Citroen Oli: Ένα ηλεκτρικό «Humme τσέπης» για το λαό
Το πειραματικό Citroen Oli εντυπωσιάζει τον πολύπλευρο χαρακτήρα του και τον παιχνιδιάρικο σχεδιασμό του.

Citroen Oli: Ένα ηλεκτρικό «Hummer τσέπης» για τον λαό

Το πειραματικό Citroen Οli επιστρέφει στις βασικές αξίες της αυτοκίνησης, όπως το χαμηλό βάρος, η απλότητα και η προσιτή τιμή αγοράς, ενώ βάζει στην άκρη τις επιδόσεις και εντυπωσιάζει με τις οικολογικές προδιαγραφές του.

Το Ηummer εντυπώθηκε στη συνείδησή μας ως ο τελευταίος δεινόσαυρος της ασφάλτου, ενώ ακόμη και οι απόγονοί του, που αναμένονται σύντομα στην αγορά, θα είναι μεν ηλεκτροκίνητοι ωστόσο θα ασπάζονται την ίδια φιλοσοφία των τεράστιων αμαξωμάτων και των εξωπραγματικών επιδόσεων.

 

Στο ακριβώς αντίθετο άκρο κινείται το πειραματικό μοντέλο Citroen Oli, αν και μοιάζει εξωτερικά με Hummer που «μπήκε» στο πλύσιμο σε καυτό νερό.

 

Citroen Oli: Ένα ηλεκτρικό «Hummer τσέπης» για το λαό
Το ηλεκτρικό μοντελάκι προσφέρει έως 400 χιλιόμετρα αυτονομία.

 

Πίσω από την παιχνιδιάρικη εικόνα ενός χαριτωμένου αυτοκινήτου κρύβονται ωστόσο πολλές και άκρως πρωτοποριακές ιδέες, που συνοψίζονται στο σλόγκαν «επιστροφή στις ρίζες της αυτοκίνησης».

 

Oι Γάλλοι βάζουν με το Oli τέλος στην αέναη προσπάθεια της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας για συνεχώς ακριβότερα μοντέλα με ολοένα γρηγορότερες επιδόσεις και μεγαλύτερα σε διαστάσεις αμαξώματα. Ταυτόχρονα θέλουν να υπογραμμίσουν ότι το κόστος αγοράς και χρήσης ενός αυτοκινήτου έχει αρχίσει να γίνεται πλέον απαγορευτικό σε μεγάλα τμήματα του πληθυσμού, ακόμη και σε ηπείρους όπως η Ευρώπη, με υψηλά κατά κεφαλήν εισοδήματα. Πολύ περισσότερο μάλιστα, όταν μιλάμε για τα πανάκριβα ηλεκτρικά οχήματα που χρωστούν την όποια ανταγωνιστικότητά τους στις γενναίες κρατικές επιδοτήσεις.

 

Citroen Oli: Ένα ηλεκτρικό «Humme τσέπης» για το λαό
Ο σχεδιασμός του κόκπιτ έγινε με έμφαση τη λειτουργικότητα και την απλότητα.

 

Οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί εξέλιξης του Oli έπρεπε να λύσουν με επιτυχία μία δύσκολη εξίσωση, καθώς η διοίκηση της Citroen είχε θέσει ως προϋπόθεση τη δημιουργία ενός αμιγώς ηλεκτρικού και απολύτως λειτουργικού οικογενειακού αυτοκινήτου με ανώτατη τιμή πώλησης τις 25.000 ευρώ.

 

Με βάση αυτά τα δεδομένα απετέλεσε μονόδρομο η επιλογή μιας μπαταρίας σχετικά μικρής χωρητικότητας 40 kWh, σε συνδυασμό με ένα ελαφρύ αμάξωμα, ώστε να προκύψει ικανοποιητικότατη αυτονομία της τάξης των 400 χιλιομέτρων.

 

Το αυτοκίνητο υποβλήθηκε σε μία εξαντλητική δίαιτα για περιορισμό του βάρους του στα 1.000 κιλά χάρη στη χρήση «έξυπνων» υλικών, όπως την κατασκευή των δύο καπό και της αφαιρούμενης οροφής από πεπιεσμένο χαρτόνι ενισχυμένο με ειδική προστατευτική βαφή οικολογικών προδιαγραφών της BASF για μεγαλύτερη αντοχή.

 

Επίσης ο ανοιχτός, δικτυωτός σκελετός των καθισμάτων, που κατασκευάζονται σε 3D Printer, είναι από πολυουρεθάνη και οι δύο προφυλακτήρες είναι πανομοιότυποι εμπρός και πίσω για εξοικονόμηση κόστους (ισχύει και για τις πόρτες).

 

Citroen Oli: Ένα ηλεκτρικό «Humme τσέπης» για το λαό
Το πάτωμα καλύπτεται από θερμοπλαστικό υλικό της BASF, που χρησιμοποιείται και για τις σόλες σπορ παπουτσιών τύπου Sneakers.

 

Ένα πανάλαφρο και ανθεκτικό θερμοπλαστικό υλικό της BASF, που χρησιμοποιείται στις σόλες των sneakers, καλύπτει επίσης το πάτωμα του θαλάμου επιβατών, που σε κατακτά με τον μινιμαλιστικό σχεδιασμό του και τις απλές λύσεις, όπως τα χειροκίνητα παράθυρα που ανοίγουν σαν κλαπέτα προς τα πάνω και η ειδική θήκη σύνδεσης του κινητού στο κόκπιτ δίπλα από το τιμόνι αντί ενός πολυέξοδου –και όχι οπωσδήποτε αποτελεσματικότερου– συστήματος πολυμέσων.

 

Citroen Oli: Ένα ηλεκτρικό «Humme τσέπης» για το λαό
Τα χειριστήρια για το σύστημα κλιματισμού και εξαερισμού.

 

Το Oli δεν θα περάσει σε φάση μαζικής παραγωγής, όμως πρόκειται για ένα κομβικό μοντέλο αφού –σύμφωνα με τους ανθρώπους της Citroen– πολλές από τις ιδέες του θα εφαρμοστούν με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο στα μελλοντικά τους μοντέλα, με κύριο στόχο να κάνουν την ηλεκτροκίνηση προσιτή σε μεγάλα τμήματα του πληθυσμού.

 

Και αυτό συνιστά από μόνο του μία τομή, που κρίνεται πλέον απαραίτητη με βάση τα ανατρεπτικά τελευταία χρόνια, την κορύφωση της κλιματικής κρίσης, την εμφάνιση επιδημιών και φυσικά τις ενεργειακές παρενέργειες του πολέμου της Ουκρανίας.

 

Αυτοκίνητο
 
 
 
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Scroll to top icon