Σε δύο μεγάλες θεματικές εκθέσεις του εικαστικού Γιώργου Ξένου

Δύο μεγάλες θεματικές εκθέσεις του εικαστικού Γιώργου Ξένου, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αίγινας και στο Καποδιστριακό Ορφανοτροφείο Facebook Twitter
Οι εκθέσεις θα πραγματοποιηθούν στο Αρχαιολογικό Μουσείο Κολώνας με τίτλο «Πορευόμενοι στην Ιερότητα» και στο Καποδιστριακό Ορφανοτροφείο – πρώην Φυλακές Αίγινας με τίτλο «Η Ελευθερία του Εγκλεισμού». Φωτ.: Γ. Πανταζόπουλος
0

Δύο θεματικές, παράλληλες, εκθέσεις του εικαστικού Γιώργου Ξένου αναμένεται να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον των επισκεπτών και των κατοίκων στο δεύτερο μεγαλύτερο νησί του Αργοσαρωνικού.

Οι εκθέσεις θα πραγματοποιηθούν στο Αρχαιολογικό Μουσείο Κολώνας με τίτλο «Πορευόμενοι στην Ιερότητα» και στο Καποδιστριακό Ορφανοτροφείο – πρώην Φυλακές Αίγινας με τίτλο «Η Ελευθερία του Εγκλεισμού». Μάλιστα, την ερχόμενη Πέμπτη, εκτός απροόπτου, και ώρα 19:00 πρόκειται να γίνουν τα εγκαίνια των εκθέσεων αυτών από την υπουργό Πολιτισμού κυρία Λίνα Μενδώνη στον ιδιαίτερα φορτισμένο ιστορικά χώρο των πρώην φυλακών της Αίγινας. 

Την επιμέλεια των εκθέσεων που έχουν συνδιοργανώσει το Υπουργείο Πολιτισμού, η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων, η Περιφέρεια Αττικής, ο Δήμος Αίγινας και η Κοινωφελής Επιχείρηση Δήμου Αίγινας, έχει η κυρία Δρ. Βιβή Βασιλοπούλου, επίτιμη γενική διευθύντρια Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς.  

Στις τρεις αίθουσες του αρχαιολογικού μουσείου, οι συλλογές που εκτίθενται καλύπτουν την περίοδο από την προϊστορική εποχή έως τους ρωμαϊκούς χρόνους και συμπεριλαμβάνουν ευρήματα από την Κολώνα, τον Ναό της Αφαίας, τον Ναό του Ελλάνιου Διός, τον Ναό της Άρτεμης, τον Ναό του Απόλλωνα.

Χθες, είχα την ευκαιρία να βρεθώ στους χώρους του εμβληματικού μουσείου της Αίγινας. Καθώς πλησιάζω στην είσοδο και στο αίθριο, διακρίνω τις εμβληματικές ανθρώπινες μορφές από σίδηρο οι οποίες έχουν ήδη τοποθετηθεί. Στις τρεις αίθουσες του αρχαιολογικού μουσείου, οι συλλογές που εκτίθενται καλύπτουν την περίοδο από την προϊστορική εποχή έως τους ρωμαϊκούς χρόνους και συμπεριλαμβάνουν ευρήματα από την Κολώνα, τον Ναό της Αφαίας, τον Ναό του Ελλάνιου Διός, τον Ναό της Άρτεμης, τον Ναό του Απόλλωνα. Έτσι, ο διακεκριμένος εικαστικός με πολυετή εμπειρία εκθέσεων σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία της χώρας, από το Επιγραφικό και το Εθνικό Αρχαιολογικό, ως το Μουσείο Δελφών, το Γενί Τζαμί Θεσσαλονίκης και το Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου, προσέρχεται για μία ακόμη φορά σε διάλογο με τα αρχαία έργα, σε συνύπαρξη διακριτική και δημιουργική, με τον σεβασμό που επιβάλλεται σε τέτοιες συζεύξεις. 

Δύο μεγάλες θεματικές εκθέσεις του εικαστικού Γιώργου Ξένου, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αίγινας και στο Καποδιστριακό Ορφανοτροφείο Facebook Twitter
Φωτ.: Γ. Πανταζόπουλος

