6 κορυφαία μοντέλα από την Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου
Η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου ΙΑΑ πραγματοποιείται για πρώτη φορά στο Μόναχο και λειτουργεί ως μία πλατφόρμα προβολής σύγχρονων μορφών κινητικότητας. Η LiFO επέλεξε μία εξάδα νέων μοντέλων, που αποκαλύπτονται αυτές τις ημέρες στην πρωτεύουσα της Βαυαρίας και εκτιμούμε ότι θα κάνουν τη διαφορά.
Η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου άνοιξε τις πύλες της στις 7 Σεπτεμβρίου και ολοκληρώνεται στις 12 του ίδιου μηνός, ενώ ονομάζεται πλέον ΙΑΑ Μοbility, θέλοντας να υπογραμμίσει ότι ξεφεύγει από την πεπατημένη και ότι η κινητικότητα δεν ταυτίζεται μόνον με τα Ι.Χ.
Στόχος των διοργανωτών είναι να προβάλουν μία εικόνα της αυτοκινητοβιομηχανίας η οποία θα δίνει απαντήσεις στις συνεχώς εντονότερες ανησυχίες του παγκόσμιου πληθυσμού εξαιτίας της ραγδαίας κλιματικής αλλαγής, ενώ θα ανταποκρίνεται στις νέες συνθήκες διαβίωσης σε Mega Cities, όπου το κλασικό αυτοκίνητο ιδιωτικής χρήσης τείνει να εξελιχθεί σε είδος υπό εξαφάνιση.
Γι' αυτό και στην Έκθεση του Μονάχου υπάρχουν μεν μοντέλα αμιγώς συμβατικής τεχνολογίας με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ωστόσο η ζυγαριά γέρνει συντριπτικά υπέρ των ηλεκτρικά επαναφορτιζόμενων οχημάτων.
Να σημειώσουμε ότι από την ΙΑΑ Mobility του Μονάχου απουσιάζουν φέτος πολλά δυνατά ονόματα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ωστόσο παρατηρούνται και ορισμένες ενδιαφέρουσες παρουσίες από χώρες όπως η Ελβετία και το Ισραήλ.
Εμείς επιλέξαμε μία εξάδα νέων μοντέλων –παραγωγής και πρωτοτύπων– που θεωρούμε ότι ανταποκρίνονται καλύτερα στα νέα δεδομένα κινητικότητας και εκτιμούμε ότι θα αφήσουν με τον ένα ή άλλο τρόπο το στίγμα τους τα επόμενα χρόνια.
ΒΜW I Vision Circular
Το φουτουριστικό πρωτότυπο είναι κατασκευασμένο, εσωτερικά και εξωτερικά, αποκλειστικά από ανακυκλωμένα υλικά και ανανεώσιμες πρώτες ύλες, οι οποίες μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν πανεύκολα όταν κλείσει ο κύκλος ζωής του. Επίσης στο κόκπιτ δεν προβλέπονται οθόνες και όλες οι πληροφορίες προβάλλονται στο μπροστινό παρμπρίζ, ενώ αποτυπώνει σχεδιαστικά την αρχιτεκτονική των μελλοντικών ηλεκτροκίνητων BMW από το 2025 και μετά.
City Transformer
H ισραηλινή νεοφυής επιχείρηση City Transformer επιχειρεί τη μεγάλη ανατροπή με ένα ηλεκτροκίνητο μίνι πλάτους 1,40 μ., που μπορεί να μαζευτεί κατά 40 εκατοστά με το πάτημα ενός διακόπτη, οπότε καταλαμβάνει χώρο μοτοσικλέτας και όχι αυτοκινήτου. Το καινοτόμο μοντέλο θα ξεκινήσει να παράγεται πιλοτικά το 2022 και μαζικότερα από το 2023 και μετά, ενώ θα κοστίζει περίπου 11.000 ευρώ.
Κia EV6
Είναι το πρώτο μοντέλο των Κορεατών που βασίζεται στο πάτωμα E-GMP, αποκλειστικά για επαναφορτιζόμενα οχήματα. Το ηλεκτροκίνητο Crossover θα κυκλοφορήσει εντός του 2021 σε πισωκίνητες και τετρακίνητες εκδοχές με δύο μπαταρίες διαφορετικής χωρητικότητας, που προσφέρουν έως 528 χιλιόμετρα αυτονομία. Η σπορ έκδοση EV6 GT αποδίδει 585 ίππους και επιταχύνει από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε 3,5’’.
Μercedes EQE
Η αμιγώς ηλεκτρική λιμουζίνα προσφέρει έως 660 χιλιόμετρα αυτονομία και σχεδόν την ευρυχωρία μίας S-class. Το μήκους 4,94 μέτρων μοντέλο θα λανσαριστεί τον Νοέμβριο, αρχικά ως πισωκίνητο και με χώρο αποσκευών 430 λίτρων παρά την τοποθέτηση της μπαταρίας στο πάτωμα, ενώ θα ακολουθήσουν σταδιακά περισσότερες εκδόσεις.
Renault Megane E-Tech
H πρώτη 100% ηλεκτροκίνητη εκδοχή του δημοφιλούς Megane βρίσκεται πλέον προ των πυλών, όμως δεν πρόκειται για ένα τυπικό πεντάθυρο Hatchback, αλλά περισσότερο για ένα συμπαγές SUV με θεαματικά μεγαλύτερη ευρυχωρία από τα συμβατικής τεχνολογίας αδελφάκια του. Θα κυκλοφορήσει με ηλεκτροκινητήρες 130 και 160 ίππων (0-100 χλμ./ώρα σε 7,4’’) και θα προσφέρει 300 χιλιόμετρα αυτονομία με τη μικρότερη μπαταρία των 40 kWh και 470 χιλιόμετρα με τη μεγαλύτερη των 60 kWh.
SMART Concept #1
H SMART άνοιξε τα χαρτιά της για το πρώτο της ηλεκτρικό SUV, που παρουσιάστηκε στο Μόναχο με τη μορφή μελέτης, θα εφοδιάζεται με τεχνολογία της κινέζικης Geely και σχεδιασμό by Mercedes. Το πισωκίνητο μοντέλο παραγωγής αναμένεται το 2022 με κινητήρα περίπου 250 ίππων και γύρω στα 440 χιλιόμετρα αυτονομία, ενώ το μοντέλο που επιδεικνύεται στο Μόναχο έχει μήκος 4,29 μ. και διαστάσεις ανάλογες ενός VW T-Roc, άρα δεν το λες και μικρό.
H Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου αλλάζει εντελώς χαρακτήρα σε σχέση με εκείνη της Φρανκφούρτης και δίνει έμφαση σε όλες τις μορφές κινητικότητας.