Γιατί το «Τρίτο» του Ραχμάνινοφ ή κοινώς το «Third Rach» θεωρείται το «Έβερεστ» των πιανιστικών κοντσέρτων; Γιατί γενιές ολόκληρες πιανιστών μεγαλώνουν με το όνειρο να το ερμηνεύσουν;

 

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα του έργου που στη συνείδηση όλων είναι το πιο δύσκολο, το πιο δεξιοτεχνικό, το πιο κοπιώδες κοντσέρτο, τουλάχιστον από το καθιερωμένο συναυλιακό ρεπερτόριο. Αλλά και ένα από τα πιο όμορφα, τα πιο συναισθηματικά και πιο ανταποδοτικά κοντσέρτα με το οποίο μπορεί ένας πιανίστας να αναμετρηθεί. 

 

Αποκρυπτογραφεί τη γραφή υπερβατικής πιανιστικής δεξιοτεχνίας. Τη δύναμη, το επαναστατικό πάθος, τις εκφράσεις απεριόριστης χαράς αλλά και την αιχμή, το δράμα, την οδυνηρή λαχτάρα, τις τραγικές ανατροπές αλλά και τη βαθιά σύνδεση με τις ρωσικές αναφορές που διατρέχουν αυτήν τη συναρπαστική όσο κι απαιτητική δημιουργία. 

 

Η απαράμιλλη δεξιοτεχνία και η εκλεπτυσμένη εκφραστικότητα του Νικολάι Λουγκάνκσυ τον καθιστούν ως έναν από τους μεγαλύτερους βιρτουόζους των ημερών μας και ιδανικό ερμηνευτή του «Τρίτου Κοντσέρτου» του Ραχμάνινοφ. Ο Βασίλης Χριστόπουλος, που τα τελευταία χρόνια συνδέεται σταθερά με μερικές από τις πιο επιτυχημένες εμφανίσεις της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, διευθύνει το συμφωνικό αριστούργημα του Χίντεμιτ, εμπνευσμένο από τον αναγεννησιακό ζωγράφο Ματίας Γκρύνεβαλντ, αλλά και τη βαθιά πνευματική «Ιουλιανή Σουίτα» του Φίλιππου Τσαλαχούρη, που αποτίνει φόρο τιμής στη μνήμη της διακεκριμένης βυζαντινολόγου Ιουλιανής Χρυσοστομίδου. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

 

Έρευνα: Τίτος Γουβέλης

Κείμενο-Επεξεργασία: Ματούλα Κουστένη

Μουσική Επιμέλεια: Τίτος Γουβέλης

Ηχογράφηση Antart Studios: Παναγιώτης Χούντας 

Μίξη: Παναγιώτης Χούντας

Οργάνωση Παραγωγής: Άντζελα Τσιφτσή

Μια συνεργασία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών με τη LiFO

 

 

www