Oδηγήσαμε στη Γερμανία το νέο υβριδικό SUV Honda HR-V e:HEV
Η Ηοnda φιλοδοξεί να αυξήσει σημαντικά τα μερίδιά της στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου χάρη στο HR-V τρίτης γενιάς, που αναμένεται τον Ιανουάριο του 2022 και εφοδιάζεται με «έξυπνη» και αποδοτική υβριδική τεχνολογία.
To 2050 αποτελεί ένα καθοριστικό ορόσημο για την πορεία της Honda, αφού μέχρι τότε η γνωστή ιαπωνική μάρκα φιλοδοξεί να έχει πετύχει δύο εξαιρετικά σημαντικούς στόχους. Από τη μία πλευρά επιδιώκει να έχει εξελιχθεί έως το 2050 σε μία κλιματική ουδέτερη εταιρεία σε όλες τις εκφάνσεις των δραστηριοτήτων της και από την άλλη θέλει να κατασκευάζει τόσο ασφαλή αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες, ώστε να μη χάνεται καμία ζωή επιβατών τους σε τροχαίο δυστύχημα.
Ο οδικός χάρτης της Honda προς την πράσινη μετάβαση περιλαμβάνει διάφορες φάσεις. Αυτή τη στιγμή οι Ιάπωνες δίνουν μεγάλη έμφαση στην υβριδική τεχνολογία, ενώ το αργότερο από το 2040 και μετά σχεδιάζουν να κατασκευάζουν και να πωλούν μόνον αμιγώς ηλεκτροκίνητα και υδρογονοκίνητα οχήματα.
Πολύ νωρίτερα –και συγκεκριμένα από τα τέλη του 2022– θα διατίθενται όλα τα μοντέλα της Honda και σε εξηλεκτρισμένες εκδοχές, όπως είναι το νέο HR-V e:HEV, το οποίο αναμένεται τον Ιανουάριο του 2022 στη χώρα μας, σε άγνωστες προς το παρόν τιμές αγοράς.
Γενικότερα η Honda ποντάρει πολύ στα SUV και θα προσθέσει από το 2023 στην γκάμα της άλλα δύο τέτοια μοντέλα ελεύθερου χρόνου, ένα από τα οποία θα είναι αποκλειστικά ηλεκτροκίνητο. Αργότερα θα ακολουθήσει και το CR-V της επόμενης γενιάς, που είχε και το προνόμιο να γίνει το πρώτο αυτοκίνητο της ιαπωνικής μάρκας με Plug-in υβριδική τεχνολογία.
Όλα αυτά ανεβάζουν ψηλά τον πήχη των προσδοκιών για τις μελλοντικές πωλήσεις της Honda στην Ευρώπη –και όχι μόνο–, για τις οποίες εκτιμάται ότι θα παίξει καθοριστικό ρόλο το νέο HR-V.
Το μοντέλο τρίτης γενιάς δεν έχει σχεδιαστικά καμία σχέση με το προηγούμενο και δείχνει σαφώς πιο μοντέρνο και πιο μεγάλο από αυτό χάρη στις «καθαρές» γραμμές του, τη μακριά «μουσούδα» του και τη μετατόπιση των τροχών στα άκρα του αμαξώματος. Ωστόσο τα φαινόμενα απατούν, αφού μήκος και πλάτος έμειναν επί της ουσίας αμετάβλητα με 4,35 μ. και 1,79 μ. αντίστοιχα, αν και το ύψος μειώθηκε στα 1,58 μ. για να γίνει πιο δυναμική η σιλουέτα του πεντάθυρου SUV.
Όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία αισθητά μεγαλύτερων χώρων για τα πόδια των πίσω επιβατών, θα λέγαμε μάλιστα ότι σε αυτόν τον τομέα το νέο Honda HR-V ανήκει στα κορυφαία της κατηγορίας του.
Επίσης θετική είναι η διατήρηση στο πίσω μέρος των επονομαζόμενων Magic Seats, των οποίων οι οριζόντιες έδρες ανασηκώνονται όπως οι πολυθρόνες σε θέατρα και αίθουσες συναυλιών και έτσι μπορούν να μεταφερθούν μέσα στον θάλαμο επιβατών γλάστρες με ψηλά φυτά ή ακόμη και ποδήλατα!
