MyDATA: Τέλος στα χειρόγραφα τιμολόγια- Υποχρεωτικά τα ηλεκτρονικά βιβλία

MyDATA: Τέλος στα χειρόγραφα τιμολόγια- Υποχρεωτικά τα ηλεκτρονικά βιβλία Facebook Twitter
EUROKINISSI
0

Υποχρεωτικά για όλους, επιχειρήσεις, ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους, είναι από σήμερα 1η Νοεμβρίου τα ηλεκτρονικά βιβλία.

Στο εξής, μέσω της πλατφόρμας myDATA εκατοντάδες χιλιάδες υπόχρεοι θα πρέπει να διαβιβάζουν τα τιμολόγια τους στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.

Να σημειωθεί ότι ήδη από την 1η Οκτωβρίου, αυτό ήδη συμβαίνει για τις επιχειρήσεις με διπλογραφικά βιβλία και τζίρο άνω των 50.000 ευρώ καθώς και για επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με απλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 100.000 ευρώ.

Η ΑΑΔΕ για να διευκολύνει τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις πολύ μικρές επιχειρήσεις ενεργοποίησε την εφαρμογή timologio, η οποία προσφέρει τη δυνατότητα έκδοσης παραστατικών ψηφιακά με ταυτόχρονη διαβίβαση στο myDATA. 

Όσα πρέπει να γνωρίζετε

Πριν την υποχρεωτική διαβίβαση των τιμολογίων εσόδων στην πλατφόρμα myDATA οι επαγγελματίες θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:

1. Στην πλατφόρμα myDATA διαβιβάζονται υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων.

2. Τα παραστατικά εσόδων που έχουν εκδοθεί από την 1η Ιανουαρίου 2021 έως την 1η Οκτωβρίου 2021 ή την 1η Νοεμβρίου 2021 διαβιβάζονται στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ έως και την 31 Μαρτίου 2022.

3. Για το έτος 2021 δεν προβλέπονται πρόστιμα και κυρώσεις σε περίπτωση μη διαβίβασης των στοιχείων. Μέχρι το τέλος του έτους το υπουργείο Οικονομικών αναμένεται να καταθέσει στη Βουλή νομοθετική διάταξη που θα ορίζει τα πρόστιμα που θα επιβάλλονται σε περίπτωση μη τήρησης του νόμου.

4. Για τη διαβίβαση των παραστατικών μπορεί να γίνει δωρεάν χρήση της εφαρμογής «timologio» για την τήρηση ηλεκτρονικών βιβλίων από τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις μικρές επιχειρήσεις, που δεν διαθέτουν μηχανογραφικό σύστημα έκδοσης και διαβίβασης παραστατικών στο myDATA ή το σύστημά τους δεν καλύπτει τις καθημερινές τους ανάγκες.

5. Μέσω της εφαρμογής «timologio» ακολουθώντας ορισμένα απλά βήματα, οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις μπορούν να:

  • διαμορφώσουν το προφίλ τους,
  • να συνθέσουν το πελατολόγιό τους,
  • να οργανώσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που τιμολογούν και
  • να εκδώσουν και να αποθηκεύσουν σε μορφή pdf τα κάθε είδους παραστατικά της (τιμολόγια, αποδείξεις κ.λπ.).

6. Με την έκδοση των παραστατικών μέσα από το «timologio», η εφαρμογή αποστέλλει ταυτόχρονα και αυτόματα τη σύνοψη κάθε συναλλαγής στο myDATA (έσοδα) του επαγγελματία και στο myDATA της επιχείρησης - πελάτη (έξοδα).

7. Ο επαγγελματίας είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για την αλήθεια και ακρίβεια των εκδιδόμενων παραστατικών.

8. Η εφαρμογή timologio.gr δεν αποστέλλει τα εκδιδόμενα παραστατικά στον λήπτη τους. Η αποστολή τους παραμένει ευθύνη του χρήστη της εφαρμογής.

Οικονομία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φορολογικές δηλώσεις: Ανοίγει η εφαρμογή - Το νέο Ε1 και τι πρέπει να προσέξουν οι φορολογούμενοι

Οικονομία / Φορολογικές δηλώσεις: Ανοίγει η εφαρμογή - Το νέο Ε1 και τι πρέπει να προσέξουν οι φορολογούμενοι

Το ανανεωμένο έντυπο περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές, νέους κωδικούς και αυτοματοποιημένες διαδικασίες που στοχεύουν στη διευκόλυνση των φορολογουμένων
LIFO NEWSROOM
Στη διοίκηση επιχειρήσεων, μια μητέρα διδάσκει περισσότερα από ένα πτυχίο, λέει δισεκατομμυριούχος

Οικονομία / Στη διοίκηση επιχειρήσεων, μια μητέρα διδάσκει περισσότερα από ένα πτυχίο, λέει δισεκατομμυριούχος

Είναι υποχρεωμένη να διοικεί απείθαρχους υφιστάμενους, κάθε ώρα της ημέρας, επί επτά ημέρες της εβδομάδας κι αυτό μπορεί να μας διδάξει πολλά, δηλώνει ο Manoj Bhargava, ιδρυτής της 5-hour Energy
LIFO NEWSROOM
Έκτη μείωση επιτοκίων από την ΕΚΤ - Αναδιαμορφώνεται η δημοσιονομική εικόνα της Ευρώπης

Οικονομία / Έκτη μείωση επιτοκίων από την ΕΚΤ - Αναδιαμορφώνεται η δημοσιονομική εικόνα της Ευρώπης

Οι υποσχέσεις των Ευρωπαίων ηγετών για αύξηση του δανεισμού προκειμένου να αυξηθούν οι στρατιωτικές δαπάνες έχουν αναδιαμορφώσει τη δημοσιονομική εικόνα που πρέπει να αντιμετωπίσει η ΕΚΤ
LIFO NEWSROOM
Σούπερ μάρκετ: Πώς ο καταναλωτής θα μπορεί να συγκρίνει τιμές σε προσφορές και εκπτώσεις

Οικονομία / Σούπερ μάρκετ: Πώς ο καταναλωτής θα μπορεί να συγκρίνει τιμές σε προσφορές και εκπτώσεις

Από τις αρχές Μαρτίου ξεκινά η εφαρμογή του νέου Κώδικα Δεοντολογίας για τις προσφορές και τις εκπτώσεις, με στόχο να εξαλειφθούν οριστικά οι παραπλανητικές πρακτικές
LIFO NEWSROOM