Guillaume Prou: «Πλέον οι Havaianas είναι κάτι πολύ περισσότερο από απλές σαγιονάρες»
Μιλήσαμε με τον Πρόεδρο του Ομίλου Alpargatas και του brand Havaianas στην περιοχή EMEIA για όλα όσα κάνουν το brand τόσο επιτυχημένο όλα αυτά τα χρόνια, για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε τα τελευταία χρόνια, αλλά και για το όραμα της εταιρείας για το μέλλον.
ADVERTORIAL
Υπάρχουν μερικά brands, που όσα χρόνια κι αν περάσουν, καταφέρνουν να βρίσκονται πάντα στο προσκήνιο και να ξεχωρίζουν. Κι αυτό γιατί έχουν την ικανότητα να αφουγκράζονται με έναν εξαιρετικά δημιουργικό τρόπο τις τάσεις της εποχής, αλλά και την εξέλιξη της κοινωνίας. Ένα από αυτά τα brands, είναι η Havaianas.
Ένα όνομα και ένα brand που είναι γνωστό σε παγκόσμιο επίπεδο και καταφέρνει να συμβαδίζει πάντα τόσο με τις τάσεις της μόδας, όσο και με τις ανάγκες του κόσμου και την αναζήτηση ψηφιακών εμπειριών. Δεν είναι, όμως, μόνο αυτό που την κάνει να ξεχωρίζει: είναι ο τρόπος με τον οποίο βρίσκεται πάντοτε «κοντά» σε κοινωνικά θέματα και εργάζεται για να μπορεί να συμβάλλει σε δράσεις που έχουν καλό σκοπό.
Ταυτόχρονα, έχει δημιουργήσει μια λίστα συνεργασιών που περιλαμβάνει μεγάλα καλλιτεχνικά και μη ονόματα, θέτοντας τον πήχη ακόμα πιο ψηλά, με κάθε συνεργασία. Τα τελευταία χρόνια - και παρότι η πανδημία δημιούργησε μεγάλα εμπόδια και προκλήσεις για την εταιρεία - η Havaianas κατάφερε και πάλι να παραμείνει πρώτη στις προτιμήσεις του κοινού, κάνοντας ένα βήμα για την επιτυχία τη φορά.
Με αφορμή τα παραπάνω, μιλήσαμε με τον Guillaume Prou, Πρόεδρο του Ομίλου Alpargatas και του brand Havaianas στην περιοχή EMEIA (Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Ινδία και Αφρική) για όλα όσα κάνουν το brand τόσο επιτυχημένο όλα αυτά τα χρόνια, για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε τα τελευταία χρόνια, αλλά και για το όραμα της εταιρείας για το μέλλον.
—H Havaianas είναι ένα brand που έχει αγαπηθεί σε παγκόσμιο επίπεδο. Ποιο πιστεύεται πως είναι το «κλειδί» της επιτυχίας της;
H Havaianas είναι συνδεδεμένη με τις διακοπές, το καλοκαίρι και τις όμορφες, ανέμελες στιγμές από την πρώτη στιγμή της δημιουργίας της, το 1962. Είμαστε πολύ περήφανοι για το ότι παρά το γεγονός πως είναι ένα σχετικά απλό προϊόν, έχει καταφέρει να μεταφέρει το βραζιλιάνικο πνεύμα, το χρώμα και την ενέργεια. Πιστεύω πως παίζει σημαντικό ρόλο το απλό σχήμα της σαγιονάρας, που απελευθερώνει τα πόδια σου και σου ανεβάζει τη διάθεση. Σε συνδυασμό με τα χρώματα και την άνεση που προσφέρουν οι σαγιονάρες μας, σε κάνουν να νιώθεις χαρά και μόνο που τις φοράς.
