Μια Αμερικανίδα μητέρα με την κόρη της ισχυρίζονται ότι εξαπατήθηκαν από εστιατόριο στη Μύκονο, που χρέωσε 641,15 δολάρια για δύο καβουροπόδαρα και δύο κοκτέιλ, ενώ απείλησε να καλέσει την αστυνομία όταν παραπονέθηκαν.
Η Brenda Moulton και η 19χρονη κόρη της, Kaylea, ξεκίνησαν για να περάσουν μια χαλαρή μέρα στην παραλία του Πλατύ Γιαλού και κατέληξαν να κινδυνεύουν να μην επιστρέψουν στις ΗΠΑ αν αρνούνταν να πληρώσουν τον αστρονομικό λογαριασμό.
Οι δυο τους λένε ότι το φαγητό και τα ποτά που παρήγγειλαν δεν μπορούσαν να δικαιολογήσουν το κόστος, αλλά παραδέχτηκαν ότι κάθισαν στις ξαπλώστρες του εστιατορίου για δύο ώρες.
«[Τους είπα] ''δύο μοχίτο και δύο καβουροπόδαρα δεν μπορεί να κοστίζουν 600 ευρώ. Δεν θα σας πληρώσω". Τότε μου είπε κατά λέξη: ''Θα καλέσω την αστυνομία. Θα σας κρατήσουν εδώ και δεν θα επιστρέψετε στην πατρίδα σας. Μπορούμε εύκολα να βρούμε πού μένετε''», είπε η Brenda Moulton, μιλώντας στο Πρώτο Θέμα για το περιστατικό, που συνέβη στις 13 Μαΐου.
Όπως εξηγούν, μετά τις φερόμενες απειλές, έσπευσαν να πληρώσουν τον λογαριασμό.
Φεύγοντας από το εστιατόριο, η μητέρα ισχυρίζεται ότι άρχισε να προειδοποιεί τους παρευρισκόμενους να μην εισέλθουν στο κατάστημα για να αποφύγουν τις υποτιθέμενες υπερβολικά υψηλές τιμές και κακές επιχειρηματικές πρακτικές, αλλά ήρθε και πάλι αντιμέτωπη με το προσωπικό.
«[...] Το "αφεντικό" του καταστήματος βγήκε έξαλλος και μας πλησίασε με απειλητική διάθεση. Αμέσως ύψωσα τη φωνή μου. Του φώναξα», πρόσθεσε η ίδια.
Τότε την πλησίασε μια κυρία και της είπε ότι είχε δει μια παρόμοια σκηνή στο εστιατόριο την προηγούμενη ημέρα και ότι είχε εμπλακεί η αστυνομία.
Η σελίδα του εστιατορίου στο Tripadvisor κατακλύστηκε από κριτικές πελατών που ισχυρίζονται ότι έγιναν μάρτυρες της ίδιας ακριβώς συμπεριφοράς- υπερβολικά επίμονοι σερβιτόροι που προσέφεραν «δωρεάν ξαπλώστρες», ασαφείς περιγραφές των τιμών του μενού και τελικά αστρονομικοί λογαριασμοί.
Απαντώντας σε μια αρνητική κριτική, το εστιατόριο έγραψε: «Δεν υπάρχει ελεύθερη χώρα στον δυτικό κόσμο που θα μας ανάγκαζε να εξηγήσουμε σε κάθε πελάτη γιατί χρεώνουμε με τον τρόπο που χρεώνουμε».
«Ωστόσο, έχουμε συχνά προσπαθήσει να εξηγήσουμε το μεγάλο κόστος λειτουργίας μιας επιχείρησης όπως η δική μας. Θα ρωτούσατε την Bugatti γιατί χρεώνει τόσο; Θα ζητούσατε σε όλα τα luxury brands να δικαιολογήσουν τις τιμές τους; Μπορείτε να επιλέξετε φθηνότερα προϊόντα και υπηρεσίες. Δεν υπάρχει μονοπώλιο», πρόσθεσε.
Το εστιατόριο διέψευσε κατηγορηματικά τους ισχυρισμούς περί αμφιλεγόμενων τακτικών για να προσελκύσει πελάτες και ότι τους εκφοβίζει αν διαμαρτυρηθούν για τις υψηλές τιμές, τις οποίες αποδίδει «στην κορυφαία ποιότητα των πρώτων υλών και τον σεφ που προσφέρει μια εμπειρία έξω από τα συνηθισμένα πρότυπα».
