Η Κίνα δοκιμάζει «ιπτάμενο αυτοκίνητο» με μαγνήτη και φτάνει μέχρι 230 χλμ/ώρα

Η Κίνα δοκιμάζει «ιπτάμενο αυτοκίνητο» με μαγνήτη και φτάνει μέχρι 230 χλμ/ώρα Facebook Twitter
0

Αν φανταστήκατε ποτέ ένα μέλλον γεμάτο ιπτάμενα αυτοκίνητα, το όνειρό σας μπορεί να πλησιάζει λίγο πιο κοντά στην πραγματικότητα.

Κινέζοι ερευνητές του Southwest Jiaotong University στο Chengdu της επαρχίας Sichuan πραγματοποίησαν την περασμένη εβδομάδα οδικές δοκιμές για τροποποιημένα επιβατικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν μαγνήτες για να αιωρούνται 35 χιλιοστά πάνω από ράγες, σύμφωνα με το κινεζικό κρατικό πρακτορείο ειδήσεων Xinhua.

Οι ερευνητές εξόπλισαν τα οχήματα με ισχυρούς μαγνήτες στα δάπεδα, επιτρέποντάς τους να αιωρούνται πάνω από μια σιδηροτροχιά μήκους σχεδόν πέντε μιλίων. Δοκιμάστηκαν συνολικά οκτώ αυτοκίνητα, με μία δοκιμή να φτάνει σε ταχύτητες περίπου 230 χλμ/ώρα, σύμφωνα με την έκθεση.

Βίντεο που αναρτήθηκε στο Twitter από έναν Κινέζο δημοσιογράφο δείχνει τα οχήματα να αιωρούνται - αν και ανώμαλα - κατά μήκος της γραμμής:

Το Xinhua αναφέρει ότι οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν από τις κυβερνητικές αρχές μεταφορών για να μελετήσουν τα μέτρα ασφαλείας σε οδήγηση με υψηλές ταχύτητες. Αλλά ο Deng Zigang, ένας από τους καθηγητές πανεπιστημίου που ανέπτυξε τα οχήματα, δήλωσε στο κρατικό πρακτορείο ειδήσεων ότι η χρήση της μαγνητικής αιώρησης για επιβατικά οχήματα έχει τη δυνατότητα να μειώσει τη χρήση ενέργειας και να αυξήσει την εμβέλεια των οχημάτων.

Αυτό θα μπορούσε να φανεί χρήσιμο στα προβλήματα της βιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων με το «άγχος της εμβέλειας» ή όταν οι καταναλωτές φοβούνται ότι δεν θα μπορέσουν να ολοκληρώσουν ένα ταξίδι με ένα ηλεκτρικό όχημα χωρίς να μείνουν από ενέργεια.

Ορισμένα εμπορικά τρένα χρησιμοποιούν τη μαγνητική αιώρηση, ή «maglev» - η οποία περιλαμβάνει την ηλεκτροδότηση ενός μαγνητικού πεδίου για την ώθηση ή την έλξη οχημάτων σε υψηλές ταχύτητες - από τη δεκαετία του 1980. Η Κίνα, η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα χρησιμοποιούν σήμερα τρένα μαγνητικής έλξης. Πέρυσι, η Κίνα έκανε το ντεμπούτο της με ένα τρένο τύπου bullet train μαγνητικής έλξης στο Qingdao, στην επαρχία Shandong, το οποίο μπορεί να φτάσει σε μέγιστη ταχύτητα 600 χλμ/ώρα.

Θεωρητικά, η τεχνολογία maglev επιτρέπει ταξίδια υψηλής ταχύτητας χωρίς να χρησιμοποιεί τόση ενέργεια όσο η παραδοσιακή ισχύς του κινητήρα λόγω της έλλειψης τριβής. Οι ερευνητές εξετάζουν τις δυνατότητες των αυτοκινήτων μαγνητικής έλξης εδώ και περισσότερο από μια δεκαετία, με τη Volkswagen να ετοιμάζει σχέδιο αιωρούμενου αυτοκινήτου το 2012.

Αλλά τα πιθανά ζητήματα ασφάλειας πρέπει ακόμη να διευθετηθούν. Για παράδειγμα, τι θα συμβεί αν ένα αυτοκίνητο που ταξιδεύει με υψηλές ταχύτητες ξεφύγει από τη μαγνητική του τροχιά ή αν εκτραπεί από την πορεία του από ένα μη μαγνητικό όχημα;

Υπάρχει επίσης το πολύ δύσκολο ζήτημα της υποδομής: Η κατασκευή ενός εθνικού δικτύου ηλεκτρομαγνητικών αυτοκινητοδρόμων θα απαιτούσε πιθανώς χρόνια και μια τεράστια δημόσια επένδυση σε οποιαδήποτε χώρα, σημειώνει το AutomoBlog.

Με πληροφορίες από CNBC

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αυτοκτόνησε η Βιρτζίνια Τζουφρέ που είχε καταγγείλει για βιασμό τον Έπσταϊν και τον πρίγκιπα Άντριου

Διεθνή / Αυτοκτόνησε η Βιρτζίνια Τζουφρέ που είχε καταγγείλει για σεξουαλική κακοποίηση τον Έπσταϊν και τον πρίγκιπα Άντριου

Τον Αύγουστο του 2021, η Βιρτζίνια Τζουφρέ μήνυσε τον πρίγκιπα Άντριου για σεξουαλική κακοποίηση όταν εκείνη ήταν 17 ετών και είχε πέσει στα δίχτυα του κυκλώματος του Έπσταϊν
LIFO NEWSROOM
Κωνσταντινούπολη: Ο σεισμός, το Kanal Istanbul και η καταστροφή των χώρων συγκέντρωσης πολιτών από τον Ερντογάν

Διεθνή / Κωνσταντινούπολη: Ο σεισμός, το Kanal Istanbul και η καταστροφή των χώρων συγκέντρωσης πολιτών από τον Ερντογάν

Η σεισμογενής Κωνσταντινούπολη έχει δει μείωση των χώρων συγκέντρωσης πολιτών λόγω τσιμεντοποίησης από τις κυβερνήσεις Ερντογάν - Ποιες περιοχές έχουν αντικατασταθεί από νέες υποδομές και πώς αυτό επηρεάζει την ασφάλεια των πολιτών σε περίπτωση φυσικών καταστροφών
ΠΕΤΡΟΣ ΚΡΑΝΙΑΣ