Τέμπη: Το πόρισμα της Αρχής Διαφάνειας για τη σύμβαση 717- Απολογούνται οι σταθμάρχες

Τέμπη Facebook Twitter
Το πόρισμα για τη σύμβαση 717 προστέθηκε στη δικογραφία για το δυστύχημα στα Τέμπη (Φωτ.: EUROKINISSI)
0

Το πόρισμα της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας για τις ελλείψεις και τα προβλήματα του σιδηροδρομικού δικτύου, αλλά και την πορεία της σύμβασης 717, προστέθηκε στην ογκώδη δικογραφία για το δυστύχημα στα Τέμπη, ενώ από αύριο απολογούνται οι δύο κατηγορούμενοι σταθμάρχες. 

Δύο ελεγκτές της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας συνέταξαν το πόρισμα για την επίμαχη σύμβαση- στις 27 Σεπτεμβρίου 2021- το οποίο προστέθηκε στη δικογραφία για την τραγωδία στα Τέμπη. Αντικείμενο του πορίσματος ήταν η υλοποίηση της σύμβασης 717. 

Η σύμβαση με τίτλο «Ανάταξη και αναβάθμιση του Συστήματος Σηματοδότησης –Τηλεδιοίκησης και Αντικατάσταση 70 αλλαγών τροχιάς στον Άξονα Αθήνα –Θεσσαλονίκη –Προμαχώνας» υπεγράφη στις 26 Σεπτεμβρίου 2014 και όριζε:

  • ολοκλήρωση μέσα 2 χρόνια -24 μήνες-, μέχρι τις 26 Σεπτεμβρίου 2016.
  • 7 τμηματικές προθεσμίες, ως σταθμοί ενδιάμεσου ελέγχου της προόδου του έργου: 8 παρατάσεις για την τελική ημερομηνία παράδοσης και για τμηματικές προθεσμίες.

Στο συμπέρασμά τους οι ελεγκτές κάνουν λόγο για παραλείψεις των μηχανικών που είχαν την επίβλεψη και του προϊσταμένου διεύθυνσης έργων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ΕΡΤ, το συμπέρασμα των επιθεωρητών αναφέρει:

  • Ο προϊστάμενος διεύθυνσης έργων και οι επιβλέποντες μηχανικοί, δεν μερίμνησαν για την εμπρόθεσμη επανυποβολή από τον ανάδοχο των επί μέρους μελετών και για την εμπρόθεσμη έγκριση τους.
  • Παρέλειψαν να τηρήσουν την υποχρεωτική προθεσμία εγκρίσεως των μελετών αυτών
  • Δεν μερίμνησαν για την τήρηση των εφαρμογής του Συστήματος Σηματοδότησης με ηλεκτρονόμους.
  • Δεν προέβησαν σε περαιτέρω ενέργειες κατά του Αναδόχου για καθυστέρηση υλοποίησης του αρχικού χρονοδιαγράμματος.

Αναφορικά με την τηλεδιοίκηση στο τμήμα Αθήνα – Λάρισα – Θεσσαλονίκη, καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι «σφάλματα στη δημοπράτηση οδήγησαν στην υποχρέωση αντικατάστασης παρωχημένου και μη ασφαλούς εξοπλισμού τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης, προκειμένου να αποκατασταθεί η διασύνδεση και η συμβατότητα του νέου ηλεκτρονικού εξοπλισμού με τον υφιστάμενο».

Τέλος, αναφέρουν ότι το διοικητικό συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ «θα έπρεπε να επιδείξει την απαιτούμενη επιμέλεια την εμπρόθεσμη υλοποίηση των διαδικασιών του έργου», αφενός για να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση και αφετέρου για να αποφευχθεί η πρόκληση περαιτέρω καθυστερήσεων στην ολοκλήρωσή τους.

Τέμπη: Απολογούνται από αύριο οι σταθμάρχες 

Αύριο, Δευτέρα και την Τρίτη απολογούνται οι δύο σταθμάρχες που κατηγορούνται για το δυστύχημα στα Τέμπη και την Πέμπτη ο επιθεωρητής του ΟΣΕ. 

Οι τρεις τους αντιμετωπίζουν τις ίδιες κατηγορίες με τον σταθμάρχη της Λάρισας που έχει προφυλακιστεί για την τραγωδία στα Τέμπη, δηλαδή για διατάραξη των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος, όπως και ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες από αμέλεια κατά συρροή. 

Σήμερα τελέστηκε λειτουργία για τα θύματα του δυστυχήματος στα Τέμπη στο παρεκκλήσι του Αγίου Φιλίππου, στον σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης, ενώ ακολούθησε τρισάγιο. Πλήθος κόσμου είχε συγκεντρωθεί εκεί και στη συνέχεια άφησαν λουλούδια στις ράγες, για τους 57 ανθρώπους που έχασαν τη ζωή τους από τη σύγκρουση των δύο τρένων. 

Όσο για την επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου, η δεύτερη φάση του σχεδίου που είχε ανακοινωθεί για αύριο, Δευτέρα, θα καθυστερήσει. Ο λόγος είναι πως οι εργαζόμενοι δεν έχουν λάβει τις γραπτές εγγυήσεις που έχουν ζητήσει από τον ΟΣΕ, κάτι που σημαίνει ότι τα δρομολόγια των τρένων θα παραμείνουν ως έχουν, σύμφωνα με την ΕΡΤ. 

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σεισμός - Θέρμο: Πολλές πτώσεις βράχων από τη δόνηση, αναφέρει ο δήμαρχος

Ελλάδα / Σεισμός - Θέρμο: Πολλές πτώσεις βράχων από τη δόνηση, αναφέρει ο δήμαρχος

«Ευχόμαστε να είναι ο κύριος σεισμός, διότι έχει επίκεντρο στην λίμνη Τριχωνίδα κάτω από το Θέρμο, που είχε προκαλέσει τις μεγάλες ζημιές η σεισμική δόνηση τον Απρίλιο του 2007» τόνισε
LIFO NEWSROOM
Eurostat: Πρωτιά για Ελλάδα και Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών το 2023

Ελλάδα / Eurostat: Πρωτιά για Ελλάδα και Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών το 2023

Η Μεσίνα στην Ιταλία ήταν το πιο πολυσύχναστο επιβατικό λιμάνι της Ε.Ε., με 11,3 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ ακολουθούν το Ρέτζιο ντι Καλάμπρια στην Ιταλία με 11,1 εκατομμύρια επιβάτες και ο Πειραιάς με 9,6 εκατομμύρια
LIFO NEWSROOM
Θεσσαλονίκη: Φιλόλογος έμαθε σε μαθητές το τραγούδι «Ω έλατο» στη νοηματική

Ελλάδα / Θεσσαλονίκη: Φιλόλογος έμαθε σε μαθητές το τραγούδι «Ω έλατο» στη νοηματική

«Μέσα από αυτή τη δράση, αναδείξαμε την ομορφιά και τη δύναμη της νοηματικής γλώσσας, δίνοντας στα παιδιά ένα ακόμη εργαλείο έκφρασης και επικοινωνίας», σημειώνει ο εκπαιδευτικός
LIFO NEWSROOM