H Volvo γύρισε τον διακόπτη με το νέο C40 Recharge
Οδηγούμε το πρώτο αποκλειστικά ηλεκτρικό μοντέλο της Volvo, που εκφράζει ιδανικά τη στρατηγική των Σουηδών με βάση το τρίπτυχο «ψηφιοποίηση – βιωσιμότητα – ηλεκτροκίνηση» και στόχο την κλιματική ουδετερότητα έως το 2040.
Η Volvo προωθεί με ταχύτητα και δυναμισμό τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της, καθώς το ένα στα δύο οχήματα που θα κατασκευάζει από το 2025 και μετά θα είναι ένα battery car, δηλαδή αμιγώς ηλεκτροκίνητο ή plug-in υβριδικό.
Επίσης από το 2030 οι Σουηδοί δεν θα παράγουν μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενώ φιλοδοξούν να έχει γίνει η εταιρεία τους έως το 2040 κλιματικά ουδέτερη. Η σκανδιναβική μάρκα κατέχει ήδη ηγετική θέση στις πωλήσεις premium αυτοκινήτων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών ρύπων και αυτό ισχύει και για τη χώρα μας, όπου βρίσκεται στην πρώτη θέση της σχετικής κατάταξης!
Το νέο C40 Recharge υπηρετεί με συνέπεια αυτήν τη στρατηγική, καθώς το δυναμικό Coupe SUV αποτελεί το πρώτο Volvo, που θα κατασκευάζεται αποκλειστικά με ηλεκτροκινητήρες.
Ταυτόχρονα πείθει σχεδιαστικά με τα παιχνιδιάρικα και lifestyle εξωτερικά χαρακτηριστικά του. Ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι η κλειστή μάσκα χωρίς γρίλιες, αλλά και το χαμήλωμα της οροφής στο πίσω τμήμα του αμαξώματος για καλύτερη αεροδυναμική και χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας. Το συγκεκριμένο χαμήλωμα απαιτεί κάποιους συμβιβασμούς από υψηλόσωμους πίσω επιβάτες, αν και το C40 Recharge είναι αρκετά ευρύχωρο για μία μέση οικογένεια με τις αποσκευές της.
Μπαίνοντας μέσα στο αυτοκίνητο, που οδηγήσαμε στην ευρύτερη περιοχή της Πεντέλης, ψάχναμε μάταια για το μπουτόν εκκίνησης, αφού δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Ουσιαστικά το όχημα ενεργοποιείται ακουμπώντας τις λαβές των θυρών με τους αισθητήρες αφής και σβήνει πάλι μόνο του, μόλις αποβιβαστείς από αυτό.
Στο εσωτερικό σε υποδέχεται μία οθόνη αφής 9 ιντσών με υψηλές δυνατότητες συνδεσιμότητας χάρη στο σύστημα πολυμέσων με λειτουργικό Android, απεριόριστο όγκο δεδομένων και στάνταρ τις υπηρεσίες Google Services, που περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, χάρτες και πλοήγηση Google Maps, Google Play Store κ.λπ. Η επικαιροποίησή τους γίνεται από το εργοστάσιο χωρίς επίσκεψη σε συνεργείο (over the air updates), ενώ η κεντρική οθόνη χωρίζεται σε τέσσερα πεδία (πλοήγηση, πολυμέσα, τηλέφωνο, χρήσιμες πληροφορίες) για εύκολες ρυθμίσεις και χειρισμούς, χωρίς να αποσπάται η προσοχή του οδηγού από τον δρόμο.
Eπίσης, το C40 Recharge χρησιμοποιεί επενδύσεις από καταπληκτικά συνθετικά υφάσματα και είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας χωρίς ίχνος δέρματος στο εσωτερικό του, που ξεχωρίζει με το προηγμένο ντιζάιν του.
Στο διάστημα της σύντομης οδηγικής επαφής μας με το νέο Volvo C40 Recharge εντυπωσιαστήκαμε από την ποιότητα κύλισης και την εξαιρετική αίσθηση στον δρόμο χάρη στις σχετικά σφιχτά ρυθμισμένες αναρτήσεις και στο ακριβέστατο τιμόνι του.
Σημαντική συμβολή σε αυτή τη θετική εμπειρία είχαν φυσικά οι δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 408 ίππων και με μέγιστη ροπή 660 Nm, οι οποίοι είναι τοποθετημένοι ένας ανά άξονα και δημιουργούν έτσι ένα σύστημα μόνιμης τετρακίνησης. Χάρη σε αυτούς το κομψό Coupe SUV επιταχύνει από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,7 δευτερόλεπτα και χρειάζεται άλλα δέκα δευτερόλεπτα για να πιάσει την τελική ταχύτητα των 180 χλμ./ώρα.
Η μέση κατανάλωση στη διάρκεια του εξαιρετικά σύντομου τεστ μας κυμάνθηκε γύρω στις 25 kWh ανά 100 χλμ., που σηματοδοτούν –σε συνδυασμό με τη netto χωρητικότητα της μπαταρίας στις 75 kWh– μία αυτονομία της τάξης περίπου των 300 χιλιομέτρων.
Σύμφωνα με τις τυποποιημένες μετρήσεις με νόρμες WLTP η αυτονομία ανέρχεται στα 420 χιλιόμετρα και η αλήθεια ίσως να βρίσκεται κάπου στη μέση, ανάλογα βεβαίως με το κύριο πεδίο «δράσης» του αυτοκινήτου. Όσο πιο πολύ κινείται το Volvo C40 Recharge σε αστικό και ημιαστικό περιβάλλον, τόσο αυξάνει η εμβέλειά του, ενώ οι αυτοκινητόδρομοι υψηλών ταχυτήτων είναι γνωστό ότι «ξεζουμίζουν» γρηγορότερα τις μπαταρίες όλων των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Πάντως, η έντονη ανάκτηση ενέργειας στο πρόγραμμα οδήγησης One-Pedal Drive και η αεροδυναμική φόρμα του αμαξώματος προϊδεάζουν για υψηλότερες αυτονομίες από τα 300 χιλιόμετρα σε ένα μείγμα τυπικών καθημερινών διαδρομών, όπως σπίτι-γραφείο κ.λπ.
Το λανσάρισμα του νέου Volvo C40 Recharge γίνεται αυτές τις ημέρες με την έκδοση Launch Edition και τιμή εκκίνησης 61.988 ευρώ (49.990 χωρίς ΦΠΑ), η οποία περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, διχρωμία οροφής, ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών, γυάλινη ηλιοροφή, προβολείς Pixel LED, θερμαινόμενα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα, προηγμένο ηχοσύστημα Harman Kardon, εργοστασιακό συναγερμό, τη νέα πλατφόρμα συστημάτων ασφαλείας ADAS, αντλία θερμότητας κ.λπ.
Τον Ιούλιο αναμένονται οι εκδόσεις C40 P6 Plus και Ultimate με 231 ίππους ισχύ και αντίστοιχες τιμές εκκίνησης 51.026 ευρώ (41.150 ευρώ χωρίς ΦΠΑ) και 54.932 ευρώ (44.300 ευρώ χωρίς ΦΠΑ).
Στις συγκεκριμένες τιμές περιλαμβάνονται 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και 3 χρόνια δωρεάν service, ενώ προβλέπεται ευνοϊκή χρηματοδότηση με προνομιακό επιτόκιο 4,9%.