—Τα τελευταία δύο χρόνια έχουν υπάρξει εξαιρετικά δύσκολα λόγω της πανδημίας του Covid-19. Πώς κατάφερε η Havaianas να ξεπεράσει αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες και να διπλασιάσει τα έσοδά της για τη φετινή χρονιά;
Τα τελευταία αυτά δύο χρόνια έχουν υπάρξει δύσκολα για όλους, ειδικά εκείνους που επηρεάστηκαν άμεσα λόγω αρρώστιας ή έχασαν αγαπημένους τους ανθρώπους. Οι δυσκολίες των επιχειρήσεων ωχριούν λαμβάνοντας υπόψη αυτά, ωστόσο είχαμε να σκεφτούμε τους υπαλλήλους μας, και καταβάλαμε ιδιαίτερες προσπάθειες για να διασφαλίσουμε πρώτα ότι το προσωπικό μας είναι ασφαλές, εφαρμόζοντας μέτρα προστασίας όπου ήταν δυνατόν. Εργαστήκαμε, επίσης, για να παρέχουμε δωρεάν υποδήματα σε επαγγελματίες υγείας και χρηματικές δωρεές σε νοσοκομεία κοντά στα μεγαλύτερα εργοστάσια και τα γραφεία μας, για να βοηθήσουμε την ευρύτερη κοινότητα.
Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις, ήμασταν πολύ τυχεροί, καθώς οι άνθρωποι εξακολουθούσαν να αναζητούν την αίσθηση που τους δίνουν οι Havaianas όσο έμεναν στο σπίτι ή ακόμα και στις κοντινές περιπέτειες, τις ημερήσιες εκδρομές και τα μικρά διαλείμματα μέσα στην ημέρα. Η ανάγκη να απολαμβάνουμε τα μικρά πράγματα συνδέεται όμορφα με το DNA του brand, που έχει να κάνει με την χαρά και την απλότητα. Επίσης, το ηλεκτρονικό μας κατάστημά ήταν σε θέση να λειτουργεί αδιάκοπα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, κι έτσι μπορούσαμε να εκπληρώνουμε τις παραγγελίες όλων όσων έκαναν τις αγορές τους από το σπίτι.
—Μπορείτε να μας πείτε μερικά πράγματα σχετικά με τις συνεργασίες που πραγματοποίησε η Havaianas τη χρονιά που πέρασε;
Πραγματοποιήσαμε πολλές καταπληκτικές συνεργασίες. Φτιάξαμε το δικό μας νησί στο Fortnite, δημιουργώντας την αντίστοιχη συλλογή και καλέσαμε δημοσιογράφους και gamers σε μια εικονική περιήγηση μαζί με τους δύο δημιουργούς του, ώστε να πάρουν μια πρώτη «γεύση» από το νησί και να συμμετέχουν πρώτοι στο παιχνίδι.
Συνεργαστήκαμε επίσης με πολύ cool brands, όπως ήταν το Reality to Idea και η Bape® προς το τέλος του καλοκαιριού, φέρνοντας αυτές τις δύο καταπληκτικές μάρκες στην οικογένεια της Havaianas για πρώτη φορά. Από τη δημιουργία ενός νησιού σε ένα από τα σπουδαιότερα παιχνίδια στον κόσμο, έως τη συνεργασία με δύο από τα πιο cool streetwear brands, έχουμε εξερευνήσει νέους ορίζοντες για το που μπορεί να φτάσει ένα ζευγάρι Havaianas.
—Με ποιον τρόπο η ψηφιοποίηση του brand αλλάζει την ταυτότητά του και συμβάλλει στην επιτυχία του;
Θα ξεκινήσω με κάτι που δε σχετίζεται με το ηλεκτρονικό εμπόριο. Φέτος παρουσιάσαμε τα πρώτα μας NFTs, με έργα που σχεδίασε ο καλλιτέχνης Adhemas Batista. Αυτά τα 5 έργα τέχνης, δημιουργήθηκαν αποκλειστικά για μια δημοπρασία, μέρος των εσόδων της οποίας διατέθηκαν για το project Favela Galeria. Πρόκειται για ένα υπαίθριο μουσείο που βρίσκεται στην ανατολική πλευρά της πόλης του Σάο Πάολο, στη Βραζιλία, ακριβώς εκεί όπου ο καλλιτέχνης Adhemas έκανε τα πρώτα του σχέδια πριν ξεκινήσει την καριέρα του στη διαφήμιση. Οι πληρωμές έγιναν με το Ethereum και ήταν η πρώτη φορά που δεχθήκαμε κρυπτονομίσματα.
