ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

«Halftime»: Η ζωή που ξανάρχισε στα πενήντα για την Τζένιφερ Λόπεζ

Τζένιφερ Λόπεζ Facebook Twitter
Το «Halftime» ξεκινά την αφήγησή του μερικούς μήνες πριν, τον Ιούλιο του 2019, όταν η Τζένιφερ Λόπεζ έκλεισε τα πενήντα, φαινομενικά πιο ακμαία από ποτέ. Φωτ.: Getty Images/Ideal Image
0

ΔEN ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ αγιογραφία ή μεγάλου μήκους «infomercial» αλλά ούτε βεβαίως και κάποιου τύπου διεισδυτική και ελεύθερη ματιά σ’ ένα ποπ φαινόμενο αυτό το ντοκιμαντέρ για την Τζένιφερ Λόπεζ που έκανε μόλις πρεμιέρα στο Netflix.

Ανήκει σ’ αυτή τη λίστα υβριδικών και επιμελώς ελεγχόμενων μονογραφιών που γυρίζονται τα τελευταία χρόνια γύρω από τη ζωή και την καριέρα (και το «προϊόν» και το «εταιρικό σήμα») αστέρων όπως η Lady Gaga, η Janet Jackson, η Taylor Swift, η Beyoncé ή ο Kanye West.

Το αποτέλεσμα ποικίλλει κατά περίπτωση αλλά ο κοινός παρονομαστής είναι ότι αυτές οι ταινίες μοιάζουν να απευθύνονται κυρίως στους φαν, χωρίς όμως να αποκλείουν και τους υπόλοιπους θεατές που καλούνται να βγάλουν τα όποια αντικειμενικά συμπεράσματα τους επιτρέπει αυτή η περιορισμένη πρόσβαση στα ενδότερα της υψηλής διασημότητας.

Μέρος του concept που η ίδια επιμελήθηκε ήταν να υπάρχει κλουβί στη σκηνή για τη χορωδία μικρών παιδιών που συμμετείχαν ως αντικατοπτρισμός των κλουβιών με τα παιδιά των Λατινοαμερικανών παράνομων μεταναστών που είχαν χωριστεί από τους γονείς τους στα σύνορα με το Μεξικό.

Όπως υποδηλώνει και ο τίτλος του, το «Halftime» επικεντρώνεται σε μεγάλο βαθμό στη διαδικασία που οδήγησε στο θριαμβευτικό σόου της J.Lo που έλαβε χώρα στο ημίχρονο του προπέρσινου Super Bοwl (ο τελικός του αμερικανικού ποδοσφαίρου και συγχρόνως το τηλεοπτικό γεγονός με την υψηλότερη θεαματικότητα και την ακριβότερη διαφήμιση στον κόσμο) όπου εμφανίστηκε μαζί με τη Shakira.

Μέρος του concept που η ίδια επιμελήθηκε ήταν να υπάρχει κλουβί στη σκηνή για τη χορωδία μικρών παιδιών που συμμετείχαν (μαζί τους και η κόρη της, που τραγούδησε λίγο από το «Born in the USA») ως αντικατοπτρισμός των κλουβιών με τα παιδιά των Λατινοαμερικανών παράνομων μεταναστών που είχαν χωριστεί από τους γονείς τους στα σύνορα με το Μεξικό.

Η ανώτερη ιεραρχία της ομοσπονδίας αντέδρασε, τελικά όμως τα κλουβιά έμειναν και το σόου άφησε εποχή, παρότι η ιδέα να χρησιμοποιηθούν δύο Λατίνες σούπερ σταρ στη συσκευασία της μίας (το πανάκριβο σόου έχει διάρκεια γύρω στα δεκαπέντε μόλις λεπτά) ήταν «η χειρότερη όλων των εποχών», όπως λέει στην ταινία η Λόπεζ, και προσβλητική και για τις δύο.

Halftime Facebook Twitter
Η Τζένιφερ Λόπεζ μαζί με την κόρη της.

Το «Halftime» ξεκινά την αφήγησή του μερικούς μήνες πριν, τον Ιούλιο του 2019, όταν η Τζένιφερ Λόπεζ έκλεισε τα πενήντα, φαινομενικά πιο ακμαία από ποτέ και με μια υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα για την ερμηνεία της στο «Hustlers», ύστερα από πολλά χρόνια «κακοποίησης» από την κριτική (και δέκα υποψηφιότητες για «Χρυσό Βατόμουρο») που κάποτε, στην αρχή της κινηματογραφικής καριέρας της, την είχε αποθεώσει για την ερμηνεία της σε ταινίες όπως το «Out of Sight» του Σόντενμπεργκ.

