Subaru Solterra: Ηλεκτρικό SUV με έως 530 χλμ. αυτονομία
Το πρώτο 100% ηλεκτρικό μοντέλο της Subaru αποτελεί προϊόν στενής συνεργασίας με την Toyota και θα κυκλοφορήσει περί τα μέσα του 2022 σε εμπροσθοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις.
Ολοένα στενότερη, αλλά και πιο ενδιαφέρουσα, γίνεται η συνεργασία της Subaru με την Toyota. Ο πρώτος καρπός της που έφερε το σήμα της Subaru ήταν το σπορ Coupe BRZ και ο δεύτερος –και εντελώς «φρέσκος»– το Solterra, το οποίο θα γιορτάσει την επίσημη πρεμιέρα του στο Auto Show 2021 του Λος Άντζελες από τις 19 έως τις 28 Νοεμβρίου.
Το Solterra θα χρησιμοποιεί κοινό πάτωμα με το Toyota bZ4X, που θα κυκλοφορήσει επίσης το 2022 στην αγορά και πρόκειται για το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Subaru.
Το μήκους 4,69 μ. μοντέρνο Crossover βασίζεται στην τεχνογνωσία της Toyota όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση και την εξειδίκευση της Subaru στα συστήματα τετρακίνησης, ενώ φιλοδοξεί να φέρει έναν φρέσκο άνεμο στη δημοφιλή κατηγορία των μεσαίων, οικογενειακών SUV.
Στον οικολογικό του χαρακτήρα οφείλεται και η ονομασία του, καθώς αποτελεί μία σύνθεση των λατινικών λέξεων Sol, δηλαδή ήλιος, και Terra, δηλαδή γη. Με αυτόν τον τρόπο το Subaru Solterra εκφράζει τον σεβασμό του στη φύση, καθώς δεν εκπέμπει ρύπους στην ατμόσφαιρα.
Ο σχεδιασμός του νέου μοντέλου της Subaru είναι ξεχωριστός με σήμα κατατεθέν την περίκλειστη μάσκα χωρίς γρίλιες, αφού ως ηλεκτροκίνητο μοντέλο δεν χρειάζεται ψυγείο για την ψύξη του μοτέρ του.
Επίσης όμορφη είναι και η εναλλαγή μεταξύ καμπύλων και κοφτερών γραμμών του αμαξώματος, χάρη στην οποία οι Ιάπωνες πέτυχαν ένα αεροδυναμικό σχήμα με ελκυστική επίδραση στο μάτι.
Το πενταθέσιο μοντέλο διαθέτει ένα μακρύ μεταξόνιο μήκους 2,85 μ. και απέχει 21 εκατοστά από το έδαφος, κάτι που αναβαθμίζει τις εκτός δρόμου ικανότητές του ως γνήσιο μέλος της οικογένειας Subaru, η οποία φημίζεται για τις off road δυνατότητές της.
Μοντέρνος και λειτουργικός είναι ο σχεδιασμός του εσωτερικού, όπου προβλέπονται ψηλά τοποθετημένα, ψηφιακά όργανα.
Επίσης υπάρχει η –αυτονόητη πλέον– μεγάλη κεντρική οθόνη, οδηγός και συνοδηγός χωρίζονται από μία ογκώδη κονσόλα, ενώ στη διάθεση των επιβατών βρίσκεται μία πλειάδα ντουλαπιών, θηκών και άλλων μικροαποθηκευτικών χώρων.
Το Subaru Solterra θα ξεκινήσει την εμπορική καριέρα του με μία εμπροσθοκίνητη έκδοση ισχύος 150 kW και μία τετρακίνητη με δύο ηλεκτρικά μοτέρ συστημικής απόδοσης 160 kW. Η μπαταρία του έχει χωρητικότητα 71,4 kWh και επιτρέπει στο ιαπωνικό SUV περίπου 530 χιλιόμετρα αυτονομία στην προσθιοκίνητη εκδοχή και 460 χιλιόμετρα στην έκδοση 4Χ4.
Να σημειώσουμε ότι η Subaru έχει θέσει ως στόχο για το 2030 να είναι τα 4 στα 10 καινούρια αυτοκίνητα που θα πουλάει τότε ηλεκτροκίνητα, ενώ το 2035 θα σταματήσει οριστικά την παραγωγή μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Επίσης θα επιδιώξει να έχει μειώσει έως το 2050 κατά 90% τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά μήκος όλης της αξιακής της αλυσίδας, από την παραγωγή έως την κίνηση των οχημάτων της στον δρόμο.