Hλεκτρικό Opel Mokka-e: H πράσινη εκδοχή του σύγχρονου Lifestyle
To Οpel Mokka-e αρέσει με το νεανικό του στυλ και με μία ικανοποιητικότατη αυτονομία περίπου 330 χιλιομέτρων, ενώ προσφέρει σβέλτες επιδόσεις και μία πολύ ευχάριστη αίσθηση οδήγησης.
Η εκρηκτική άνοδος της ζήτησης για ηλεκτροκίνητα οχήματα έφερε τους κατασκευαστές μπροστά από το θεμελιώδες δίλημμα, αν πρέπει να σχεδιάσουν τέτοιου είδους μοντέλα αποκλειστικά και μόνον ως ηλεκτρικά ή αν είναι προτιμότερο να λανσάρουν το ίδιο προϊόν τους σε περισσότερες παραλλαγές ως βενζινοκίνητο, ντιζελοκίνητο και ηλεκτροκίνητο. Η Opel επέλεξε στην περίπτωση του ηλεκτρικού Mokka-e, κρίνοντας –πολύ σωστά- ότι το ελκυστικό και νεανικό προφίλ του Mokka μπορεί να υπηρετήσει άνετα τόσο την ηλεκτροκίνηση, όσο και τις συμβατικές τεχνολογίες.
Η μάρκα με σήμα τον κεραυνό και τις γερμανικές ρίζες δεν ανήκει πλέον στην αμερικανική General Motors, αλλά στο νεοσύστατο όμιλο Stellantis που δημιουργήθηκε από την ένωση της γαλλικής PSA (Peugeot, Citroen, DS, Opel) και της ιταλοαμερικανικής FiatChrysler Automobiles (Fiat, Jeep, Alfa Romeo, κλπ.). Ετσι αξιοποίησε στην περίπτωση του νέου Mokka-e τα ίδια συστήματα ηλεκτροκίνησης, που χρησιμοποιούνται με επιτυχία –μεταξύ άλλων- σε μοντέλα, όπως το Peugeot e-2008, το Citroen e-C4 και το DS 3 Crossback E-Tense.
Το μήκους 4,15 μ. SUV αρέσει αισθητικά με το χαμηλοτάβανο σχήμα του, τις χυτές γραμμές του και τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Matrix LED με στοχευμένη φωτεινή δέσμη που δεν τυφλώνει όσους κινούνται αντίθετα, ακόμη και αν λειτουργούν στη μεγάλη σκάλα. Θα λέγαμε, ότι οι άνθρωποι της Opel πέτυχαν τη χρυσή τομή δημιουργώντας με το Mokka-e ένα μοντέρνο SUV με σαφείς αναφορές στο Lifestyle, χωρίς να χρειαστεί να καταφύγουν σε φουτουριστικές ακρότητες, όπως συμβαίνει με ορισμένα σύγχρονα ηλεκτρικά μοντέλα.
Ίδιας φιλοσοφίας είναι και το νέο κόκπιτ με τα ψηφιακά όργανα, τη μεγάλη οθόνη αφής 10 ιντσών της πλουσιότερης έκδοσης Ultimate (στις υπόλοιπες είναι 7 ιντσών) και ένα προηγμένο και εύχρηστο σύστημα πολυμέσων, που λειτουργεί αμεσότερα και ακριβέστερα από πολλά μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών. Προσωπικά μας άρεσε η εξαιρετική θέση οδήγησης, προσαρμοστήκαμε εύκολα στον συρόμενο διακόπτη – επιλογέα του αυτόματου κιβώτιου ταχυτήτων, ενώ πολύ καλές ήταν και οι εντυπώσεις μας από τον σχεδιασμό και το προσεγμένο φινίρισμα του εσωτερικού. Φυσικά δεν πρέπει να περιμένεις θαύματα ευρυχωρίας από ένα πεντάθυρο μοντελάκι συμπαγών διαστάσεων, ωστόσο κάθεσαι πίσω αξιοπρεπέστατα, αν και πρέπει να κάνεις κάποιους συμβιβασμούς με το πορτ-μπαγκάζ. Εδώ έχουμε ένα ελαφρά ψηλότερο πάτωμα, προκειμένου να βολευτεί η μπαταρία των 50 kWh, οπότε ξεκινά ο όγκος του χώρου αποσκευών από 310 λίτρα, δηλαδή 45 λιγότερα σε σχέση με τα βενζινοκίνητα και τα πετρελαιοκίνητα Mokka.
Όποιος αποζητά σε ένα ηλεκτρικό μοντέλο την ηδονή της αθόρυβης, αλλά ακαριαίας επιτάχυνσης που σε κολλά στην πλάτη του καθίσματος, θα πρέπει να ψάξει για άλλο αυτοκίνητο. Το Opel Mokka-e αποδίδει 136 ίππους, είναι πολύ σβέλτο και επιταχύνει με μία γραμμική «βελούδινη» ομαλότητα που ικανοποιεί απόλυτα εντός και εκτός πόλης (0-100 χλμ./ώρα σε 9,0’’), αλλά δεν προσφέρεται για κόντρες ούτε και απευθύνεται σε ένα τέτοιο κοινό. Ταυτόχρονα, ικανοποιεί με την ευελιξία του και τον μικρό κύκλο στροφής, που αποδεικνύεται βάλσαμο σε αστικό περιβάλλον. Τα τρία προγράμματα οδήγησης, Eco, Normal και Sport καλύπτουν κάθε ανάγκη είτε για οικονομία ενέργειας είτε για γρηγορότερες επιδόσεις, ενώ οι αναρτήσεις έχουν ρυθμιστεί αρκετά σφιχτά για να αποσβένουν αποτελεσματικά τους κραδασμούς του αμαξώματος με το αυξημένο βάρος των 1,6 τόνων λόγω της μεγάλης μπαταρίας.
Η αυτονομία του ηλεκτρικού Opel Mokka-e φτάνει σύμφωνα με την τυποποιημένη μέτρηση κατανάλωσης ενέργειας WLTP έως 324 χιλιόμετρα και εξαρτάται φυσικά από το είδος των διαδρομών (αστικό και υπεραστικό περιβάλλον), αλλά και τα κέφια του δεξιού ποδιού του οδηγού. Το γερμανικό SUV μας εντυπωσίασε ωστόσο στην πράξη, καθώς στη διάρκεια του test drive μας πετύχαμε αυτονομίες σχεδόν ταυτόσημες με εκείνες των εργοστασιακών μετρήσεων, χωρίς μάλιστα να καταφύγουμε στο πρόγραμμα Eco το οποίο περιορίζει –μεταξύ άλλων- την ιπποδύναμη του ηλεκτροκινητήρα των 136 ίππων στα 82 άλογα. Φυσικά το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, που ενεργοποιείται με τον διακόπτη Β, αυξάνει την αυτονομία και με λίγη εξάσκηση κάνει σχεδόν περιττή τη χρήση του πεντάλ του φρένου μέσα στην πόλη.
Οι τιμές του στυλάτου SUV ξεκινούν από 34.600 ευρώ στη βασική έκδοση Edition και πέφτουν στις 29.020 ευρώ με τη σχετική κρατική επιδότηση, ενώ φτάνουν έως τις 39.600 (34.810 ευρώ με επιδότηση) στην κορυφαία έκδοση Ultimate. Η εταιρεία προσφέρει εγγύηση οκτώ ετών ή 160.000 χλμ. για τη μπαταρία, ενώ τα επίπεδα εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας κρίνονται ικανοποιητικότατα ακόμη και στις βασικότερες εκδόσεις.