Μια δημόσια απάντηση σε ένα ιδιωτικό εξώδικο

Μια δημόσια απάντηση σε ένα ιδιωτικό εξώδικο Facebook Twitter
Φωτό: Μενέλαος Μυρίλας / Μουσείο Μπενάκη
0

Την Παρασκευή 9 Ιουνίου 2023, στις 11.40 π.μ., μου κοινοποιήθηκε στο γραφείο μου, στην Α΄ Παθολογική Κλινική του ΓΝΑ Γεννηματάς, από δικαστικό επιμελητή το κάτωθι εξώδικο:

Μια δημόσια απάντηση σε ένα ιδιωτικό εξώδικο Facebook Twitter
Μια δημόσια απάντηση σε ένα ιδιωτικό εξώδικο Facebook Twitter
Μια δημόσια απάντηση σε ένα ιδιωτικό εξώδικο Facebook Twitter
Μια δημόσια απάντηση σε ένα ιδιωτικό εξώδικο Facebook Twitter

Θα περίμενα, ίσως, από την κυρία Καράλη μια δημόσια απάντηση στο κείμενό μου, που δημοσιεύτηκε στoν διαδικτυακό ιστότοπο της Lifo, την έλαβα όμως ιδιωτικά, και με πολύ ειδική συσκευασία.

Στην κυρία Καράλη, δυστυχώς, θα απαντήσω και πάλι δημόσια, γιατί δεν σκοπεύω να συμμορφωθώ με τις  αυστηρές προτροπές  της («σας καλώ», «όπως ανακαλέσετε»), που παραπέμπουν σε άλλες εποχές και άλλες ιδεολογίες, και δεν θα «ανακαλέσω» τίποτα από όσα της «προσάπτω» (εξάλλου δεν της «προσάπτω» τίποτα, πέρα από αγραμματοσύνη) ή, για να χρησιμοποιήσω την εκκλησιαστική ποιητική (ελπίζοντας να μη βάλω την κυρία Καράλη σε πολύ βαθιά γλωσσικά νερά), δεν θα αλλάξω ιώτα έν ή μία κεραία από το  κείμενό μου. Η κυρία Καράλη είναι απολύτως ελεύθερη «να ασκήσει κάθε νόμιμη αξίωσή της» στο νομικό  περιβάλλον της αστικής μας δημοκρατίας, όπως και εγώ μπορώ να πράξω το ίδιο σε περίπτωση που οι «νόμιμες αξιώσεις» της κυρίας Κάραλη πέσουν στο κενό.

Δεν θα κουράσω τους αναγνώστες της φιλόξενης Lifo με πολλές παρατηρήσεις επί της ουσίας του εξωδίκου της κυρίας Καράλη. Η έλλειψη σοβαρών επιχειρημάτων ή/και η ελλιπής κατανόηση της ελληνικής γλώσσας δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για εκτενή σχολιασμό.

Α) Στον διαδικτυακό ιστότοπο της Lifo δεν εμφανίζομαι σαν «εκδότης» καταπώς με θέλει «εξωδίκως» η κυρία Καράλη, αλλά σαν φιλοξενούμενος συντάκτης (editor). Να σχολιάσω την αγγλομάθειά της; Περιττό.

Β) Στην πρόταση: «Η στόχευση είναι ξεκάθαρη ….» δεν αναφέρομαι καθόλου «ρητώς» ή αρρήτως στο πρόσωπο της κυρίας Καράλη αλλά στο πρόσωπο της κυρίας Ζευκιλή. Άλλωστε η παράγραφος ξεκινά: «Θα επιμείνουμε όμως σε δύο σημεία. Πρώτα, στο κείμενο της κυρίας Ζευκιλή». Οπότε, τι συμβαίνει εδώ; Είτε η κυρία Καράλη δεν κατάλαβε τι διάβασε, είτε κατάλαβε πολύ καλά αλλά αποφάσισε να παραχαράξει το νόημα για να με συκοφαντήσει. Προτιμώ να πιστεύω πως συμβαίνει το πρώτο.

Γ) Στα σχετικά με τη φράση «ανασκευάζει (και διά της ειρωνείας)», ο φιλοπερίεργος αναγνώστης ας μπει στον κόπο να διαβάσει το κείμενο της κυρίας Καράλη στον ιστότοπο του Αθηνοράματος και ας κρίνει  μόνος του αν «ανασκευάζει ή συντάσσεται» με το κείμενο της Αλίκης Τσίργιαλου. Ο γράφων, ως αναγνώστης του κειμένου της κυρίας Καράλη, αυτό κατάλαβε και αυτό έκρινε, όπως είναι συνταγματικό του δικαίωμα,  και εξέφρασε  τις απόψεις του δημόσια. Η κυρία Καράλη έχει (επίσης) το δικαίωμα να το αρνείται κατηγορηματικά (της το παρέχει εξάλλου η αστική μας δημοκρατία) και να το διαλαλεί όπου θέλει, ακόμη και σε αίθουσες δικαστηρίων. Ας έχει όμως κατά νου πως στις αστικές δημοκρατίες οι απόψεις δεν διώκονται.

