Xωρίς μικρό μοντέλο η μελλοντική γκάμα της Audi
Η Audi ανακοίνωσε ότι δεν θα λανσάρει διάδοχο μοντέλο για το μικρό Α1, ενώ το σπορ Coupe TT και το SUV Q2 της επόμενης γενιάς θα κυκλοφορήσουν μόνο ως αμιγώς ηλεκτρικά.
H Αudi έχει μεγάλα σχέδια για το μέλλον, στα οποία ωστόσο δεν χωρούν πλέον μικρά μοντέλα. Αυτό επιβεβαίωσε το Νούμερο 1 της γερμανικής μάρκας, Μάρκους Ντούσμαν, που ανακοίνωσε ότι δεν θα υπάρξει διάδοχο μοντέλο για το Α1. Ως αιτία ανέφερε το κορυφαίο στέλεχος της Audi τα αυστηρότερα όρια εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, που θα ισχύσουν μελλοντικά. Φυσικά, ένα μικρό και σχετικά ελαφρύ μοντέλο, όπως το Α1, καταναλώνει λιγότερα καύσιμα από ένα ογκωδέστερο και βαρύτερο όχημα, ωστόσο οι τεχνολογίες για περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης και της εκπομπής ρύπων είναι πανάκριβες.
Ετσι θα ανέβαζαν το κόστος παραγωγής του μικρότερου μοντέλου της Audi σε τέτοια επίπεδα, ώστε να μην είναι στο μέλλον ανταγωνιστικό, πολύ περισσότερο μάλιστα καθώς τα περιθώρια κέρδους στη μικρή κατηγορία θεωρούνται περιορισμένα. Με βάση λοιπόν αυτό το σκεπτικό, αποφάσισε να μην λανσάρει πλέον η Audi κάποιον διάδοχο για το Α1 είτε με συμβατική τεχνολογία είτε ως Plug-in υβριδικό ή αμιγώς ηλεκτρικό. Να σημειώσουμε, ότι το Α1 δεύτερης γενιάς λανσαρίστηκε το 2018 και λογικά θα συνεχιστεί η παραγωγή του μέχρι το 2026, οπότε θα πέσουν και οι οριστικοί τίτλοι τέλους.
Το 2026 εκτιμάται, ότι θα παρουσιαστεί και το νέο Audi Q2. Το μικρότερο SUV της μάρκας με σήμα τα τέσσερα δαχτυλίδια θα κυκλοφορήσει στην επόμενη γενιά του ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, οπότε θα κοστίζει αισθητά ακριβότερα από το σημερινό. Με άλλα λόγια, την επόμενη πενταετία θα αποσυρθούν από τη γκάμα της Audi τα δύο προσιτότερα μοντέλα της, που απευθύνονται σε ένα ευρύτερο αγοραστικό κοινό.
Aρκετά νωρίτερα θα γίνει η αντικατάσταση του Audi TT, που θα το διαδεχθεί πιθανότατα το 2023 ένα αμιγώς ηλεκτρικό σπορ Coupe της οικογένειας e-tron. Το νέο μοντέλο θα αποδίδει πάνω από 400 άλογα, θα κυκλοφορήσει ως πισωκίνητο και τετρακίνητο και θα βασίζεται στο πάτωμα ΡΡΕ (Premium Plattform Electric), που έχουν εξελίξει από κοινού η Audi με την Porsche αποκλειστικά για ηλεκτροκίνητα οχήματα.