Στην Ελλάδα το πρώτο πλήρως υβριδικό μοντέλο της Mazda
Το Mazda2 Hybrid διαθέτει πλήρες υβριδικό σύστημα αυτοφόρτισης, είναι εξαιρετικά οικονομικό καθώς αρκείται σε μόνον 3,8 λίτρα βενζίνη ανά 100 χλμ., συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και οι τιμές του ξεκινούν από 18.692 ευρώ.
Με το Mazda2 Hybrid αποκτά για πρώτη φορά η ιαπωνική μάρκα ένα μοντέλο με αυτοφορτιζόμενη πλήρως υβριδική τεχνολογία κινητήρων. Η συγκεκριμένη έκδοση συνδυάζει έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων και 93 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα 59 kW με τη συνολική συστημική ισχύ να ανέρχεται σε 116 άλογα.
Οι επιδόσεις του Mazda2 Hybrid κρίνονται αξιοπρόσεκτες, καθώς η επιτάχυνση από στάση έως 100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε 9,7’’ και η τελική ταχύτητα περιορίζεται για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας στα 175 χλμ./ώρα. Πολύ εντυπωσιακότερη είναι ωστόσο η μέση κατανάλωση καυσίμου, η οποία κυμαίνεται στα 3,8 – 4,0 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ., αλλά και οι εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, που είναι μόλις 87 – 93 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο (εξαρτάται από το μέγεθος του τροχού).
Το γνωστό ιαπωνικό supermini ξεκινά στην υβριδική εκδοχή του μόνο με χρήση του ηλεκτρικού μοτέρ, ώστε να μην επιβαρύνει το αστικό περιβάλλον με ρύπους και θόρυβο, ενώ στη συνέχεια ρυθμίζεται αυτόματα η κατανομή ισχύος μεταξύ του βενζινοκινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα για ιδανική απόδοση και βέλτιστη οικονομία καυσίμου. Εξάλλου, κάθε φορά που επιβραδύνει ή φρενάρει το αυτοκίνητο, γίνεται ανάκτηση της ενέργειας και αποθήκευσή της στη μπαταρία, η οποία δεν χρειάζεται φόρτιση από εξωτερική πηγή.
Οι χώροι στο εσωτερικό του Mazda2 Hybrid επαρκούν απόλυτα για τη φιλοξενία τεσσάρων επιβατών, στη διάθεση των οποίων υπάρχει και ένα αξιοπρεπές πορτ-μπαγκάζ με όγκο 286 λίτρων. Το πράσινο μοντέλο της Mazda έχει κατακτήσει την ανώτατη διάκριση των πέντε αστέρων στις απαιτητικές, ευρωπαϊκές δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP και κυκλοφορεί σε τρεις επιλογές: Mazda2 Hybrid Pure, Mazda2 Hybrid Agile και Mazda2 Hybrid Select-.
Το νέο Mazda2 Hybrid εξελίχθηκε από κοινού σε συνεργασία με την Toyota και αναμένεται να βοηθήσει τη μητρική μάρκα να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 50% έως το 2030 και να επιταχύνει την ηλεκτροδότηση του στόλου της, ώστε να πετύχει ουδετερότητα άνθρακα έως το 2050. Να σημειώσουμε, ότι παράλληλα με το Mazda2 Hybrid θα συνεχίσει να διατίθεται κανονικά και το Mazda2, που κατασκευάζεται στην Ιαπωνία και διατίθεται με μηχανικό κιβώτιο σε αντίθεση με το υβριδικό, που είναι αποκλειστικά διαθέσιμο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης. Σημαντικό είναι εξάλλου, ότι όλες οι εκδόσεις του Mazda2 δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας και κυκλοφορούν χωρίς περιορισμούς στον Πράσινο Δακτύλιο της Αθήνας χάρη στις εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.