Όπως εξήγησε η Brenda Moulton, αν και με την κόρη της δεν πεινούσαν την ημέρα του περιστατικού, αποφάσισαν να απολαύσουν τον ήλιο σε μία από τις ξαπλώστρες που τους προσέφεραν επίμονα οι σερβιτόροι του εστιατορίου.
«Δεν πεινούσαμε, οπότε απλώς χαμογελούσαμε ευγενικά, αλλά χωρίς να καθίσουμε σε κάποιο συγκεκριμένο κατάστημα. Ωστόσο, ξαφνικά ο υπάλληλος ενός από τα εστιατόρια στον Πλατύ Γιαλό πετάχτηκε μπροστά μας και άρχισε να μας λέει επίμονα και ενοχλητικά: "Καθίστε εδώ! Καθίστε εδώ!"», λέει.
Στη συνέχεια φέρεται να τις έπεισε να μείνουν, λέγοντας: «Πιείτε ένα ποτό και θα έχετε αυτές τις ξαπλώστρες στη διάθεσή σας δωρεάν. Είναι μεσημέρι, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα».
Αποφάσισαν να παραγγείλουν ποτά και ζήτησαν το μενού, που ανέφερε τα προϊόντα αλλά όχι τις τιμές, όπως ισχυρίστηκαν. Να σημειωθεί ότι το μενού που κοινοποιήθηκε στο Tripadvisor του εστιατορίου δείχνει τις τιμές.
Αφού αποφάσισαν να πάρουν δύο μοχίτο, λένε ότι οι σερβιτόροι πηγαινοέρχονταν και ρωτούσαν επανειλημμένα αν ήθελαν να παραγγείλουν κάτι από το μενού.
«Δεν πεινούσαμε, αλλά αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε κάτι από τον κατάλογο, ελπίζοντας ότι θα μας άφηναν ήσυχες», λέει η μητέρα. «Τελικά, η κόρη μου παρήγγειλε καβουροπόδαρα, ένα πιάτο με δύο μεγάλα καβουροπόδαρα. Φαινόταν πεντανόστιμο και ήξερα ότι θα ήταν ακριβό».
Όπως λέει, είχε ήδη παραγγείλει τα δύο καβουροπόδαρα όταν παρατήρησε ότι τουρίστες που κάθονταν στην παραλία τους προειδοποιούσαν να μην παραγγείλουν τίποτα άλλο. Δύο ώρες αργότερα, ήταν έτοιμες να φύγουν και ζήτησαν τον λογαριασμό.
Όλα ξεκίνησαν όταν τους ζητήθηκε να μπουν στο εστιατόριο για να πληρώσουν. «Μπήκα μέσα και είδα έναν άνδρα να κάθεται σε ένα τραπέζι. "Κάθισε", μου είπε και μου έδειξε τον λογαριασμό. Παραλίγο να λιποθυμήσω. Στην αρχή, δεν ήταν λεπτομερής, επειδή το χαρτί δεν έδειχνε ακριβώς τι είχαμε παραγγείλει. Ο τύπος μου ζήτησε να πληρώσω σχεδόν 600 ευρώ και του είπα ότι δεν μπορεί, είχε γίνει κάποιο λάθος. "Αυτός ο λογαριασμός δεν μπορεί να είναι δικός μας"», λέει η ίδια.
Ακολούθησε καυγάς με τις δυο γυναίκες να αισθάνονται ότι τις είχαν εξαπατήσει. Η Brenda ζήτησε έκτοτε νομικές συμβουλές και έκανε καταγγελία στην Υποδιεύθυνση Αστυνομίας Μυκόνου.
Απαντώντας στους ισχυρισμούς, το εστιατόριο υποστήριξε ότι οι αρχές φέρεται να εξέτασαν την καταγγελία και διαπίστωσαν ότι δεν είχαν γίνει παραβάσεις, αναφέροντας σε σχετική δήλωση πως «όλα τα είδη που πουλάμε στο κατάστημά μας αναφέρονται λεπτομερώς στον κατάλογο, σύμφωνα με το νόμο. Οι κατάλογοι βρίσκονται μπροστά από το κατάστημά μας σε εμφανές σημείο. Δίνουμε τους καταλόγους στους πελάτες μας πριν από την παραγγελία. Για όλα τα προϊόντα μας υπάρχουν νομικά έγγραφα».
Όσο για την τιμή των καβουροπόδαρων, εξηγεί πως ο πελάτης χρεώθηκε τόσο γιατί η κοστολόγηση στα βασιλικά καβουροπόδαρα γίνεται σύμφωνα με το τιμολόγιο αγοράς τους.