Επίσης, το δικό μας ηλεκτρονικό κατάστημα, αλλά και η ψηφιοποίηση των καταστημάτων των συνεργατών μας στη λιανική και χονδρική πώληση, σίγουρα βοήθησε στο να προσεγγίσει η Havaianas περισσότερους χρήστες, πιο γρήγορα και πιο εύκολα από ποτέ. Μεγαλώσαμε επί 3 φορές και το ίδιο έκαναν κάποιοι ψηφιακοί συνεργάτες μας. Η όρεξη για ψηφιακή ανάπτυξη είναι μεγάλη, ωστόσο έχουμε παρατηρήσει ότι οι αγορές στα φυσικά καταστήματα έχουν ξεκάθαρα επιστρέψει, τουλάχιστον για εμάς μέσα στο 2021, με εξαιρετική ανάπτυξη από τότε που χαλάρωσαν τα lockdowns σε όλη την Ευρώπη.
—Τι είδους καινοτομίες ανέπτυξε η Havaianas με σκοπό να επαναπροσδιορίσει την ταυτότητά της ως εταιρεία και πώς αντικατοπτρίζονται μέσα από τις συλλογές της παγκοσμίως;
Πλέον το brand είναι κάτι πολύ περισσότερο από απλές σαγιονάρες, αν και αυτή η κατηγορία συνεχίζει να είναι θεμελιώδης και να αποτελεί σημαντικό κομμάτι του. Διαθέτουμε επίσης συλλογή ένδυσης τόσο για εντός όσο και εκτός παραλίας, για άνδρες και γυναίκες, γυαλιά ηλίου, τσάντες, καπέλα, μπρελόκ, θήκες ακουστικών και στρώματα θαλάσσης. Τα αξεσουάρ και τα είδη ένδυσης αντιπροσωπεύουν πλέον ένα αξιοσημείωτο μέρος των συνολικών πωλήσεων για τη μάρκα, ειδικά σε ώριμες αγορές όπως η Πορτογαλία και η Ιταλία.
Έχουμε ένα μεγάλο χαρτοφυλάκιο προϊόντων που περιλαμβάνουν όλα όσα χρειάζεται κανείς για να περάσει ένα καταπληκτικό καλοκαίρι στην παραλία ή στην πόλη. Όμως δεν σταματάμε εκεί, καθώς εμπλουτίζουμε συνεχώς το χαρτοφυλάκιό μας με περισσότερα είδη χειμερινής ένδυσης και χρήσης, όπως αθλητικές φόρμες, μπουφάν και fluffy – ναι, fluffy! - σαγιονάρες και γούνινες παντόφλες και εσπαντρίγιες. Όλα αυτά τα προιόντα θα κυκλοφορήσουν φέτος τον χειμώνα.
—Με ποιον τρόπο τον τρέχον πολιτιστικό και κοινωνικό κλίμα επηρεάζει το brand τα τελευταία χρόνια; Ποια είναι η θέση της Havaianas σε ό,τι αφορά τη βιωσιμότητα στην παραγωγή και τις φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές γενικότερα;
Από την αρχή της δημιουργίας του brand εργαζόμαστε έχοντας στο μυαλό μας το περιβάλλον, ακόμη κι αν δεν το φωνάζουμε προς τα έξω. Ένας από τους λόγους που τα προϊόντα μας είναι κατασκευασμένα από καουτσούκ ή PVC είναι γιατί όσα κομμάτια περισσεύουν κατά τη διάρκεια της παραγωγής μπορούν πολύ απλά να επαναχρησιμοποιηθούν σε καινούριες Havaianas. Εργαζόμαστε με αυτόν τον τρόπο εδώ και σχεδόν 60 χρόνια, αν και πλέον είναι εξαιρετικά σημαντικό για τις εταιρείες να είναι ανοιχτές με αυτά τα θέματα. Οπότε είμαστε τυχεροί που αυτή η διαδικασία αποτελεί μια πρακτική που πάντα ακολουθούσαμε.
