Στο «σφυρί» η συλλογή έργων τέχνης του Πολ Άλεν- Πάνω από 1 δισ.$ η αξία της

Στο «σφυρί» η συλλογή έργων τέχνης του Πολ Άλεν- Πάνω από 1 δισ.$ η αξία της Facebook Twitter
Το «La montagne Sainte-Victoire» (1888-1890) του Paul Cézanne συμπεριλαμβάνεται στη συλλογή - Φωτ.: Christie’s.
0

O οίκος Christie's ανακοίνωσε ότι θα δημοπρατήσει την εντυπωσιακή συλλογή έργων τέχνης του επιχειρηματία Πολ Άλεν, που υπήρξε συνιδρυτής της Microsoft και πέθανε το 2018.

Η συλλογή που περιλαμβάνει αριστουργήματα του Ρενουάρ και του Ρόι Λίχτενσταϊν, έχει εκτιμώμενη αξία πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια.

Η πώληση περισσότερων από 150 έργων τέχνης που φιλοτεχνήθηκαν σε ένα χρονικό εύρος 500 χρόνων αποτελεί τη μεγαλύτερη δημοπρασία του είδους. Σύμφωνα με τον οίκο Christie's η δημοπρασία θα γίνει τον Νοέμβριο και όλα τα έσοδα θα διατεθούν για φιλανθρωπικούς σκοπούς με βάση την επιθυμία του Πολ Άλεν όταν ήταν ακόμα εν ζωή.  

«Είναι ένα σημαντικό γεγονός για την αγορά της τέχνης και για τον κόσμο της τέχνης», δήλωσε ο Γκιγιόμ Σερούτι, διευθύνων σύμβουλος του οίκου Christie's, σε μια τηλεφωνική συνέντευξη.

«Το γεγονός ότι αγκαλιάζει πέντε αιώνες σπουδαίας τέχνης από τον Μποτιτσέλι μέχρι τον Ντέιβιντ Χόκνεϊ, [...] συν το γεγονός ότι η πώληση είναι φιλανθρωπική μας κάνει εξαιρετικά συγκινημένους [...]  Είναι κάτι πολύ ιδιαίτερο», πρόσθεσε.

Παρά τις συνεχιζόμενες οικονομικές επιπτώσεις από την πανδημία, τον πόλεμο στην Ουκρανία και τον αυξανόμενο πληθωρισμό, η αγορά τέχνης συνέχισε να ενισχύεται καθώς οι πλουσιότεροι συλλέκτες δεν έχουν επηρεαστεί σοβαρά από την παγκόσμια αναταραχή.

Η αγορά το 2021 απέφερε 65,1 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα που δημοσιεύτηκε από την Art Basel και την UBS.

Με πληροφορίες από New York Times

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Πολιτισμός / Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Η συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Musée du Quai Branly στο Παρίσι φέρνει στο σήμερα το μεγάλο ερώτημα, που προέκυψε τη δεκαετία του 1930 και απασχόλησε τους σουρεαλιστές αλλά και την επιστημονική κοινότητα της εποχής, σχετικά με το τι θεωρούμε αντικείμενο τέχνης. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