Τελικά ούτε τη Χρυσή Σφαίρα κέρδισε ούτε υποψηφιότητα για τα Όσκαρ, προς μεγάλη, συντριπτική της απογοήτευση, όπως βλέπουμε στην ταινία. Κουράγιο, δεν πειράζει, προχωράμε.

Υπάρχουν και κάποια φλασμπάκ που αναμοχλεύουν την πορεία του κοριτσιού από το Μπρονξ («όλο τούβλο, γκρι και καφέ», όπως γλαφυρά θυμάται η ίδια) προς την καταξίωση, διαδοχικά ως χορεύτρια, ηθοποιός, ποπ σταρ, entrepreneur, ευεργέτιδα, ντίβα, brand, icon. Καταγράφεται επίσης η σχέση της με τα celebrity media και οι κακίες και οι φριχτοί χαρακτηρισμοί που έχει εισπράξει κατά καιρούς (και μάλιστα στα μούτρα της) είτε για τις «καμπύλες» της είτε ως «κατά συρροή νύφη» ή «περιστρεφόμενη πόρτα» σχέσεων.

Καταγράφεται ακόμα και η επιστροφή της μετά από είκοσι χρόνια στο «εμβληματικό» εκείνο πράσινο Versace που είχε φορέσει για πρώτη φορά στα βραβεία Grammy του 2000.

Κάποια στιγμή εμφανίζεται και ο πρώην και νυν (και αεί;) Μπεν Άφλεκ, ο οποίος πιστοποιεί απλώς το παροιμιώδες σθένος της και την αντοχή της απέναντι στις κακόβουλες κριτικές: «Όταν την ρωτούσα "μα, δεν σε πειράζει;", μου απαντούσε, "Είμαι Λατίνα, είμαι γυναίκα, τα περιμένω αυτά"». 

Daily
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Daily / Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Η επανεκλογή του Τραμπ έχει αλλάξει ξαφνικά τον τόνο της δημόσιας συζήτησης, κάνοντάς την πολύ πιο φιλική ως προς τις θέσεις της «λαϊκίστικης δεξιάς».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που την στήριξαν;

Daily / Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που τη στήριξαν;

Στην Ελλάδα, πάντως, οι διασημότητες συχνά δεν κάνουν τον κόπο καν να δηλώσουν επίσημα την εκλογική στήριξή τους. Απλά, βάζουν υποψηφιότητα οι ίδιοι και οι ίδιες και εκλέγουν απευθείας τους εαυτούς τους σε θέσεις βουλευτών και ευρωβουλευτών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Daily / Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Μια συντονισμένη απόπειρα να παρουσιαστούν οι φανατικοί οπαδοί της Μακάμπι ως αθώα θύματα ή και ήρωες ακόμα, παρά τις επιθέσεις και τις προκλήσεις στις οποίες προέβησαν πριν και κατά τη διάρκεια του αγώνα της ομάδας τους εναντίον του Άγιαξ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ελληνικές σειρές των 90s: comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Daily / Ελληνικές σειρές των '90s: Comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Οι τηλεοπτικές σειρές της πρώτης δεκαετίας των ιδιωτικών καναλιών φαίνονται να έχουν υποκαταστήσει σ’ ένα μεγάλο κοινό τον ρόλο που έπαιζαν για μισό αιώνα σχεδόν οι ελληνικές ταινίες της ακμής του βιομηχανικού σινεμά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

Daily / Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

«Το Ισραήλ πάνω απ' όλα», έγραψε με εθνικοσοσιαλιστικό ρίγος, αν και ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Αριέλ Λεκαδίτης αμέσως μετά (και παρά) την ανακοίνωση του εκδοτικού του οίκου ότι διακόπτει τη συνεργασία τους εξαιτίας «των χυδαίων αναρτήσεών του».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Daily / Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Μια ονομασία που μοιάζει συγχρόνως νεοπλουτίστικη και φτωχομπινέδικη, ειδικά σε όσους από εμάς μεγαλώσαμε στα Νότια και δεν νιώσαμε ποτέ ότι υπήρχε ανάγκη ούτε για τόσο ισοπεδωτική «ανάπλαση» ούτε και για τέτοιους τουριστικούς ευφημισμούς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