ΑΒ Βασιλόπουλος και WWF Ελλάς για ένα μέλλον χωρίς σπατάλη τροφίμων

ΑΒ Βασιλόπουλος και WWF Ελλάς για ένα μέλλον χωρίς σπατάλη τροφίμων Facebook Twitter
0

Η σπατάλη τροφίμων είναι ένα ζήτημα που μας αφορά όλους. Με επιπτώσεις τόσο για τον άνθρωπο, όσο και για το περιβάλλον.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος, αναγνωρίζει τη σημασία της σπατάλης τροφίμων και έχει δεσμευτεί για τη μείωση του δικού της αποτυπώματος κατά 50% μέχρι το 2025. Στο πλαίσιο αυτό, και σε συνεργασία με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο πραγματοποίησε 18μηνη έρευνα, με σκοπό τη διερεύνηση και την αξιολόγηση της σπατάλης τροφίμων σε όλη την εφοδιαστική της αλυσίδα και σε κάθε στάδιο της παραγωγής, από το αγρόκτημα έως το πιάτο μας. Η ΑΒ ηγείται μιας προσπάθειας με συνοδοιπόρο της το WWF Ελλάς και ξεκινά ένα μεγάλο ταξίδι για την αντιμετώπιση του σημαντικού αυτού ζητήματος, με συντονισμένες δράσεις που μπορούν να κάνουν τη διαφορά και να βελτιώσουν τα υψηλά ποσοστά σπατάλης τροφίμων, όπως δείχνει και η πρώτη ολοκληρωμένη έρευνα στη χώρα μας.

ΑΒ Βασιλόπουλος και WWF Ελλάς για ένα μέλλον χωρίς σπατάλη τροφίμων Facebook Twitter

Η Κάτια Λαζαρίδη, Καθηγήτρια στο Τμήμα Γεωγραφίας του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου ανέφερε:

«Αναλάβαμε με ενθουσιασμό τη συγκεκριμένη έρευνα, η οποία διενεργήθηκε σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα της ΑΒ Βασιλόπουλος, από το χωράφι έως το πιάτο. Η έρευνα αυτή περιλαμβάνει και την πρώτη ολοκληρωμένη και μεγάλης κλίμακας έρευνα για τη δημιουργία αποβλήτων τροφίμων σε επίπεδο νοικοκυριού στη χώρα μας. Τα αποτελέσματά της, σίγουρα, αποτελούν την αρχή για την υλοποίηση μέτρων με στόχο τον περιορισμό της σπατάλης φαγητού.».

Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου αποκάλυψε ότι κάθε χρόνο στην Ελλάδα, τα ελληνικά νοικοκυριά* πετούν πάνω από 1.000.000 τόνους τροφίμων, τα μισά εκ των οποίων θα μπορούσαν με ασφάλεια να καταναλωθούν και όχι να καταλήξουν στα σκουπίδια! Επιπλέον, η σπατάλη τροφίμων στον οικιακό τομέα ξεπερνά το 50% της συνολικής σπατάλης και κάθε πολίτης στην Ελλάδα, πετά κάθε χρόνο 98,2 κιλά τροφίμων από το νοικοκυριό του, ενώ για μια τετραμελή οικογένεια, το νούμερο αυτό αγγίζει τα 392,8 κιλά τροφίμων ετησίως. Παράλληλα, η σπατάλη τροφίμων προκαλεί ανυπολόγιστη σπατάλη φυσικών πόρων, οι οποίοι διατίθενται για την παραγωγή τροφίμων που τελικά δεν καταναλώνονται.

Ο Βασίλης Σταύρου, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος, δήλωσε σχετικά: «Στην ΑΒ, αλλάζουμε τον τρόπο που βλέπουμε το φαγητό. Και αναλαμβάνουμε σήμερα δράση. Για όλους εμάς αλλά και τις επόμενες γενιές. Μαζί με το WWF Ελλάς, ενημερωνόμαστε, εκπαιδευόμαστε και κινητοποιούμε όλους τους κρίκους αυτής της μεγάλης αλυσίδας για να συμβάλλουμε από κοινού σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον.».

ΑΒ Βασιλόπουλος και WWF Ελλάς για ένα μέλλον χωρίς σπατάλη τροφίμων Facebook Twitter

Η ΑΒ, λοιπόν, με την υποστήριξη του WWF Ελλάς:

  • αλλάζει τις εσωτερικές της διαδικασίες για τον μεγαλύτερο περιορισμό των απωλειών  στα καταστήματα και τις αποθήκες της
  • δίνει ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στη δωρεά ποιοτικών και απολύτως ασφαλών τροφίμων, όπως ήδη κάνει μέσα από το Πρόγραμμα δωρεάς κοντόληκτων τροφίμων, “Τρόφιμα Αγάπης”
  • συνεργάζεται με τους προμηθευτές της παρέχοντάς τους πρακτική πληροφόρηση για τους τρόπους με τους οποίους μπορούν κι εκείνοι να μειώσουν τις απώλειες στην αγροτική παραγωγή και τη μεταποίηση
  • ενημερώνει με υπευθυνότητα και σεβασμό όλους τους πελάτες της, αναπτύσσοντας χρηστικά εργαλεία που θα βοηθήσουν τους πολίτες στην αποτελεσματική μείωση της σπατάλης τροφίμων εντός του οικιακού τομέα 