Στην πρώτη αίθουσα σε ζωγραφική απόδοση, ο Χάρτης του Αργοσαρωνικού δηλώνει τον γεωγραφικό τόπο. Ο Απόλλωνας και ο Θρόνος του Απόλλωνα στις τελευταίες αίθουσες, νοηματοδοτούν την ιερότητα του χώρου. Απέναντι από τον Απόλλωνα, μια επιτοίχια πολυπρόσωπη σύνθεση δημιουργεί διαδραστική σχέση έργου και επισκεπτών, στην οποία ο θεατής θα μπορούσε να αναγνωρίσει και τον εαυτό του στο εικαστικό πλήθος. Ενδιάμεσα, αρχαία αγγεία και ειδώλια συναντούν τη σύγχρονη εικαστική δημιουργία, ενώ ένα σύνολο πήλινων φιδιών στο δάπεδο στέλνει το δικό του μήνυμα στο χθόνιο αρχετυπικό σύμβολο, κοινό στους αρχαίους πολιτισμούς. Ήδη πολλοί από τους τουρίστες που βρίσκονταν στο νησί έσπευδαν να φωτογραφηθούν μπροστά από τα έργα του Γιώργου Ξένου αποτυπώνοντας το ενδιαφέρον του κοινού για την εγχώρια εικαστική πραγματικότητα. 

Την ίδια στιγμή, στον χώρο του Καποδιστριακού Ορφανοτροφείου - πρώην Φυλακών, η σύγχρονη τέχνη κυριαρχεί παντού. Οι φωνασκούντες, τα υψωμένα χέρια, τα αγωνιώδη βλέμματα, τα μάτια - μάρτυρες, βαριά φορτισμένα, προβληματίζουν με τα μηνύματά τους και σε παρασύρουν σε μια στοχαστική περισυλλογή δημιουργώντας έναν ιερό τρόμο καθώς αναζητούν το αόρατο πίσω από το ορατό. Άλλωστε, το εννοιολογικό και το εικαστικό στοιχείο συνδέονται άρρηκτα στο έργο του Γιώργου Ξένου. Τέλος, μικρά προσωπικά αντικείμενα των τότε κρατουμένων εκτίθενται σε ειδικές προθήκες.

Δύο μεγάλες θεματικές εκθέσεις του εικαστικού Γιώργου Ξένου, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αίγινας και στο Καποδιστριακό Ορφανοτροφείο Facebook Twitter
Φωτ.: Γ. Πανταζόπουλος

Είναι εμφανές ότι ο Γιώργος Ξένος με την τέχνη του επιχειρεί να σκιαγραφήσει και να αναδείξει τα αγωνιώδη βλέμματα και τις μορφές του εγκλεισμού, την απομόνωση και τον περιορισμό, τα όνειρα, τις ιδέες, τους αγώνες, τα βασανιστήρια και τις εκτελέσεις πολιτικών, κυρίως, κρατουμένων. Ουσιαστικά, φωτίζει μια άλλη οπτική ανάμεσα στο δίπολο εγκλεισμός και φυλακή, προσφέρει χώρο για περισυλλογή και προβληματισμό και δίνει στον επισκέπτη τη δυνατότητα να αναστοχαστεί πάνω στο συνολικό έργο για την πολυσύνθετη έννοια της ελευθερίας. 

Δύο μεγάλες θεματικές εκθέσεις του εικαστικού Γιώργου Ξένου, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αίγινας και στο Καποδιστριακό Ορφανοτροφείο Facebook Twitter
Φωτ.: Γ. Πανταζόπουλος
Δύο μεγάλες θεματικές εκθέσεις του εικαστικού Γιώργου Ξένου, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αίγινας και στο Καποδιστριακό Ορφανοτροφείο Facebook Twitter
Φωτ.: Γ. Πανταζόπουλος
Δύο μεγάλες θεματικές εκθέσεις του εικαστικού Γιώργου Ξένου, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αίγινας και στο Καποδιστριακό Ορφανοτροφείο Facebook Twitter
Φωτ.: Γ. Πανταζόπουλος
Δύο μεγάλες θεματικές εκθέσεις του εικαστικού Γιώργου Ξένου, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αίγινας και στο Καποδιστριακό Ορφανοτροφείο Facebook Twitter
Φωτ.: Γ. Πανταζόπουλος
Δύο μεγάλες θεματικές εκθέσεις του εικαστικού Γιώργου Ξένου, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αίγινας και στο Καποδιστριακό Ορφανοτροφείο Facebook Twitter
Φωτ.: Γ. Πανταζόπουλος

Διάρκεια εκθέσεων: 27/7/2023 - 30/09/2023

Ώρες λειτουργίας:
Αρχαιολογικό Μουσείο Κολώνας
Καθημερινά 10:30 - 17:30
Τρίτη κλειστά
Καποδιστριακό Ορφανοτροφείο – πρώην Φυλακές Αίγινας
Καθημερινά 11:00 - 14:00 & 18:00 - 21:00
Τρίτη κλειστά
Είσοδος Ελεύθερη
Πληροφορίες: 22970 22248 & 2297022067

Οι εκθέσεις του Γιώργου Ξένου συμπεριλαμβάνονται στο πρόγραμμα του 14ου Aegina Fistiki Fest

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