Η Audi θα κάνει το ντεμπούτο της στη Formula 1 το 2026.
Ο Markus Duesmann, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Audi, ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει εγγραφεί επίσημα ως κατασκευαστής στην F1.
«Αν σκεφτείτε το Le Mans, το DTM και τη Formula E, ήμασταν πάντα πολύ δραστήριοι και πολύ επιτυχημένοι. Θέλουμε να συνεχίσουμε αυτή την ιστορία επιτυχίας στην F1», δήλωσε.
Η Audi δεν έχει προς το παρόν ξεκαθαρίσει αν θα έχει δική της ομάδα ή αν απλώς θα προμηθεύει κινητήρες. Δεσμεύτηκε ότι θα ακολουθήσουν περαιτέρω ανακοινώσεις πριν το τέλος του έτους.
Η Audi αναμένεται να αναλάβει την ελβετική ομάδα Sauber που μέχρι σήμερα συμμετέχει ως Alfa Romeo. Μετά την ανακοίνωση της Audi, η μητρική εταιρεία της Alfa Romeo, η Stellantis, δήλωσε ότι θα τερματίσει τη συνεργασία της με τη Sauber μετά τη σεζόν 2023.
Ο Duesmann πρόσθεσε ότι η Audi έλαβε την απόφαση λόγω των νέων κανόνων που προβλέπουν αυξημένο ηλεκτρικό στοιχείο στους κινητήρες και πλήρως βιώσιμα καύσιμα.
Ο πρόεδρος της F1 Stefano Domenicali δήλωσε: «Αυτή είναι μια σημαντική στιγμή για το άθλημά μας που αναδεικνύει την τεράστια δύναμη που έχουμε ως μια παγκόσμια, συνεχώς αναπτυσσόμενη πλατφόρμα. Είναι επίσης μια μεγάλη αναγνώριση ότι η μετάβασή μας σε υβριδικούς κινητήρες με βιώσιμα καύσιμα το 2026, είναι μια μελλοντική λύση για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Όλοι ανυπομονούμε να δούμε το λογότυπο της Audi στο grid και θα μάθουμε περισσότερες λεπτομέρειες από αυτούς σχετικά με τα σχέδιά τους εν ευθέτω χρόνω».
Ο πρόεδρος της FIA Mohammed Ben Sulayem χαρακτήρισε «ορόσημο» την απόφαση.
Ο Duesmann είπε ότι η αύξηση της ισχύος στο υβριδικό τμήμα των κινητήρων συμβαδίζει με την απόφαση της Audi να κατασκευάζει στο μέλλον μόνο ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Πρόσθεσε ότι το ανώτατο όριο του προϋπολογισμού της F1, το οποίο θεσπίστηκε για πρώτη φορά το 2021, «την καθιστά πολύ ελκυστική» και ότι η απόφαση της F1 να γίνει ουδέτερη ως προς τον άνθρακα μέχρι το 2030 ήταν επίσης καθοριστική.
Το 2026, η F1 θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί υβριδικούς κινητήρες 1,6 λίτρων με τούρμπο, αλλά θα κάνει σημαντικές αλλαγές σε σχέση με αυτούς που χρησιμοποιούνται από το 2014.
Το υβριδικό στοιχείο θα παρέχει περισσότερο από το 50% της συνολικής ισχύος, η περίπλοκη τεχνολογία της MGU-H - η οποία ανακτά ενέργεια από το turbo - θα εγκαταλειφθεί και θα χρησιμοποιούνται βιώσιμα, συνθετικά καύσιμα. Αυτά εκπέμπουν μόνο τον άνθρακα που αφαιρείται από την ατμόσφαιρα για την παραγωγή τους.
Ένα άλλο brand της VW, η Porsche, αναμένεται επίσης να εισέλθει στην F1 το 2026 ως συνεργάτης κινητήρων της Red Bull.
Ο Duesmann δεν το επιβεβαίωσε αυτό, αλλά δήλωσε ότι οι δύο δράσεις θα είναι εντελώς ξεχωριστές, με τη λειτουργία της Audi στη Γερμανία και της Porsche στο Ηνωμένο Βασίλειο, αν η τελευταία εισέλθει στους αγώνες.
Με πληροφορίες από BBC