Η Meta πληρώνει μια από τις μεγαλύτερες ρεπουμπλικανικές συμβουλευτικές εταιρείες στη χώρα για να ενορχηστρώσει μια εκστρατεία σε εθνικό επίπεδο, που επιδιώκει να στρέψει το κοινό εναντίον του TikTok.
Η καμπάνια περιλαμβάνει μεταξύ άλλων προώθηση αμφίβολων ιστοριών για υποτιθέμενες τάσεις του TikTok, που βασικά προέρχονται από το Facebook.
Υπάλληλοι της εταιρείας, Targeted Victory, εργάστηκαν για να υπονομεύσουν το TikTok μέσω μιας εθνικής εκστρατείας μέσων ενημέρωσης ως κίνδυνο για τα παιδιά και την κοινωνία της Αμερικής, σύμφωνα με εσωτερικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, που επικαλείται η Washington Post.
Η Targeted Victory πρέπει να «πάρει το μήνυμα ότι ενώ το Meta είναι αυτή τη στιγμή σάκος του μποξ, το TikTok είναι η πραγματική απειλή, ειδικά ως ξένη εφαρμογή που είναι #1 στην κοινή χρήση δεδομένων που χρησιμοποιούν οι νεαροί έφηβοι», έγραψε διευθυντής της εταιρείας σε mail τον Φεβρουάριο.
Η εταιρία αρνήθηκε να απαντήσει σε ερωτήσεις σχετικά με την καμπάνια, λέγοντας μόνο ότι εκπροσωπεί τη Meta για αρκετά χρόνια και είναι «περήφανη για τη δουλειά που έχουμε κάνει».
Στα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, η Targeted Victory προέτρεψε τους συνεργάτες να προωθήσουν ιστορίες στα τοπικά μέσα ενημέρωσης, συνδέοντας το TikTok με επικίνδυνα trends των εφήβων, σε μια προσπάθεια να δείξει τις υποτιθέμενες βλάβες της εφαρμογής.
«Ιδανικά βλέπατε ιστορίες με τίτλους όπως "Από τον χορό στον κίνδυνο: πώς το TikTok έχει γίνει ο πιο επιβλαβής χώρος κοινωνικής δικτύωσης για τα παιδιά», έγραψε υπάλληλος σε ένα email.
Ο εκπρόσωπος της Meta, Andy Stone, υπερασπίστηκε την καμπάνια λέγοντας: «Πιστεύουμε ότι όλες οι πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένου του TikTok, θα πρέπει να υφίστανται έναν βαθμό ελέγχου που να συνάδει με την αυξανόμενη επιτυχία τους».
Εκπρόσωπος του TikTok δήλωσε ότι η εταιρεία είναι «βαθιά ανήσυχη» για «τις αναφορές τοπικών μέσων ενημέρωσης σχετικά με υποτιθέμενα trends που δεν έχουν βρεθεί στην πλατφόρμα».
Τον Οκτώβριο, η Targeted Victory διέδωσε φήμες για το «Slap a Teacher TikTok challenge» στις τοπικές ειδήσεις, διαφημίζοντας ένα τοπικό ρεπορτάζ για το υποτιθέμενο challenge στη Χαβάη. Στην πραγματικότητα, δεν υπήρξε ποτέ τέτοιο challenge στο TikTok. Και πάλι, η φήμη ξεκίνησε στο Facebook, σύμφωνα με μια σειρά αναρτήσεων που ανέφερε πρώτο το Insider.
Ταυτόχρονα εργάστηκε προς μια «δυναμική κάλυψη» σχετικά με το Facebook σε τοπικές εφημερίδες, ραδιόφωνα και τηλεοπτικές εκπομπές, ανάμεσά τους άρθρα γνώμης που μιλούσαν έντονα για τον ρόλο του Facebook, για παράδειγμα, στην υποστήριξη επιχειρήσεων που ανήκουν σε μαύρους. Πουθενά δεν αναφερόταν η εμπλοκή της εταιρείας που χρηματοδοτείται από τη Meta.
Σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ της Washington Post, η Targeted Victory έχει συνάψει συμβάσεις με δεκάδες εταιρείες δημοσίων σχέσεων σε όλες τις ΗΠΑ για να επηρεάσει την κοινή γνώμη εναντίον του TikTok.