Αυτοκίνητο που μπορεί να μετατραπεί σε μικρό αεροσκάφος πέρασε με επιτυχία τις δοκιμές στη Σλοβακία και πήρε το «πράσινο φως», σύμφωνα με τους κατασκευαστές του.
Το AirCar πήρε επίσημο πιστοποιητικό αξιοπλοΐας από την υπηρεσία Μεταφορών της Σλοβακίας, αφού ολοκλήρωσε 70 ώρες «αυστηρών δοκιμαστικών πτήσεων», σύμφωνα με την Klein Vision, την εταιρεία πίσω από το «διπλής λειτουργίας αυτοκίνητο- αεροσκάφος».
Οι δοκιμές, που περιελάμβαναν πάνω από 200 απογειώσεις και προσγειώσεις, ήταν συμβατές με τα στάνταρντ του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας, ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωση.
«Οι απαιτητικές δοκιμές περιελάμβαναν όλο το φάσμα των ελιγμών πτήσης και απόδοσης και επέδειξαν μία εκπληκτική στατική και δυναμική σταθερότητα στη λειτουργία του αεροσκάφους», ανέφερε η εταιρεία.
Για να πετάξει κάποιος με το υβριδικό όχημα χρειάζεται άδεια πιλότου, δήλωσε στο CNN εκπρόσωπος της εταιρείας, που ελπίζει να έχει το AirCar εμπορικά διαθέσιμο μέσα σε 12 μήνες.
Μία ομάδα οχτώ ειδικών πέρασε πάνω από 100.000 ώρες μετατρέποντας τα σχέδια σε μαθηματικά μοντέλα που οδήγησαν στην παραγωγή του πρωτοτύπου. Το AirCar τροφοδοτείται από κινητήρα της BMW 1,6 λίτρων και λειτουργεί με «καύσιμα που πωλούνται σε οποιοδήποτε πρατήριο», δήλωσε ο Άντον Ζάγιατς, συνιδρυτής της Klein Vision.
Το όχημα μπορεί να πετάξει σε μέγιστο υψόμετρο 18.000 ποδιών, ανέφερε ακόμη. Τον Ιούνιο, το ιπτάμενο αυτοκίνητο ολοκλήρωσε δοκιμαστική πτήση 35 λεπτών από το αεροδρόμιο της Νίτρα σε εκείνο της Μπρατισλάβα. Μετά την προσγείωση, μετατράπηκε σε αυτοκίνητο και έφτασε οδικώς στο κέντρο της πόλης.
«Το πιστοποιητικό ανοίγει την πόρτα για μαζική παραγωγή πολύ αποτελεσματικών ιπτάμενων αυτοκινήτων», δήλωσε ο πιλότος δοκιμών Στέφαν Κλάιν, εφευρέτης του οχήματος και επικεφαλής της ομάδας που το ανέπτυξε.
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που όχημα τέτοιου τύπου παίρνει πιστοποιητικό, σημείωσε μιλώντας στο CNN ο Κυριάκος Κουρούσης, επικεφαλής της ομάδας αξιοπλοΐας και συντήρησης στη Βασιλική Αεροναυτική Εταιρεία της Βρετανίας.
Οχήματα σαν το AirCar θα μπορούσαν μια μέρα να αντικαταστήσουν τα ελικόπτερα, εκτίμησε. «Η επιλογή ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης για το σύστημα πρόωσης αυτού του οχήματος πιθανότατα έγινε για να βασιστεί σε δοκιμασμένη τεχνολογία. Ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος μπορεί να είναι σημαντικός αν κλιμακωθεί η χρήση τέτοιων οχημάτων, ιδιαίτερα σε αστικές περιοχές», επεσήμανε.
«Πιστεύω ότι στο άμεσο μέλλον θα δούμε πλήρως ηλεκτρικά ή τουλάχιστον υβριδικά οχήματα τέτοιου ή παρόμοιου είδους, που θα συμβάλλουν στους στόχους μας για την περιβαλλοντική βιωσιμότητα», συμπλήρωσε.