Με μια χειρονομία, ως φόρο τιμής στα θύματα του πολέμου στην Ουκρανία, στην τελευταία παράσταση της Όπερας το «Λυκόφως των Θεών», το τελευταίο μέρος, της τετραλογίας των έργων όπερας του Ρίχαρντ Βάγκνερ, Το Δαχτυλίδι των Νιμπελούνγκεν, το σώμα του Ζίγκφριντ είναι τυλιγμένο με την ουκρανική σημαία.
Έτσι, συμβολικά, τελειώνει στη Μαδρίτη η Βαγκνερική τετραλογία που, σύμφωνα με ερμηνείες, στέλνει την ανθρωπότητα πίσω στον δικό της αφανισμό ή, πιο αισιόδοξα, στην αρχή ενός νέου κύκλου.
Το θέατρο Ρεάλ με αυτή τη συμβολική πράξη φόρου τιμής στα θύματα του πολέμου επιχειρεί να συνδέσει και να ερμηνεύσει την ύπαρξη ενός μεγάλου έργου τέχνης στην εποχή μας ώστε να μεταφράζει τις ανησυχίες της σε συναισθήματα.
To θέατρο σε ανακοίνωσή του γράφει: «Έτσι ολοκληρώνεται το οραματικό «Δαχτυλίδι των Νιμπελούνγκ», που συνέλαβε ο Ρόμπερτ Κάρσεν και ο Πάτρικ Κίνμονθ, το οποίο τοποθετεί τον άνθρωπο μπροστά στο δικό του μονοπάτι της αυτοκαταστροφής».
El equipo artístico de ‘El ocaso de los dioses’, en la última función de la ópera, esta noche, ha envuelto el cadáver de Siegfried en la bandera de Ucrania, como un acto simbólico de homenaje a las víctimas de la guerra. #StopWarInUkraine pic.twitter.com/ta9Kw4mrfy
— Teatro Real (@Teatro_Real) February 27, 2022
Ο κόσμος της όπερας έχει ενοποιηθεί μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και πολλές όπερες έχουν φωτίσει τις προσόψεις των κτιρίων τους με τα ουκρανικά χρώματα και έχουν αφιερώσει παραστάσεις στα θύματα.
Επιπλέον, στην τελευταία παράσταση της «Aida» στο Teatro San Carlo, η Ουκρανή σοπράνο Liudmyla Monastyrska και η Ρωσίδα μέτζο-σοπράνο Ekaterina Gubanova αγκαλιάστηκαν στο τελευταίο κάλεσμα της αυλαίας ενώ το κοινό φώναζε «ειρήνη».
.