Με τη λίστα στο χέρι πάνε πλέον οι Έλληνες στα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το 96% των καταναλωτών ψωνίζει πλέον βάσει λίστας που έχει καταρτίσει πριν επισκεφθεί το σούπερ μάρκετ, ενώ τα ελληνικά νοικοκυριά παύουν να είναι πιστά σε μια συγκεκριμένη μάρκα προϊόντος εάν αυτή δεν έχει συμφέρουσα τιμή. Η έρευνα την οποία δημοσιεύει η Καθημερινή δείχνει ότι η τιμή καθορίζει πλέον την τελική απόφαση για την αγορά των προϊόντων ενώ η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ έχει μειωθεί σε σχέση με πέρυσι κατά 11,2%. Φέτος εκτιμάται στα 59,5 ευρώ έναντι 67 ευρώ στην προηγούμενη έρευνα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2008 η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη ήταν 71,5 ευρώ. Το 60% των ερωτηθέντων ξοδεύει έως 50 ευρώ κάθε φορά που ψωνίζει στο σούπερ μάρκετ, το 42% δαπανά από 51 ως 100 ευρώ και μόλις το 8% ξεπερνά τα 100 ευρώ.
Το 2009 το ποσοστό όσων δαπανούσαν 100 ευρώ κάθε φορά που επισκέπτονταν το σούπερ μάρκετ ήταν 16% και το 2010 12%. Η μέση μηνιαία δαπάνη υπολογίζεται σε 322,5 ευρώ έναντι 334 ευρώ το 2011 και 347 ευρώ το 2010.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 74% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι αγοράζει λιγότερα προϊόντα ενώ το 17% περιορίζεται στα απολύτως απαραίτητα.
Η έρευνα δείχνει και μια τάση των καταναλωτών προς τα Ελληνικά προϊόντα αφού το 87% των ερωτηθέντων απάντησε ότι όταν βρίσκει στο σούπερ μάρκετ ελληνικά προϊόντα τα προτιμά έναντι των εισαγόμενων.
σχόλια