H Sony θα κατασκευάζει και αυτοκίνητα
Η ιαπωνική εταιρεία ηλεκτρονικών παρουσίασε στην έκθεση CES του Λας Βέγκας ένα πρωτότυπο ηλεκτροκίνητο SUV και ανακοίνωσε ότι σκέφτεται να γίνει μέλος του κλαμπ των αυτοκινητοκατασκευαστών μέσω της νέας θυγατρικής της, Sony Mobility.
To 2019 η Sony είχε παρουσιάσει στην έκθεση ηλεκτρονικών CES του Λας Βέγκας μία πειραματική ηλεκτροκίνητη μπερλίνα με την ονομασία Vision-S 01, αλλά με τη διευκρίνιση ότι δεν σχεδιάζει να δραστηριοποιηθεί στον κλάδο του αυτοκινήτου.
Τρία χρόνια αργότερα έχουμε –και μάλιστα στην ίδια έκθεση– ανατροπή δεδομένων, καθώς η Sony επέλεξε να παρουσιάσει στη Μέκκα του τζόγου το πρωτότυπο Vision-S 02, που αποτελεί μελέτη ενός ηλεκτροκίνητου SUV με έως επτά θέσεις επιβατών.
Ο ιαπωνικός κολοσσός του κλάδου των ηλεκτρονικών ανακοίνωσε επίσης την ίδρυση της θυγατρικής φίρμας Sony Mobility, μέσω της οποίας θα εξετάσει από την άνοιξη του 2022 πολύ σοβαρά την είσοδό της στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων.
Πολλοί θεωρούν μάλιστα ως ειλημμένη τη συγκεκριμένη απόφαση από την πλευρά της Sony, η οποία χρησιμοποίησε το Λας Βέγκας κυρίως για να σφυγμομετρήσει τις αντιδράσεις του κοινού, των ειδικών, αλλά και των καθιερωμένων αυτοκινητοβιομηχανιών.
Η πρόσφατη μελέτη SUV Vision-S 02 χρησιμοποιεί το ίδιο πάτωμα με το προηγούμενο ηλεκτρικό πρωτότυπο Vision-S 01, το οποίο –όπως τονίζει υπερήφανα η Sony– έχει εξελιχθεί από την ίδια την ιαπωνική εταιρεία. Το SUV έχει 4,90 μ. μήκος, 1,93 μ. πλάτος και 1,65 μ. ύψος, ενώ το μεταξόνιο των 3,03 μ. υπόσχεται άφθονη ευρυχωρία και άνεση για τους επιβάτες του.
Η τελική ταχύτητα του βάρους 2,5 τόνων μοντέλου θα ξεπερνά τα 180 χλμ./ώρα χάρη στη συνδρομή δύο ηλεκτροκινητήρων, με ισχύ 200 kW για τον καθένα. Η Sony δεν αποκαλύπτει πάντως περισσότερα στοιχεία σχετικά με την αυτονομία, τη χωρητικότητα της μπαταρίας και την κατανάλωση ενέργειας από πλευράς του Vision-S 02.
Ο εξωτερικός σχεδιασμός του αμαξώματος τονίζει τον high tech χαρακτήρα του ιαπωνικού οχήματος. Στη μάσκα κυριαρχούν τα στενόμακρα φωτιστικά σώματα και η ταινία φωτός που τα συνδέει μεταξύ τους, το καμπυλοειδές σχήμα της οροφής φτάνει μέχρι το πίσω άκρο του αμαξώματος, με ένα πρόσθετο τριγωνικό παράθυρο μετά τα τελευταία κολονάκια. Στο πίσω μέρος προβλέπεται μία ενιαία ταινία φωτιστικών σωμάτων, ενώ τα φρύδια των φτερών, τα κατώφλια και οι προστατευτικές ποδιές είναι σκούρες, όπως αρμόζει δηλαδή σε ένα τυπικό SUV.
Σκούρος είναι και ο χρωματισμός της οροφής, αν και μεγάλα τμήματά της έχουν κατασκευαστεί από κρύσταλλο για φωτεινότερο θάλαμο επιβατών. Τη δυναμική εικόνα του Sony Vision-S 02 συμπληρώνουν οι μεγάλοι τροχοί με ζάντες ελαφρού κράματος 20 ιντσών και ελαστικά διαστάσεων 255/50 εμπρός και 275/45 πίσω. Για το εσωτερικό προβλέπονται δύο εκδοχές, μία τετραθέσια και μία επταθέσια, με την πρώτη να αντιγράφει ουσιαστικά τον θάλαμο επιβατών του προηγούμενου πειραματικού Sony Vision-S 01.
Η επταθέσια έκδοση διαθέτει μία μεσαία σειρά με ενιαίο τριθέσιο κάθισμα και μία τρίτη σειρά αποτελούμενη από δύο μικρότερα καθίσματα, που προορίζονται κατά κύριο λόγο για παιδιά. Τα τελευταία καθίσματα δεν είναι βυθιζόμενα, όπως συμβαίνει σε πολλά επταθέσια μοντέλα, ωστόσο όλες οι πλάτες των καθισμάτων αναδιπλώνονται και σχηματίζουν μία επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης.
Από το Vision-S 01 προέρχεται και το κόκπιτ, του οποίου του πλάτος καλύπτουν τρεις μεγάλες οθόνες, ενώ δεξιά και αριστερά από αυτές προβλέπονται δύο μικρότερες, στις οποίες προβάλλονται οι εικόνες του εξωτερικού χώρου από τις κάμερες που υποκαθιστούν τους κλασικούς καθρέπτες.
Άλλη μία οθόνη αφής βρίσκεται –μαζί με έναν περιστροφικό διακόπτη– στην κεντρική κονσόλα, ενώ στις πλάτες των πίσω καθισμάτων έχουν ενσωματωθεί displays με όλα τα σύγχρονα συστήματα πολυμέσων της Sony και δυνατότητα φωνητικών εντολών ή με τις κινήσεις του χεριού.
Το Vision-S 02 εφοδιάζεται με συστήματα αυτονομίας Δεύτερου Επιπέδου και με μία πληθώρα αισθητήρων και καμερών, οι οποίες σαρώνουν τον περιβάλλοντα χώρο, ενώ η επικοινωνία και η συνδεσιμότητα γίνονται μέσω του δικτύου 5G.
Δείτε το σχετικό βίντεο