Γκέισες ένα καλοκαιρινό βράδυ του 1900: ένα νέο λεύκωμα φωτογραφιών για το παλιό Τόκιο

Όμορφες μέρες στο Τόκιο του 1900 σε ένα νέο λέυκωμα φωτογραφιών Facebook Twitter
Γκέισες ένα καλοκαιρινό βράδυ: Σε μια ξύλινη εξέδρα πάνω από το ποτάμι, οι κάτοικοι ξεφεύγουν από το ζεστό και υγρό κλίμα του Κιότο και απολαμβάνουν τη δροσιά του απογεύματος.
0

Το νέο άλμπουμ "Τόκιο 1900" από το Taschen Verlag, που εκδόθηκε με την ευκαιρεία των XXXII Θερινών Ολυμπιακών Αγώνων στο Τόκιο, ζυγίζει 5,8 κιλά με τις 536 σελίδες του.


Συγκεντρώνει 700 vintage φωτογραφίες από τις πρώτες ημέρες της φωτογραφικής τέχνης. Αυτό συμπίπτει με τη βασιλεία του Ιάπωνα αυτοκράτορα Μέιτζι, ο οποίος έδωσε τέλος στην 200ετή απομόνωση της χώρας του το 1868, ήρθε πιο κοντά στη Δύση και εκσυγχρόνισε την Ιαπωνία τις επόμενες τέσσερις δεκαετίες.

Κατά την ίδια περίοδο, η Άπω Ανατολή έγινε επίσης ελκυστική για τους ταξιδιώτες. Οι ναυτιλιακές εταιρείες παρείχαν ταχύτερα ταξίδια. Τα ατμόπλοια της Norddeutscher Lloyd, για παράδειγμα, χρειάζονταν μόνο 40 ημέρες για να ταξιδέψουν από το Bremerhaven στη Yokohama μέσω της διώρυγας του Σουέζ. Από το 1900, οι ταξιδιώτες μπορούσαν να φτάσουν στην Ιαπωνία σε 17 ημέρες με τρένο από το Παρίσι μέσω της Μόσχας και του Υπερσιβηρικού Σιδηροδρόμου, και με πλοίο μετά από το Βλαδιβοστόκ.

Η περίοδος αυτή αναφέρεται συχνά ως η "Χρυσή Εποχή των Ταξιδιών". Η φωτογραφία εκείνη την εποχή ήταν ακόμη ασπρόμαυρη. Ο τόμος XXL "Ιαπωνία 1900" παρουσιάζει αποκλειστικά έγχρωμες φωτογραφίες αυτής της εποχής, οι οποίες έχουν τη δική τους ιδιαίτερη γοητεία.

Οι δύο συγγραφείς Sebastian Dobson και Sabine Arqué δεν έχουν συλλέξει μόνο φωτογραφίες από την προβιομηχανική Ιαπωνία, αλλά και παλιές αφίσες, αυτοκόλλητα βαλιτσών και ξενοδοχείων, τα οποία ζωντανεύουν το περιεχόμενο.

Ο θεατής ταξιδεύει με αυτό το βιβλίο στις διάφορες περιοχές της χώρας, από το νησί Κιούσου στο Νότο μέχρι το Χοκάιντο στο Βορρά, μαθαίνει πολλά για τις βασικές δομές της γιαπωνέζικης ζωής, όπως το τσάι, το μετάξι, ο βουδισμός και οι Αϊνού, οι αυτόχθονες της χώρας, και ταξιδεύει επίσης με αυτές τις γνώσεις στις ρίζες του ιαπωνικού πολιτισμού.

VV Facebook Twitter
Θέαμα δρόμου στο Τόκιο: παλαιστές σούμο στο ναό Ekoin στη Yoshiwara, τη συνοικία των διασκεδάσεων της περιόδου Έντο.
VV Facebook Twitter
Εξημερωμένα ελάφια βόσκουν στο πάρκο Kasuga στη Νάρα γύρω στο 1890. Λέγεται ότι αυτά τα ελάφια είναι ιεροί αγγελιοφόροι των θεών του Σίντο
VV Facebook Twitter
Ξύλινη γέφυρα της εποχής.
VV Facebook Twitter
Η πύλη του βράχου στον κόλπο της Ματσουσίμα.
Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