Δ) Η κυρία Καράλη ισχυρίζεται εμφατικά πως δεν γνωρίζει την κυρία Ζευκιλή (με τη χρήση του ενεστώτα  δηλώνει λοιπόν πως δεν τη γνωρίζει ούτε τώρα δα) και πως έμαθε την αναφορά στο πρόσωπό της όταν διάβασε στις 18 Απριλίου 2023 το δημοσιευμένο άρθρο της. Όμως αυτή η ευγενική αποκήρυξη της κυρίας Ζευκιλή («δεν γνωρίζω καν», «δεν γνώριζα την παραπάνω αναφορά») εγείρει ορισμένα ερωτηματικά. Πρώτον, ποιος έκανε τη σύντμηση της εισήγησης της κυρίας Καράλη; Η ίδια, κατά παράκληση της κυρίας Ζευκιλή, ή η κυρία Ζευκιλή μόνη της; Δεύτερον, αφού η κυρία Καράλη δε γνώριζε την αναφορά της κυρίας Ζευκιλή στο πρόσωπό της, γιατί δεν ζήτησε την απόσυρση του κειμένου της;  Από τις 18 Απριλίου μέχρι τις 12 Μαΐου 2023 δεν ήταν αρκετός χρόνος για να το πράξει αν η κυρία Ζευκιλή έδρασε ερήμην της;

Ε) Δεν «εμφανίζω» καμία συνωμοσία. Αφήνω, απλώς, τα γεγονότα να μιλήσουν (είναι η προτελευταία παράγραφος του κειμένου μου). Και κυρίως δεν διασπείρω κακόβουλα ψεύδη, όπως με θέλει η κυρία Καράλη, με σκοπό να διαταράξω την «άριστη επαγγελματική συνεργασία» της με την κυρία Αλίκη Τσίργιαλου. Εξάλλου αυτή τη διατάραξη  την καταφέρνει με εξαιρετική επιτυχία η ίδια η κυρία Καράλη, και ο γράφων δεν χρειάζεται να κάνει απολύτως τίποτα. Αναρωτιέμαι όμως γιατί η κυρία Καράλη δεν ρώτησε την κυρία Τσίργιαλου για το κείμενο του Αθηνοράματος. Νομίζει πως η κυρία Τσίργιαλου θεωρεί πως η κυρία Καράλη «συντάσσεται» μαζί της ή την «ανασκευάζει (και δια της ειρωνείας)»;

Αυτά, νομίζω, αρκούν ως απάντηση στις εξώδικες διαμαρτυρίες της κυρίας Καράλη. Και δεν μένει παρά να ευχαριστήσω τη Lifo για τη φιλοξενία και τον αναγνώστη για την υπομονή του.

 Ν.Π. Παΐσιος

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ne Zha 2»: Κινεζικό blockbuster σπάει κάθε ρεκόρ και είναι έτοιμο να κατακτήσει τη Δύση

Πολιτισμός / «Ne Zha 2»: Κινεζικό blockbuster σπάει κάθε ρεκόρ και είναι έτοιμο να κατακτήσει τη Δύση

Το «Ne Zha 2» συνδυάζει παραδοσιακά στοιχεία από την κινεζική μυθολογία με μοντέρνα αφήγηση και προηγμένα εφέ, προσεγγίζοντας τόσο το οικογενειακό κοινό όσο και τη νέα γενιά θεατών
LIFO NEWSROOM
Η Τίλντα Σουίντον κατήγγειλε τους «εγκληματίες πολέμου» και τις «κρατικές μαζικές δολοφονίες» από την Μπερλινάλε

Πολιτισμός / Τίλντα Σουίντον: «Οι άπληστες κυβερνήσεις συνεργάζονται με τους καταστροφείς του πλανήτη και τους εγκληματίες πολέμου»

Η ηθοποιός που τιμήθηκε με την Χρυσή Άρκτο στην Μπερλινάλε για το σύνολο της προσφοράς της στον κινηματογράφο χρησιμοποίησε την ομιλία της για να κατακρίνει τις παγκόσμιες ηγεσίες
LIFO NEWSROOM
Τρία σπάνια έργα του Πολ Ντελβό βγαίνουν σε δημοπρασία και αναμένεται να πιάσουν τιμές-ρεκόρ

Πολιτισμός / Τρία σπάνια έργα του Πολ Ντελβό βγαίνουν σε δημοπρασία και αναμένεται να πιάσουν τιμές-ρεκόρ

Ο σουρεαλισμός παραμένει ψηλά στις προτιμήσεις των συλλεκτών εξαιτίας του διαρκούς ενδιαφέροντος για το πιο σημαντικό καλλιτεχνικό κίνημα του 20ού αιώνα.
LIFO NEWSROOM
Λίνα Μενδώνη: Η έκθεση «Οι Πρίγκιπες της Πύλου», αποκαλύπτει πτυχές του Μυκηναϊκού Πολιτισμού

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Πρίγκιπες της Πύλου» αποκαλύπτει πτυχές του Μυκηναϊκού Πολιτισμού

Πραγματοποιούνται σημαντικά έργα στην περιοχή της Μεσσηνίας, όπως η ανάδειξη του Παλατιού του Νέστορα, των Θολωτών Τάφων, αλλά και η αποκατάσταση και επέκταση του Αρχαιολογικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Η ΔΕΗ φωτίζει τα άγνωστα χρόνια της Μαρίας Κάλλας

Πολιτισμός / Η ΔΕΗ «φωτίζει» τα άγνωστα χρόνια της Μαρίας Κάλλας

Το 2023, η ΔΕΗ, ως περήφανος χορηγός του Έτους Κάλλας, στήριξε σημαντικές δράσεις και παραστάσεις της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για να τιμήσει την επέτειο των 100 χρόνων από τη γέννηση της κορυφαίας σοπράνο.
LIFO NEWSROOM