Σαουδική Αραβία: Στην προϊστορική περίοδο ανήκουν τα αρχαία ανάγλυφα από καμήλες σε φυσικό μέγεθος

Σαουδική Αραβία: Αρχαία ανάγλυφα καμήλας χρονολογούνται από την προϊστορική εποχή Facebook Twitter
phys.org
0

Μια σειρά από αρχαία ανάγλυφα, λαξευμένα στους βράχους της ερήμου της Σαουδικής Αραβίας, που απεικονίζουν καμήλες σε πραγματικό μέγεθος, είναι πολύ παλαιότερα από ό,τι πίστευαν μέχρι πρότινος οι επιστήμονες.

Νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι πρόκειται για δημιουργίες της προϊστορικής περιόδου.

Το 2018, όταν οι αρχαιολόγοι ανακοίνωσαν την ανακάλυψη σχεδόν δώδεκα ανάγλυφων, υπήρχε το ερώτημα ποιος δημιούργησε το λεγόμενο «Site Camel», γιατί και πότε.

Ενώ η τέχνη στους βράχους ήταν σύνηθες φαινόμενο σε ολόκληρη την περιοχή, δεν υπήρχε τίποτα τόσο εντυπωσιακό όσο αυτά τα μνημειώδη γλυπτά.

Όταν τα γλυπτά ανακαλύφθηκαν για πρώτη φορά το 2018, οι ερευνητές εκτιμούσαν ότι δημιουργήθηκαν πριν από περίπου 2.000 χρόνια.

Αυτό βασίστηκε στην ομοιότητά τους με τα ανάγλυφα, που υπάρχουν στη αρχαία πόλη της Πέτρας στην Ιορδανία.

Αλλά μια νέα μελέτη τοποθετεί την ηλικία τους πιο παλιά, 7.000 και 8.000 περίπου.

Η ακριβής χρονολόγηση των σκαλιστών γλυπτών αποτελεί πρόκληση για τους ερευνητές. Σε αντίθεση με τις προϊστορικές απεικονίσεις στις σπηλιές, για παράδειγμα, σε αυτά τα γλυπτά συχνά δεν υπάρχει οργανική ύλη για να γίνει δειγματοληψία.

Επίσης, σύμφωνα με τους ερευνητές είναι σπάνια η τέχνη αυτού του μεγέθους σε βράχο στη συγκεκριμένη περιοχή.

Οι ερευνητές, οι οποίοι δημοσίευσαν τα ευρήματά τους στo Journal of Archaeological Science, αξιολόγησαν τα πρότυπα διάβρωσης, ανέλυσαν σημάδια από τα εργαλεία και ερεύνησαν τα οστά ζώων που βρέθηκαν στον χώρο για να καθορίσουν μια νέα χρονολογική περίοδο για τη δημιουργία των γλυπτών.

Η ηλικία τους τα καθιστά ακόμη παλαιότερα από άλλα αρχαία ορόσημα όπως το Στόουνχεντζ, ηλικίας 5.000 ετών ή τις Πυραμίδες στη Γκίζας, ηλικίας 4.500 ετών.

Τη στιγμή της δημιουργίας τους, η Σαουδική Αραβία ήταν πολύ διαφορετική, με διάσπαρτες πεδιάδες από γρασίδι και λίμνες και όχι ερήμους, όπως την γνωρίζουμε σήμερα.

Δεν είναι σαφές γιατί δημιουργήθηκαν τα γλυπτά αυτά, αλλά οι ερευνητές εικάζουν ότι θα μπορούσαν να αποτελούν ένα σημείο συνάντησης για νομαδικές φυλές.

Σημείωσαν επίσης τη δυσκολία κατασκευής τέτοιων έργων πριν από χιλιάδες χρόνια. Πολλά από τα ανάγλυφα είναι σε αρκετό ύψος από το έδαφος, πράγμα που σημαίνει ότι οι δημιουργοί τους θα έπρεπε να κατασκευάσουν σκαλωσιές για να τα λαξεύσουν.

Με πληροφορίες του BBC

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