Εικόνες με ανικλεπτικά σε βασικά προϊόντα έρχονται από τα σούπερ μάρκετ της Τουρκίας, πράγμα ενδεικτικό της κατάστασης με τον πληθωρισμό και τις ανατιμήσεις που έχει προκαλέσει.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας «Sozcu», η αναταραχή στην αγορά με τις αυξήσεις τιμών, η μείωση της αγοραστικής δύναμης και η φτωχοποίηση του πληθυσμού αύξησαν και τις κλοπές στα σούπερ μάρκετ.
Μετά τα αλκοολούχα ποτά, τις παιδικές τροφές, τις πάνες, τα απορρυπαντικά ρούχων και πιάτων, το ηλιέλαιο και το ελαιόλαδο, μεγάλες αλυσίδες άρχισαν να τοποθετούν συναγερμούς και κλειδαριές σε πολλά ακόμη προϊόντα ως μέτρο ασφαλείας.
Αντικλεπτικά συστήματα παρατηρούνται στα τυριά, τον καφέ, τις σοκολάτες, τους ξηρούς καρπούς, το μέλι καθώς τα προϊόντα έχουν ακριβύνει τόσο πολύ που ο κόσμος δυσκολεύεται να τα αγοράσει. Ενώ οι τιμές στα ράφια της αγοράς αλλάζουν συνεχώς, οι χαρτοπετσέτες και τα χαρτιά υγείας είναι από τα προϊόντα που οι τιμές τους έχουν αυξηθεί περισσότερο. Πιθανώ, ακόμα και αυτά το επόμενο διάστημα να αποκτήσουν σύστημα συναγερμού.
Με το κόστος ζωής να βρίσκεται σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, υπάρχουν εκατομμύρια άνθρωποι στη γειτονική χώρα που εργάζονται με μισθούς κάτω από το όριο της φτώχειας. Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του «Türk-İş» η μηνιαία δαπάνη για φαγητό που απαιτείται για μια τετραμελή οικογένεια έχει πλέον αυξηθεί σημαντικά.
Στο 48,7% ο πληθωρισμός τον Ιανουάριο
Η άνοδος των τιμών καταναλωτή έφθασε τον Ιανουάριο στην Τουρκία το 48,69% σε ετήσια βάση, ποσοστό που είναι το υψηλότερο από τον Απρίλιο 2002. Η εν λόγω εξέλιξη, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, οφείλεται στην κατάρρευση της τουρκικής λίρας το 2021.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το Δεκέμβριο, η άνοδος των τιμών καταναλωτή είχε φθάσει το 36,08% σε ετήσια βάση.