Οι μεγαλοεργολάβοι των οδικών δικτύων μπήκαν τα τελευταία χρόνια στο σιδηρόδρομο, όταν είδαν ότι υπήρχαν μεγάλες ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις, αναφέρει ανάμεσα στα άλλα ο συγκοινωνιολόγος Γιώργος Νάθενας.

 

Στο ερώτημα γιατί εγκαταλείφθηκε ο σιδηρόδρομος απαντά ότι το λόμπι των αυτοκινητιστών και οι εργολάβοι εμπόδισαν την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου μαζί με τις κυβερνήσεις που χρησιμοποίησαν τον σιδηρόδρομο σαν κομματικό φέουδο για να κάνουν ρουσφέτια ή σαν έναν μηχανισμό έργων που γίνονταν με όρους που εξυπηρετούσαν κυρίως τους εργολάβους.

 

Ο συγκοινωνιολόγος και συγγραφέας πολλών βιβλίων για τον σιδηρόδρομο υποστηρίζει ότι η Ε.Ε. υποχρέωσε τον ΟΣΕ να διασπαστεί σε πολλές εταιρείες, ώστε τώρα να αντιδικεί η μία εταιρεία με την άλλη και να υπάρχει έκπτωση ακόμα και σε θέματα ασφάλειας. «Στον ενιαίο ΟΣΕ τα προβλήματα αντιμετωπίζονταν από κοινού με όλες τις διευθύνσεις» αναφέρει. «Τώρα μιλάμε για χωριστές εταιρείες μεταξύ των οποίων συχνά, όχι μόνο δεν υπάρχει συνεργασία, αλλά υπάρχει και αντιδικία». 

 

Το 2010 έστειλαν το 60% του προσωπικού εκτός ΟΣΕ, αναφέρει, και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μείνει το δίκτυο αφύλακτο και να αρχίσουν οι λεηλασίες. Τότε άρχισαν να βγαίνουν εκτός λειτουργίας τα συστήματα Σηματοδότησης και Τηλεδιοίκησης. Οι κυβερνήσεις που ακολούθησαν δεν θέλησαν, όπως εξηγεί, να αγγίξουν τα κυκλώματα που τα λεηλάτησαν. 

 

Ο κ. Νάθενας λέει επίσης ότι τα τελευταία τρία χρόνια έφυγαν πάνω από 300 σταθμάρχες. «Η απελθούσα διοίκηση του ΟΣΕ ζητούσε από τον υπουργό κ. Καραμανλή με τεκμηριωμένα υπομνήματα εδώ και δύο χρόνια να γίνουν 300 προσλήψεις ώστε να καλυφθούν τουλάχιστον τα βασικά κενά και δεν του απαντούσαν».