Ο Αχιλλέας Πληθάρας, Υπεύθυνος Προγραμμάτων Μείωσης Αποτυπώματος του WWF Ελλάς, σχολίασε: «Εκτιμάται πως το 40% της τροφής που παράγεται σε παγκόσμιο επίπεδο καταλήγει τελικά στα σκουπίδια. Η σπατάλη τροφίμων ευθύνεται σχεδόν για το 10% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου και συντελεί στη διόγκωση της κλιματικής, περιβαλλοντικής και κοινωνικής κρίσης. Υπό αυτό το πρίσμα, το WWF Ελλάς συνεργάζεται με την ΑΒ Βασιλόπουλος για την εφαρμογή πρακτικών λύσεων σε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας, στην παραγωγή και μεταποίηση, στις λειτουργίες της ΑΒ, αλλά και στον οικιακό τομέα. Ευελπιστούμε πως σύντομα αυτή η προσπάθεια θα αποδώσει καρπούς και θα αποτελέσει ένα θετικό παράδειγμα προς μίμηση.».

ΑΒ Βασιλόπουλος. Για όλα όσα νοιάζεσαι.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε εδώ.

*Η έρευνα διενεργήθηκε σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα της ΑΒ Βασιλόπουλος. Σε επίπεδο νοικοκυριού, πρόκειται για την πιο εκτεταμένη έρευνα που διενεργήθηκε ποτέ στην Ελλάδα για την εκτίμηση της σπατάλης τροφίμων στον οικιακό τομέα. Στην έρευνα, που ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2021, συμμετείχαν 772 νοικοκυριά, στα οποία μελετήθηκαν εξαντλητικά οι ποσότητες τροφίμων που καταλήγουν ως απόβλητα.  

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέντε χρόνια GRIPP-SNF: Απολογισμός και επόμενα βήματα του προγράμματος

Επιχειρείν / Πέντε χρόνια GRIPP-SNF: Απολογισμός και επόμενα βήματα του προγράμματος

Ολοκληρώθηκε η πιλοτική φάση του Πανελλήνιου Προγράμματος για την Πρόληψη και τον Έλεγχο των Νοσοκομειακών Λοιμώξεων και της Μικροβιακής αντοχής (GRIPP-SNF), που υλοποιήθηκε με αποκλειστική δωρεά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), καταγράφοντας σημαντική μείωση των νοσοκομειακών λοιμώξεων.
THE LIFO TEAM
DIMAND: Παρουσίαση του Masterplan για την ανάπλαση της ιστορικής ζυθοποιίας ΦΙΞ, με την υπογραφή των Foster + Partners 

Επιχειρείν / DIMAND: Παρουσίαση του Masterplan για την ανάπλαση της ιστορικής ζυθοποιίας ΦΙΞ, με την υπογραφή των Foster + Partners 

Περισσότεροι από 400 καλεσμένοι τίμησαν με την παρουσία τους την εκδήλωση, ανάμεσα στους οποίους στελέχη της κυβέρνησης, εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης, φορείς της πόλης και εκπρόσωποι του επιχειρηματικού κόσμου και του Τύπου.
THE LIFO TEAM
Η LAMDA Development υπογράφει στρατηγική συνεργασία με την COSMOTE TELEKOM για την παροχή Τηλεπικοινωνιακών Υπηρεσιών στο The Ellinikon

Επιχειρείν / Η LAMDA Development υπογράφει στρατηγική συνεργασία με την COSMOTE TELEKOM για την παροχή Τηλεπικοινωνιακών Υπηρεσιών στο The Ellinikon

Στην πρώτη «έξυπνη» πόλη στην Ευρώπη που σχεδιάζεται εξ ολοκλήρου από την αρχή, κάτοικοι, εργαζόμενοι και επισκέπτες θα απολαμβάνουν πρότυπες και καινοτόμες τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες εντός της ανάπτυξης.
THE LIFO TEAM
Ετήσια Δημοσιογραφική Εκδήλωση για τη Lidl Ελλάς με τίτλο «Καλύτερη Ποιότητα Ζωής»

Επιχειρείν / Ετήσια Δημοσιογραφική Εκδήλωση για τη Lidl Ελλάς με τίτλο «Καλύτερη Ποιότητα Ζωής»

Στο πλαίσιο της καθιερωμένης εκδήλωσης, η εταιρεία παρουσίασε τη στρατηγική της και τη συνολική επίδραση των δραστηριοτήτων της στην ελληνική οικονομία και κοινωνία.
THE LIFO TEAM