Λυρική: Η απάντηση για τη «Στρέλλα» μετά την παραίτηση- Διευρύνει τις ακροάσεις για τον ρόλο

Λυρική: Η απάντηση για τη «Στρέλλα» μετά την παραίτηση- Διευρύνει τις ακροάσεις για τον ρόλο Facebook Twitter
H Mίνα Ορφανού ως «Στρέλλα».
0

Η Εθνική Λυρική Σκηνή ανακοίνωσε πως διευρύνει τις ακροάσεις και για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της όπερας δωματίου «Στρέλλα», προκειμένου να βρεθεί διεμφυλική γυναίκα ερμηνεύτρια.

Η νέα ανακοίνωση της ΕΛΣ έρχεται μετά την παραίτηση που υπέβαλε η σύμβουλος παραγωγής της όπερας δωματίου «Στρέλλα» που ετοιμάζει για τον Ιανουάριο η Εθνική Λυρική Σκηνή καθώς, όπως καταγγέλλει, δεν επελέγη τρανς γυναίκα για τον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Με μία σύντομη ανάρτηση στη σελίδα της στο Facebook, η Ελληνοαμερικανίδα τρανς εκπαιδευτικός και συγγραφέας Καθρην Ράιλυ (Katherine Reilly) που είχε αναλάβει καθήκοντα Συμβούλου Παραγωγής για την όπερα, ανακοίνωσε ότι αποχωρεί:

«Δεν συνηθίζω να κάνω τέτοιου είδους αναρτήσεις, αλλά μόλις ήρθε στην αντίληψή μου ότι ο πρωταγωνιστικός ρόλος για την όπερα 'Στρέλλα' ΔΕΝ δόθηκε σε τρανς γυναίκα. Αποχωρώ και επίσημα από τον ρόλο του Συμβούλου Παραγωγής και λήγω την συνεργασία μου με την Εθνική Λυρική Σκηνή. Ευχαριστώ όσους συνεργάτες έχουν πραγματικά στηρίξει την κοινότητα και εύχομαι στο μέλλον να υπάρξει μεγαλύτερη ορατότητα για όλα τα τρανς άτομα.»

Ωστόσο, λίγο νωρίτερα, η ΕΛΣ, μέσω νέας ανακοίνωσης, γνωστοποίησε ότι θα διευρύνει τις ακροάσεις και για τον πρωταγωνιστικό ρόλο του έργου «με στόχο να εξαντληθούν οι προσπάθειες –σε ελληνικό και διεθνές επίπεδο– προκειμένου να βρεθεί μια διεμφυλική γυναίκα ερμηνεύτρια η οποία να μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του έργου».

Ολόκληρη η ανακοίνωση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής: 

Αναφορικά με την όπερα δωματίου «Στρέλλα», διευκρινίζονται τα εξής:

Βάσει της πολιτικής των αναθέσεων νέων έργων σε Έλληνες συνθέτες η Εθνική Λυρική Σκηνή τηρεί απαρέγκλιτα τη βασική αρχή να μην παρεμβαίνει στο έργο τους, αφήνοντάς τους απόλυτη ελευθερία στην καλλιτεχνική και συνθετική τους προσέγγιση.

Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΛΣ, βάσει της παρτιτούρας του έργου, στήριξε την καλλιτεχνική ανάγκη να ερμηνευτεί ο ρόλος της Στρέλλας από επαγγελματία βαρύτονο, δεδομένων των υψηλών μουσικών και φωνητικών απαιτήσεων του ρόλου και του είδους. Παράλληλα υπήρξε και ο σχεδιασμός να αναλάβουν ρόλους του έργου διεμφυλικές γυναίκες, μέσω ακρόασης.

Εντούτοις, αφουγκραζόμενοι τη συζήτηση που έχει ανοίξει στη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα αναφορικά με τη συμπεριληπτικότητα και την τρανς ορατότητα –έννοιες οι οποίες βρίσκονται και στον πυρήνα της χειρονομίας της της ανάθεσης του τίτλου αυτού–, η ΕΛΣ ανακοινώνει ότι θα διευρύνει τις ακροάσεις και για τον πρωταγωνιστικό ρόλο του έργου με στόχο να εξαντληθούν οι προσπάθειες –σε ελληνικό και διεθνές επίπεδο– προκειμένου να βρεθεί μια διεμφυλική γυναίκα ερμηνεύτρια η οποία να μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του έργου. 
Οι λεπτομέρειες για τη νέα ακρόαση θα ανακοινωθούν σύντομα.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O καλλιτεχνικός διευθυντής των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, έρχεται στην Ελλάδα

Πολιτισμός / O Thomas Jolly, καλλιτεχνικός διευθυντής των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι, έρχεται στην Ελλάδα

Ο Thomas Jolly στις 29 Ιανουαρίου θα βρεθεί στο Γαλλικό Ινστιτούτο, όπου θα συνομιλήσει με τον συγγραφέα και δημιουργό ραδιοφωνικών ντοκιμαντέρ και τηλεοπτικών εκπομπών τέχνης και πολιτισμού Γιώργο Αρχιμανδρίτη
LIFO NEWSROOM
Επίτιμοι διδάκτορες του Πανεπιστημίου του Άμστερνταμ ο Στιβ ΜακΚουίν και η Μπιάνκα Στίγκτερ

Πολιτισμός / Επίτιμοι διδάκτορες του Πανεπιστημίου του Άμστερνταμ ο Στιβ ΜακΚουίν και η Μπιάνκα Στίγκτερ

Στον Βρετανό σκηνοθέτη και στην Ολλανδή σύζυγό του ιστορικό και σκηνοθέτρια απονεμήθηκε ο τίτλος του επίτιμου διδάκτορα για τη μεγάλη κοινωνική και ιστορική αξία του έργου τους, ιδιαίτερα του ντοκιμαντέρ τους «Occupied City»
LIFO NEWSROOM
Πομπηία: Ανακαλύφθηκε πολυτελές, ιδιωτικό λουτρό - Ίσως το μεγαλύτερο που έχει βρεθεί ποτέ εκεί

Πολιτισμός / Πομπηία: Ανακαλύφθηκε πολυτελές, ιδιωτικό λουτρό - Ίσως το μεγαλύτερο που έχει βρεθεί ποτέ εκεί

Το BBC κάνει λόγο για ένα εύρημα που εντοπίζεται «μια φορά στον αιώνα» και έμενε κρυμμένο κάτω από πολλά μέτρα ηφαιστειακών πετρωμάτων και στάχτης για 2.000 χρόνια
LIFO NEWSROOM