Είμαστε συνεργάτες του οργανισμού IPE για περισσότερα από 17 χρόνια, παρέχοντας το 7% των καθαρών πωλήσεων της συλλογής IPE για να υποστηρίξουμε τη σπουδαία δουλειά που κάνουν. Εργαζόμαστε μαζί με αυτήν τη σπουδαία ΜΚΟ για να φροντίσουμε την περιοχή Pantanal του Αμαζονίου και να εξασφαλίσουμε τη μακροπρόθεσμη επιβίωση του τροπικού δάσους του Αμαζονίου.
Συνεργαζόμαστε επίσης με την BCI για να διασφαλίσουμε ότι το βαμβάκι για τις εσπαντρίγιες μας προέρχεται από βιώσιμες πηγές, ενώ παράλληλα χρησιμοποιούμε ανακυκλωμένο και επαναχρησιμοποιημένο βαμβάκι για την κατασκευή τους.
Ξεκινήσαμε επίσης ένα νέο πρόγραμμα επιστροφής, όπου οι χρήστες μπορούν να επιστρέψουν τις παλιές τους σαγιονάρες στα περισσότερα καταστήματά μας, είτε είναι Havaianas, είτε από άλλες μάρκες. Μετά τη συλλογή τους και σε συνεργασία με εξειδικευμένη εταιρεία, θα πραγματοποιηθεί ο καθαρισμός και η αποσύνθεσή τους, ώστε να μετατραπούν σε νέα είδη, όπως στρωματάκια για γιόγκα και ειδικά παιχνίδια για σκύλους.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα ξεκίνησε φέτος και περιμένουμε να παραλάβουμε τα πρώτα αντικείμενα από τα ανακυκλωμένα υλικά μέσα στο προσεχές χρονικό διάστημα! Αυτό αποτελεί μια απαραίτητη κίνηση για κάθε brand: από τη στιγμή που διαθέτουμε τα προϊόντα μας στον κόσμο, πρέπει να μπορούμε να διευκολύνουμε την επαναχρησιμοποίησή τους στο τέλος της «ζωής» τους. Είμαστε τυχεροί που οι περισσότερες Havaianas είναι πολύ ανθεκτικές και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για χρόνια, αλλά θέλουμε να είμαστε σε θέση να δώσουμε μια εξίσου χρήσιμη δεύτερη «ζωή» σε όλα αυτά τα σχέδια και τις σαγιονάρες που μας έχουν κάνει περήφανους, αλλά δεν μπορούν πλέον να χρησιμοποιηθούν.
—Ποια είναι τα επόμενα βήματα για τη Havaianas; Πώς οραματίζεστε το μέλλον και τι να περιμένουμε σε ό,τι αφορά νέα projects και συνεργασίες;
Ελπίζουμε να συνεχίσουμε να είμαστε πηγή διασκέδασης και χαράς για όλους όσους απολαμβάνουν να φοράνε Havaianas, μικρούς και μεγάλους, να διαδίδουμε το βραζιλιάνικο πνεύμα και να παρουσιάζουμε συνεχώς ευχάριστες εκπλήξεις μέσα από νέα σχέδια και εκδηλώσεις. Έχουμε όντως μερικές εκπληκτικές συνεργασίες στα σκαριά, αν και δεν μπορούμε να τις αποκαλύψουμε ακόμα. Σίγουρα πάντως είναι υπέροχες, δροσερές και «αγγίζουν» πολλές διαφορετικές πτυχές της μόδας και του πολιτισμού. Ανυπομονούμε να τις μοιραστούμε μαζί σας στη LIFO, το συντομότερο δυνατόν!