Θύμα των σχεδιαστικών αλλαγών έπεσε πάντως ο χώρος αποσκευών, του οποίου ο όγκος μειώθηκε και κυμαίνεται πλέον μεταξύ 319 και 1.380 λίτρων, που κρίνονται μέτρια σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
To κόκπιτ μας κέρδισε από τα πρώτα χιλιόμετρα του test drive μας επί γερμανικού εδάφους, αφού δεν βάζει γρίφους στον οδηγό, είναι απολύτως λειτουργικό και αρέσει αισθητικά με τον μοντέρνο σχεδιασμό του. Σημείο αναφοράς αποτελεί χωρίς αμφιβολία η οθόνη αφής των 9 ιντσών, η οποία –ευτυχώς– εξακολουθεί να συνδυάζεται με κλασικούς περιστροφικούς διακόπτες για τις ρυθμίσεις της θερμοκρασίας και της έντασης του ήχου.
Γενικότερα προβλέπονται αρκετά σημεία σύνδεσης των ηλεκτρονικών συσκευών και σύστημα επαγωγικής φόρτισης του Smartphone χωρίς σύνδεση με καλώδια.
Βασικός πυλώνας της υβριδικής τεχνολογίας που εφαρμόζει η Honda στο νέο HR-V e:HEV είναι ο ηλεκτροκινητήρας, που λειτουργεί και την περισσότερη ώρα, ενώ ο κινητήρας βενζίνης έχει ως κύρια αποστολή να παράγει και να εφοδιάζει με ενέργεια το ηλεκτρομοτέρ. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο, ότι η Honda αναφέρει ως μέγιστη ισχύ του αυτοκινήτου της τους 131 ίππους, οι οποίοι αντιστοιχούν στην απόδοση του ηλεκτροκινητήρα του.
Ουσιαστικά έχουμε τρεις δυνατότητες κίνησης του ιαπωνικού SUV, μία ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο κυρίως εντός πόλης, μία ως υβριδικό κυρίως σε ημιαστικό περιβάλλον και μία ως αποκλειστικά βενζινοκίνητο σε υψηλές ταχύτητες, αυτοκινητοδρόμους κ.λπ.
Στις μικρομεσαίες ταχύτητες αυτή η συνταγή λειτουργεί πολύ καλά και σχετικά αθόρυβα, μόλις όμως βγεις εκτός πόλης και βρεθείς σε δρόμους με ανηφορικές κλίσεις ή στον αυτοκινητόδρομο, τότε ο βενζινοκινητήρας ανεβάζει περιστροφές και ακούγεται αρκετά έντονα.
Φυσικά, η κατανάλωση αποτελεί ένα από τα καθοριστικότερα αγοραστικά κριτήρια ενός υβριδικού μοντέλου και εδώ το νέο ιαπωνικό SUV τα πηγαίνει καλά. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις το Honda HR-V e:HEV αρκείται σε 5,4 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ., που θα μπορούσαν όντως να αποδειχθούν εφικτά με ένα πνεύμα αυτοσυγκράτησης από πλευράς του οδηγού και με τον κύριο όγκο των διαδρομών σε αστικό περιβάλλον.
Θετικές ήταν και οι οδηγικές εντυπώσεις μας κατά την πρώτη επαφή μας με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, αφού το τιμόνι του ήταν άμεσο και ακριβές και οι αναρτήσεις του σωστά ρυθμισμένες και αποδοτικές, ώστε να κάθεται ιδανικά στο οδόστρωμα και να μεταδίδει μία αίσθηση σιγουριάς, αλλά και ευχαρίστησης, στις στροφές.
Της ίδιας άποψης είναι και ο Μαξ Φερστάπεν, που διεκδικεί φέτος το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 με τη Red Bull και κινητήρες Honda, όπως μπορείτε να διαπιστώσετε και στο video της παρουσίασής μας.