλέει τη θάλασσα του Μαρμαρά και τα Πριγκηπονήσια

Ένας πλωτός κήπος διαπλέει τη θάλασσα του Μαρμαρά και τα Πριγκηπονήσια Facebook Twitter
Φωτο: Ossidiana / Riccardo de Vecchi
0

Η 5η Μπιενάλε της Κωνσταντινούπολης μόλις ξεκίνησε και ένας πλωτός κήπος ταξιδεύει μέσα στη θάλασσα του Μαρμαρά.

Πρόκειται για την καλλιτεχνική εγκατάσταση της Alessandra Covini και του Giovanni Bellotti που διατηρούν το στούντιο αρχιτεκτονικής και ντιζάιν Ossidiana και κατασκεύασαν ένα γλυπτό κομμάτι, μια εγκατάσταση που αναπλάθει ένα κήπο και θα κάνει κρουαζιέρες στις ακτές της Θάλασσας του Μαρμαρά και του Βοσπόρου συνδέοντας τα Πριγκηπονήσια της Κωνσταντινούπολης με τις ασιατικές και ευρωπαϊκές ακτές της πόλης.

Το έργο εμπνέεται από τα ημερολόγια του ταξιδιωτικού συγγραφέα Bruce Chatwin, και σύμφωνα με τις διερευνήσεις του Studio Ossidiana σε ζητήματα μορφής και υλικών, ο κήπος είναι εμπνευσμένος από το «μοναδικό μεσογειακό μικροκλίμα, τα εξελισσόμενα μεταναστευτικά μοτίβα των πουλιών, την εξάντληση των ψαριών, τις παρεμβολές μεταξύ αυθόρμητα καλλιεργημένων, εγγενών και μη ιθαγενών ειδών, τη μεταφύτευση των κοραλλιών, τις συζητήσεις για την απαγόρευση των αμαξών και τη διατήρηση των πεύκων και των θάμνων μάκι των Πριγκιπονήσων μέσα σε ένα εξελισσόμενο φυσικό και κοινωνικό κλίμα».

Με βάση τις παραδόσεις και τις αρχιτεκτονικές και σχεδιαστικές αφηγήσεις που συνδέονται με το νερό, από τον Όμηρο έως τον Άλντο Ρόσι, αυτό το μεσογειακό τεχνητό τοπίο στεγάζει τρεις εγκαταστάσεις. Μια χωμάτινη πλατφόρμα, αντιπροσωπευτική των εδαφών των νησιών, μια ταράτσα φτιαγμένη από κοχύλια και βράχους που συγκεντρώθηκαν στη Büyükada, το μεγαλύτερο από τα Πριγκιπονήσια και ένα πλέγμα από τροφοδότες πουλιών, για να ξεκουράζονται τα αποδημητικά πτηνά και οι γλάροι.

Με τίτλο Empathy Revisited, η Μπιενάλε της Κωνσταντινούπολης θα διαρκέσει μέχρι τον Νοέμβριο του 2021. Μόλις τελειώσει, τα στοιχεία φύτευσης και αρχιτεκτονικής του έργου θα δωρισθούν και θα εγκατασταθούν μόνιμα στο Büyükada, στα Πριγκιπονήσια.

Ένας πλωτός κήπος διαπλέει τη θάλασσα του Μαρμαρά και τα Πριγκηπονήσια Facebook Twitter
Φωτο: Ossidiana / Riccardo de Vecchi
Ένας πλωτός κήπος διαπλέει τη θάλασσα του Μαρμαρά και τα Πριγκηπονήσια Facebook Twitter
Φωτο: Ossidiana / Riccardo de Vecchi
Ένας πλωτός κήπος διαπλέει τη θάλασσα του Μαρμαρά και τα Πριγκηπονήσια Facebook Twitter
Φωτο: Ossidiana / Riccardo de Vecchi
Ένας πλωτός κήπος διαπλέει τη θάλασσα του Μαρμαρά και τα Πριγκηπονήσια Facebook Twitter
Φωτο: Ossidiana / Riccardo de Vecchi
Ένας πλωτός κήπος διαπλέει τη θάλασσα του Μαρμαρά και τα Πριγκηπονήσια Facebook Twitter
Φωτο: Ossidiana / Riccardo de Vecchi
Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM