Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift Facebook Twitter
Αυτήν τη στιγμή, η Σουίφτ διαθέτει μια ισχύ που κανείς και καμιά δεν είχε στο παρελθόν.
0

ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΕΝΑ FANBASE. Εγώ 20 φίλους, άλλος 20.000 μιας βάσης που έχτισε με κόπο, και η Τέιλορ Σουίφτ 20 εκατομμύρια swifties κεριά αναμμένα που προσμένουν με έτοιμο τον δείκτη τους για να προκαλέσουν ρεκόρ ροής στο Spotify αλλά και να αγοράσουν τα βινύλιά της. Δεκαοκτώ μήνες μετά το «Midnights» και με νωπό ακόμα το απίστευτο τέταρτο Grammy Καλύτερου Άλμπουμ, επανέρχεται με μια ασυμμάζευτη ανθολογία (καλά λένε οι «New York Times» πως η νέα της δουλειά χρειάζεται επειγόντως έναν «αρχισυντάκτη») με τίτλο που κάνει τον Κύκλο των χαμένων ποιητών να μοιάζει ταπεινός.

• Το «Τμήμα των βασανισμένων ποιητών», σύμφωνα με τις δικές της σημειώσεις, είναι «μια ανθολογία νέων έργων που αντικατοπτρίζουν γεγονότα, απόψεις και συναισθήματα από μια φευγαλέα και μοιραία στιγμή του χρόνου – μια στιγμή που ήταν τόσο συγκλονιστική όσο και θλιβερή. Αυτή η περίοδος της ζωής του συγγραφέα έχει πλέον τελειώσει, το κεφάλαιο έχει κλείσει.

 Με εγγεγραμμένο το country DNA από το οποίο ξεκίνησε στα 14 της χρόνια στον ήχο της, η ποπ της Σουίφτ είναι περιοδική συλλογή από μπαλάντες που αλλάζουν ελαφρώς ύφος και διάθεση, όπως και η ίδια.

Δεν έχει να εκδικηθεί κανέναν, δεν υπάρχουν λογαριασμοί ανοιχτοί, αφού οι πληγές έχουν επουλωθεί. Και μετά από αρκετή σκέψη, αποδείχθηκε πως πολλές από αυτές προκλήθηκαν από τον ίδιο του τον εαυτό. Αυτός ο συγγραφέας πιστεύει ακράδαντα ότι τα δάκρυά μας είναι ιερά όταν γίνονται μελάνι και γράφουν μια σελίδα. Όταν αφηγούμαστε την πιο θλιβερή ιστορία μας, απαλλασσόμαστε από αυτήν. Και τότε το μόνο που μένει είναι η βασανισμένη ποίηση».

Taylor Swift - Fortnight (feat. Post Malone) (Official Music Video)

• Μάλιστα! Αν διαβάσετε τις κριτικές, δεν θα βγάλετε εύκολα άκρη: από τη μια υπάρχει κατανόηση, σεβασμός και θαυμασμός του φαινομένου μιας καλλιτέχνιδος που έχει συνέπεια και επαγγελματισμό, ξέρει μουσική και γράφει από την καρδιά της, δηλαδή δεν είναι τυχάρπαστη, άσχετη ή «αγράμματη» μουσικά. Από την άλλη, ακούγονται φωνές απογοητευμένες που μιλούν για στασιμότητα, μια επανάληψη του αυτοαναφορικού μοτίβου, μια ευκολία παραγωγής υλικού που θα μπορούσε να συγκριθεί με την κωμωδία παρατήρησης που κατακλύζει το stand up και ουσιαστικά δεν επιτρέπει σε ταλαντούχους ανθρώπους να προσπαθήσουν παραπάνω, επειδή αρέσουν με αυτό που κάνουν και δεν χρειάζεται να ρισκάρουν.

Προς τα εκεί κλίνω. Συμπαθές, ευαισθητούλι, φλύαρο, καταναλώσιμο, τελεία. «Φολκλόρ» με ολίγη απ’ όλα τα προηγούμενα. Σαν να βγήκε από την τσέπη της με το μίνιμουμ καλλιτεχνικό παίδεμα. Ποιος διαβάζει τις κριτικές ή νοιάζεται για τη γνώμη των άλλων, όταν ταυτίζεται ολοκληρωτικά, προκαταβολικά και ίσως ισόβια με την καλλιτέχνιδα ως ορκισμένος ακόλουθος;

• Με εγγεγραμμένο το country DNA από το οποίο ξεκίνησε στα 14 της χρόνια στον ήχο της, η ποπ της Σουίφτ είναι περιοδική συλλογή από μπαλάντες που αλλάζουν ελαφρώς ύφος και διάθεση, όπως και η ίδια. Αντίθετα με τις ριζοσπαστικές μεταμορφώσεις της Μαντόνα τον προηγούμενο αιώνα –και δυστυχώς και σε αυτόν που διανύουμε–, η Τέιλορ ανήκει στον λαό της, δεν επιθυμεί να τον ξεπεράσει, ούτε να τον φέρει σε δύσκολη θέση με εξωπραγματικές περσόνες και εκπλήξεις εκτός ορίων.

Το γήινο προφίλ δουλεύει υπέρ της, γιατί να το πειράξει; Εκτίθεται εδώ και χρόνια, μοιράζεται, πονά δημόσια, χαίρεται ολόψυχα και όταν για λίγο χάνεται από τα φώτα της δημοσιότητας, το κοινό της γνωρίζει πως ή προσπαθεί να συνέλθει από μια (ακόμη) προδοσία, ερωτική ή της βιομηχανίας της showbiz, ή γράφει για να ορθοποδήσει, προετοιμάζοντας κάτι καινούργιο.

• Με το all american παρουσιαστικό της, τη δημοφιλία και γιατί όχι τον ανήσυχο χαρακτήρα της, θα περιμέναμε την εύλογη μετάβασή της στο σινεμά. Δεν είχε τύχη τις δύο φορές που, πρόσφατα, εμπιστεύτηκε άλλους, χωρίς να έχει προσωπική εμπλοκή. Όλος ο πλανήτης γελάει ακόμη με το Cats, ακόμα και οι πρωταγωνιστές του κατάλαβαν από νωρίς πως το καλύτερο που είχαν να κάνουν ήταν να τρολάρουν οι ίδιοι, για να έχουν ήσυχη τη συνείδηση και την υστεροφημία τους.

Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift Facebook Twitter
Δηλώνει storyteller και αν κάπου θέλει να επενδύσει τη φιλοδοξία της, πέρα από τη μουσική, που κατέχει, είναι στην αφήγηση της μουσικής της, με τους όρους της.

Στο πολυπρόσωπο και ατυχές Amsterdam του Ντέιβιντ Ο’Ράσελ η εμφάνισή της ήταν τόσο σύντομη όσο και ο meme θάνατος του χαρακτήρα της, σαν τέχνασμα χωρίς στέρεο αντίκρισμα. Η φυσικότητά της και η πείρα που έχει αποκτήσει μετά από τόσα χρόνια θα μπορούσαν να την είχαν φέρει κοντά σε ρόλους όλων των ειδών, από κομεντί μέχρι horror. Δεν είναι όμως όλοι οι balladeers κομμένοι στα μέτρα του σινεμά, γι’ αυτό κανείς δεν θυμάται τον Μπομπ Ντίλαν στο παράξενο πείραμα του Ρενάλντο και Κλάρα από το 1978.

• Επειδή στο ευρύτερο πλαίσιο των δημοσιοποιημένων δράσεών της, όποτε εμπιστεύτηκε άλλους, δεν της βγήκε σε καλό, μάλλον δεν την ενδιαφέρει κάτι τέτοιο. Δηλώνει storyteller και αν κάπου θέλει να επενδύσει τη φιλοδοξία της, πέρα από τη μουσική, που κατέχει, είναι στην αφήγηση της μουσικής της, με τους όρους της. Το έχει αποδείξει, σκηνοθετώντας πάνω από δέκα δικά της βιντεοκλίπ, με αποκορύφωμα το «All too well», που η δεκάλεπτη εκδοχή του πήγαινε και για Όσκαρ, αλλά δεν τα κατάφερε να πλασαριστεί στην πεντάδα.

Κάνει μικρού μήκους και παραλλάσσει το κορίτσι που δεν άφησε ποτέ πίσω της με εμβόλιμες εμφανίσεις. Η Μαντόνα, μια και την αναφέραμε, ανακάλυψε αργά πως θα έπρεπε να το γυρίσει στη σκηνοθεσία εξαρχής αντί να υποστεί καταστροφές ως πρωταγωνίστρια. Αυτήν τη στιγμή, η Σουίφτ διαθέτει μια ισχύ που κανείς και καμιά δεν είχε στο παρελθόν. Η κινηματογραφημένη συναυλία της μετακίνησε βουνά, κανονικά, υποχρεώνοντας όλες τις πανάκριβες ταινίες να προσαρμοστούν σε νέο προγραμματισμό για να μην ηττηθούν στον ανταγωνισμό.

Με 260 εκατομμύρια δολάρια εισπράξεις, το «Eras Tour - The Movie» έδειξε πως ο κόσμος ξαναμπαίνει στις αίθουσες για χάρη της σε ένα συγχρονισμένο singalong που δεν έχει ξαναγίνει στα χρονικά – ακόμα και στην Ελλάδα έκοψε χιλιάδες εισιτήρια σε ειδικές, στοχευμένες, «πανευτυχείς» για όσους τις παρακολούθησαν προβολές. Το στοίχημα δεν είναι αν θα σκηνοθετήσει μεγάλου μήκους αλλά ποια ιστορία θα επιλέξει να πει και πότε, διατηρώντας πάντα την παράλληλη, αστρονομικής ανταπόκρισης καριέρα της προνομιούχου παραπονεμένης της διπλανής πόρτας.

TAYLOR SWIFT | THE ERAS TOUR Concert Film Official Trailer

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σου με ένα κλικ.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